jassie Geplaatst: 16 november 2008 Geplaatst: 16 november 2008 (aangepast) ik heb 2 (vos)konijntjes van 8 weken oud en 1 ervan heeft diaree wat ken je eraan doen en wat kan de oorzaak zijn ?? gr jacintha 16 november 2008 aangepast door jassie
Merel455 Geplaatst: 16 november 2008 Geplaatst: 16 november 2008 Hee Hee! wat heb je in het hok dan? Stro of Hooi?want van hooi krijgen ze diaree!beter is het als je stro neemt!dan heb je kans dt ze minder diaree hebben! xxx
_Danielle Geplaatst: 16 november 2008 Geplaatst: 16 november 2008 Wat zeg je nou? Van hooi krijgen ze diarree? Hooi moeten ze juist altijd hebben, hooi moeten ze eten, en onbeperkt krijgen. Er kunnen volgens mij meerdere redenen zijn dat je kleintje diarree heeft, ik weet niet waar je konijntje vandaan komt (dierenwinkel?)? Als het echt diarree is, is het misschien verstandig om even naar de dierenarts te gaan.. Er zullen vast ook nog snel anderen reageren die misschien een idee hebben van wat er aan de hand is.
kelly1986 Geplaatst: 16 november 2008 Geplaatst: 16 november 2008 Sinds wanneer wonen de konijntjes bij jou?Wat en hoeveel geef je ze te eten en heb je onlnags iets veranderd in de voeding! @ Merel: Hooi is het hoofd bestandsdeel van het konijnen menu. Snoepjes en alle ander prullaria is slecht voor konijnen maar hooi hebben ze juist nodig!
Merel455 Geplaatst: 16 november 2008 Geplaatst: 16 november 2008 ow, bij mijn konijn was dat wel zo.als jy het zegt moet je tzelf maar weten.
Merel455 Geplaatst: 16 november 2008 Geplaatst: 16 november 2008 jij weet het echt niet beter ofzo hoor!ik weet niet wt je kletst hoor maare...
_Danielle Geplaatst: 16 november 2008 Geplaatst: 16 november 2008 Pardon...? Ik weet niet wie jou heeft wijs gemaakt dat je konijn diarree heeft gekregen van hooi, want dat is niet mogelijk. Het is algemeen bekend dat een konijn hooi nodig heeft, dat is dus niet iets wat wij zomaar verzinnen.
Merel455 Geplaatst: 16 november 2008 Geplaatst: 16 november 2008 oeeh oeeh oeeh jaja alsof jij et beter weet he he he!
_Danielle Geplaatst: 16 november 2008 Geplaatst: 16 november 2008 Merel, kun je misschien even normaal blijven praten? Het is helemaal niet nodig om zo te doen. Ik zeg niet dat ik het beter weet, ik zeg dat het algemeen bekend is dat het zo is, dus iets wat konijnkundige dierenartsen en dierenkenners zeggen, niet iets wat ik zelf heb verzonnen. Het Ćs gewoon zo.
Zonnetje10 Geplaatst: 16 november 2008 Geplaatst: 16 november 2008 Konijnen hebben idd heel veel hooi nodig, hier krijgen ze juist geen diarree van als het goed is. in hooi zit veel vezel! Ik zou het ook even navragen bij de dierenarts als het aanhoudt. Mijn konijn had af en toe last van 'plakpoep' heb science selective van supreme gegeven, dat hielp! en niet teveel (vochtig) groenvoer. kijk anders op deze link: DIARREE2. diarree kan best serieus zijn!
Merel455 Geplaatst: 16 november 2008 Geplaatst: 16 november 2008 haha Danielle...wrm moet ik normaal blijven praten jij met je konijnkundige praatjes.het is gewoon wel bij mijn konijn zo ! dus!!!!!!!!!
kelly1986 Geplaatst: 16 november 2008 Geplaatst: 16 november 2008 Merel, Als je nu eens hier op de site en op andere konijnensites rond gaat lezen over of hooi goed of slecht is voor konijnen denk ik dat je er achter komt dat je het mis hebt.
_Danielle Geplaatst: 16 november 2008 Geplaatst: 16 november 2008 Ik praat nog altijd normaal tegen je. Het moet iets anders geweest zijn bij jouw konijn, misschien kreeg jouw konijn teveel biks of snoepjes, maar het is algemeen bekend dat hooi goed voor konijnen is, daar is niet eens een discussie over mogelijk.
