raylaatje Geplaatst: 14 november 2008 Geplaatst: 14 november 2008 Hoi. mijn konijn heeft sinds vanochtend diaree.ik ga hem vanochtend voer(altijd hebben ze hooi, 2 x per dag een klein handje voer*ze is gekoppelt*), ze keek er niet eens naar om(terwijl zij altijd juist digene is wie alles voor de neus van de ander opeet), en was behoorlijk rustig.ik haalde haar eruit, en ze had dus haar hele kontje onder de diaree.ik heb het schoongemaakt, en extra veel hooi erbij gegeven. wat kan ik nog meer doen? gr. iris
zwarte panter Geplaatst: 14 november 2008 Geplaatst: 14 november 2008 Is ze net gekoppeld? En hoe oud is ze? Heeft ze wel iets gegeten of wilt ze helemaal niet eten?Ik zou toch even naar de DA gaan, lusteloos zijn, niet eten en diarree is niet goed.
raylaatje Geplaatst: 14 november 2008 Auteur Geplaatst: 14 november 2008 ze is voor de zomer al gekoppelt dus daar zal het niet van komen denk ik.ze is ongeveer 4 jaar nu. ik weet niet presies of ze wel iets heeft gegeten, maar brokjes zowieso niet, hooi miss wel maar dat kan ik niet zien.Ik heb haar hok opengezet(zodat ze in de tuin/ren kan lopen), en dat wil/rent ze wel. Ik las ook iets over hooithee ofzoiets?hoe maak je dat, en maakt het uit als het andere konijn er van drinkt?
anouk Geplaatst: 14 november 2008 Geplaatst: 14 november 2008 hooi thee ,maak je door water te koken ,hoi erin laten trekken ,en dan het sap aan in de fles te doen ,(afgekoeld natuurlijk wel)meschien heeft ze problemen met haar tanden ,of heb je haar ander groen voer gegeven ,anders zou ik ff langs de diere arts gaan ,
raylaatje Geplaatst: 14 november 2008 Auteur Geplaatst: 14 november 2008 kan ik beter eerst kijken of het met dat hooithee lukt, of beter meteen naar de da? ze krijgt altijd sochtends: hooi, handje biks samen, smiddags: hooi, groenvoer(altijd verschillend, maar meestal wel iets wat ze gewend zijn, toevallig gister iets wat ze eergister, en best wel vaak hebben, dus zou het raar vinden als ze daar nu ineens diaree van krijgt) savonds: handje biks samen en hooi.mijn ouders zijn nu niet thuis(en er is trouwens ook geen geld in huis) en hun komen pas om 4 uur thuis, dus ik maak nu even hooi thee, en bel de da(dat we straksjes komen). is het wel /niet erg als het andere konijn ook hooi thee drinkt?(lijkt me van niet, maarja...)
anouk Geplaatst: 14 november 2008 Geplaatst: 14 november 2008 dat je andere konijn ooit thee drinkt lijkt me niet echt een probleem ,ik zou ook ff langs de diere arts gaan ,maar goed ,dan spreek ik uit eigen ervaring met konijnen en diaree ,
raylaatje Geplaatst: 14 november 2008 Auteur Geplaatst: 14 november 2008 ik heb net de dierenarts gebeld..ik kan om kwart over 4 komen.(mijn ouders zijn er om 4 uur weer, en ik woon hier pas, dus ken hier niemand....)hoe donker moet de hooithee zijn?
Aanbevolen berichten