Nalientje Geplaatst: 20 november 2008 Geplaatst: 20 november 2008 Weet iemand een goede konijnkundige dierenarts rondom eindhoven? Ik heb mijn eigen DA maar die is niet super positief over castreren! Dat hoeft ook niet, maar dan kan ik even verder kijken! Alvast bedankt Groetjes :bounce:
Laura1984 Geplaatst: 20 november 2008 Geplaatst: 20 november 2008 (aangepast) Hier ga ik met Nijn naartoe: Dierenkliniek StratumD. de BruinPastoor Dijkmansstr. 445611 RB Eindhoven040-2112450 Echt een heel goede arts en ik vind hem ook altijd heel leuk met Nijn omgaan. Hij werkt ook samen met de opvang in Eindhoven. Volgens mij staan er in het dierenartsen topic nog meer artsen in en om Eindhoven:http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/7421-konijnkundige-dierenartsen.html 20 november 2008 aangepast door Laura1984 Telnr. toegevoegd
kelly1986 Geplaatst: 20 november 2008 Geplaatst: 20 november 2008 Ik heb je topic verplaatst naar het gezondheids forum. Bovenaan in dit sub forum vind je een lijst met dierenartsen waar leden van deze site goede ervaringen mee hebben. Onderstaande vragen kun je aan een dierenarts stellen om uit te zoeken of hij konijnkundig is. Je kunt de volgende vragen stellen:1. Bent u op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van geneeswijzen/middelen voor konijnen? 2. Steriliseert/castreert u konijnen? Hoeveel het afgelopen jaar? Hoeveel % van deze operaties was succesvol?(90% succes is veel te laag! 1% Fatale afloop is aanvaardbaar) 3. Welke narcose gebruikt u bij sterilisatie en andere grote operaties bij konijnen?(Isoflurane = gasnarcose = een veilige narcose). 4. Moet een konijn vasten voor een operatie?(antwoord moet zijn nee, een konijn mag NOOIT vasten!) Vraag waarom niet (gevaar voor darmimmobiliteit). 5. Welke antibiotica zijn gevaarlijk voor konijnen?(antwoord moet zijn: Amoxicilline, lincomycine, clindamycine en de meeste "...illine" middelen. Uitzondering is penicilline, dat wordt regelmatig met succes bij konijnen toegepast. Toediening dient dan uitsluitend per injectie te gebeuren, want oraal toegediend kan penicilline acute of chronische darmslijmvliesontsteking geven). 6. Wat is de beste manier om een verstopping te voorkomen?(Antwoord moet zijn: geef weinig hardvoer, zorg ervoor dat je konijn 24 uur per dag hooi heeft, zodat de darmbeweging optimaal is. Zorg ervoor dat je konijn genoeg beweging krijgt, en borstel hem regelmatig). (bron: www.konijnen.nl) succes
Aanbevolen berichten