Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi

ik weet niet of jullie me advies kunnen geven: ik heb zelf mijn twee nijnen die mijn alles zijn.

Nu sta ik voor de klas en veel kids in mijn klas hebben ook nijnen. Een van de meisjes vandaag vertelde me dat haar konijntje sinds vandaag steeds door zijn achterpootje zakt.

Het konijn staat buiten, haar vader was de kooi gaan verschonen en had het konijntje in een ren gezet en zag dus dat het raar liep. Dit is pas sinds vandaag. Het konijn is 5 jaar oud en volgens mij gewoon uit de dierenwinkel.

Ik ben zelf iemand die meteen naar de DA snelt als zoiets zou gebeuren, maar deze mensen denk ik niet.

Het konijn loopt en eet wel gewoon.

Hebben jullie enig idee wat het zou kunnen zijn of advies wat ze zouden kunnen doen? (natuurlijk de DA dat probeerde ik ook te zeggen)

Alvast heel erg bedankt!

Geplaatst:

het meisje in mijn klas is er wel behoorlijk van geschrokken. We hadden gisterenavond een afsluiting op school en de moeder dacht al aan e-cuniculi. Ze had wat info gevonden op konijnen. nl en dacht zelf dat het dat was. Ze moesten vandaag toch naar de DA voor de hond en dan zouden ze hun nijn even meenemen. Maar als de medicijnen te duur zijn, wilden ze er niet te veel meer aan doen. Jammer.

Zelf zou ik dat niet kunnen, maar dat vertelde ik haar gisteren ook. Mijn nijnen zijn mijn kids voor me en daar doe ik alles voor.

Helaas merk je inderdaad wel dat veel kids op school die konijnen hebben, niet zo goed weten hoe je ze moet verzorgen.

Ik heb verhalen gehoord van konijnen die altijd in hun hok zitten en er alleen uitmogen om geaaid te worden of wanneer het hok schoongemaakt moet worden.

Of die ze lekker 'vertroetelen' en gaan wassen (!!!!) of de nageltjes gaan knippen. Tja, dan probeer je wel uit te leggen dat een konijn zichzelf wel wast en eigenlijk nooit gewassen mag worden, als daar geen uiterste noodzaak toe is.

Maar ja, het enigste wat ik probeer is om dan maar een beetje advies te geven.

Hopelijk is het geen e-cuniculi. Als het dan wel is, kan dat dan ook besmetting via mensen overdragen? Omdat ik in contact sta met het meisje en 's avonds naar mijn nijnen ga, of is dat alleen van dier op dier?

Geplaatst:

tja waar jij nu over schrijft ben ik niet beter gewend hok in tuin een konijn en klaar.Na een paar weken is de lol er af.Inderdaad gat de hond en kat natuurlijk voor want het is een konijnen.Mensen zijn er minder mee bezig dus tja.....hebben er geen gevevoel bij.Terwijl ze het bestje eigelijk niet eens kennen.Dit is voor mij een van de redenen dat ik niet zomaar aan jongen kinderen en hun ouders konijnen verkoop.......

Hier zal eerst goed over gesproken moeten worden naast het verblijf ook het feit dat de ouders het hok moeten uitmesten en de dieren moeten verzorgen.....

2 jaar geleden zijn er 2 gezinnen daar door naar huis gegaan hadden er niet zo over na gedacht.Uiteraard zonder konijn.Maar het is pure onwetenheid en daar naast zijn het de winkels die de kleine hokken verkopen.....men weet niet beter...

Geplaatst:

hoi hoi

nou volgens de DA is het een soort kneuzing en hebben ze pijnstilling gekregen, en moeten ze volgende week terug,.

Het is geen e-cuniculi volgens de DA.

Dus hopelijk valt het mee.Maar bedankt voor jullie reacties!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .