Jojan Geplaatst: 18 november 2008 Geplaatst: 18 november 2008 Hallo allemaal! Nou, mijn nijnen waren inderdaad allebei ziek. Ze hebben vloeistof als medicijnen voor de verkoudheid gekregen, maar dat moeten we in het bekje toedienen. Omdat we ze nog maar een paar dagen hebben en ze ons nog niet zo heel erg vertrouwen, vind ik het vervelend om ze in een houdgreep te moeten nemen om de medicijnen toe te dienen. Ergens las ik dat iemand de medicijnen vermengde met appelmoes. Mag dit en kan dit geen kwaad? Natuurlijk moet ik dan opletten dat de een wel echt zijn beetje opeet, maar dan doe ik de een in het hok en de ander in de ren (voor eventjes). Mocht dit niet mogelijk zijn. Heeft iemand nog een ander idee hoe ik dit op een rustige manier gedaan kan krijgen? Merci!
kaatje Geplaatst: 18 november 2008 Geplaatst: 18 november 2008 ik zou ze idd niet dwingen. Als ze appelmoes eten, doe het daar dan maar in.Maar zeker niet teveel, slechts een erwtje bv.appelmoes bevat vrij veel suiker dus minimaal geven en ze moeten alles op eten. Klein beetje vanille vla werkt ook nog wel eens...(KLEIN beetje!)
Jojan Geplaatst: 18 november 2008 Auteur Geplaatst: 18 november 2008 Oke! Ik heb ook even mijn dierenarts gebeld en die gaf als advies een wortel baby hapje. Ik ga morgen even in de winkel kijken wat daar precies in zit en of ze het uberhaupt lekker vinden. Heeft iemand ervaring met zo'n wortelhapje? En misschien kan ik anders appeltjes raspen en het daar door heen doen...
Laura1984 Geplaatst: 18 november 2008 Geplaatst: 18 november 2008 Ik zie in het andere topic dat je doxoral hebt gekregen. Wij hebben dit Nijn ook 5 weken moeten geven. De DA-assistente zei dat het een soort van banaan-smaak had. Na 2 of 3 dagen bleek ook dat Nijn het lekker vond, en kon ik het hem zo in zijn bekje geven, terwijl hij voor me op het aanrecht stond. Misschien dat je dit over enkele dagen ook kunt, omdat ze dan weten dat het niet zo erg is om te krijgen...
Rian Geplaatst: 18 november 2008 Geplaatst: 18 november 2008 Heb ook nog een tip voor je, bij mij werkte het prima voor vloeibare medicatie:Koop een doosje Lofty's (haverbrokjes/snoepjes), deze zijn hol van binnen. Breek doormidden en laat het aantal druppels dat je nijn moet hebben, erin lopen. Koekje presenteren aan je nijn, en voila, hap slik weg! Hoop dat het bij jou ook zo goed werkt!
kelly1986 Geplaatst: 18 november 2008 Geplaatst: 18 november 2008 en kleine drup roosvicee wil ook wel eens wonderen verichten!
pleuntje Geplaatst: 19 november 2008 Geplaatst: 19 november 2008 Schijfje banaan prakken werkte hier voor de pijstillers van Stamper. Gewoon uit proberen. Je moet er alleen voor zorgen dat de ene het niet van de ander afpakt zodat ze beiden binnenkrijgen wat ze moeten hebben. Succes.
Micky Geplaatst: 19 november 2008 Geplaatst: 19 november 2008 Ik heb de medicijnen van Teun op z'n SS biks gedruppeld. Omdat die brokjes erg poreus zijn nemen ze snel de vloeistof op. Aangezien Teun z'n voerbakje aanvalt alsof hij drie dagen niet gegeten had, zaten de medicijnen er snel in. Succes..
Clover Geplaatst: 19 november 2008 Geplaatst: 19 november 2008 Ik doe de medicijnen van Spat helemaal verkruimeld in wat appelmoes en dan doe ik het op een blaadje witlof terwijl ze dit uit mijn hand eet. Zonder stress alles zo naar binnen! Ideaal. Je kunt ook het eerste wortel hapje van de bekende babyvoer fabrikant nemen, maar appelmoes heb ik altijd standaard in huis, dus is dat voor mij makkelijker.
Aanbevolen berichten