Jojan Geplaatst: 16 november 2008 Geplaatst: 16 november 2008 Als we het toch over hooi hebben.. Mijn nijnen zijn ook gek op hooi en ik heb nu hooi met een smaakje (paardenbloem en kamille oid), maar maakt dat nog uit? Is het een kwestie van smaak bij de twee kleintjes of kun je beter normaal hooi geven en af en toe eens iets luxers? (ik verwen ze nog helemaal de grond in!!)
_Danielle Geplaatst: 16 november 2008 Geplaatst: 16 november 2008 Als jij ze kruidenhooi wil geven en zij dat lekker vinden, moet je dat gewoon lekker doen hoor Bij mij eten ze het alletwee, gewoon hooi in hun ruif en kruidenhooi in hun hooiballen.
Dollie Geplaatst: 17 november 2008 Geplaatst: 17 november 2008 Pffff zeg ik doe ook eens heel aardig tegen een nieuw lid Ā¬Ā¬ pik ik er juist deze uit (Merelcijfercijfercijfer) maar hoe gaat het intussen met je konijntje Jassie? edit; nou klinkt het alsof ik normaal niet aardig ben... Volgens mij is dat niet zo hoor
sharon(L)rabbits Geplaatst: 18 november 2008 Geplaatst: 18 november 2008 hoe gaat t nu met je konijntje??gaat het al beter??is t over??
cookiemonster Geplaatst: 20 november 2008 Geplaatst: 20 november 2008 hoi hoi, inderdaad verandering van voer ( hoeveelheid, merk etc ) kan diarree veroorzaken zeker bij jonge konijntjes. Of groenvoer o.i.d. Ik heb mijn konijn toen ze heel veel diarree had op een hooidieet gezet ( hahah ja hooi ja , dat is hier nogal een gevaarlijke begrip zag ik net hahah)Ik weet niet hoe lang je je konijntjes al hebt, want het kan namelijk ook te maken hebben met een nieuwe omgeving .maar bij kleine konijntjes kan diarree ook een ziekte zijn ( ik weet nu even niet meer uit mijn zeefhoofd welke ) maar komt vooral bij jonge konijntjes voor. Als je konijn nu nog aan de diarree zou ik je aanraden toch langs de dierenarts te gaan . beter safe than sorry, toch ?sterkte !
Lieke175 Geplaatst: 21 november 2008 Geplaatst: 21 november 2008 maar bij kleine konijntjes kan diarree ook een ziekte zijn ( ik weet nu even niet meer uit mijn zeefhoofd welke ) maar komt vooral bij jonge konijntjes voor. Bedoel je coccidiose? Daar kunnen konijnen ook diarree van krijgen. Maar ik weet niet of het vooral bij jonge konijnen voorkomt.
Petradhd Geplaatst: 21 november 2008 Geplaatst: 21 november 2008 Ik denk dat het vaker bij jonge konijnen voorkomt omdat hun immuunsysteem nog niet zo ver ontwikkeld is. Ook oudere konijnen kunnen coc krijgen, voornamelijk bij een verminderde weerstand. Waarschijnlijk zal ook een antibioticumkuur het risico op coc vergroten doordat de normale darmflora wordt aangetast door ab.
YvonneH Geplaatst: 21 november 2008 Geplaatst: 21 november 2008 Het komt idd het meest bij jonge konijnen voor omdat hun imuunsysteem nog niet volgroeid is. Over het algemeen is stress de oorzaak van Coccidiose. Via besmette keutels kunnen andere konijnen het ook krijgen.
cookiemonster Geplaatst: 22 november 2008 Geplaatst: 22 november 2008 hoi , ja ik bedoelde inderdaad coc. mijn dierenarts vertelde mij hetzelfde als bovenstaand verhaal. En contact met 'wilde' konijnen.maar goed ik ben inmiddels wel benieuwd hoe het met het zieke konijntje is .
merelvandijke Geplaatst: 26 november 2008 Geplaatst: 26 november 2008 pfff... ik snap niet waarom iemand die geen snars verstand heeft van konijnen "tips" gaat geven, om maar te zwijgen van het feit dat ze denkt dat ze het beter weet dan mensen die lid zijn van een konijnenforum...maar goed, ik ga weer heel off-topic
Aanbevolen berichten