Belang Geplaatst: 17 november 2008 Auteur Geplaatst: 17 november 2008 Afgelopen zaterdag werden er in Nederland medicijnen voor Belang gekocht. Ik had gevraagd en gehoopt op Ivermectin of Ivomec. Ik begreep net dat Anti Parasiet van Beaphar is gekocht. In de vorm vam capsules om te legen tussen de oren. Weet iemand of dit ook te gebruiken is voor Belang?? De capsules komen woensdag aan in Medan en zijn dan uiterlijk zondag bij ons. Alvast mijn dank voor jullie reacties.
Peacefull Geplaatst: 17 november 2008 Geplaatst: 17 november 2008 mm volgens mij is dat niet echt goed, omdat konijnen zich wassen en dus ook met hun pootjes op de gedruppelde plek komen en dit weer in hun modje stoppen en de stof giftig is maar even wachten op de kenners dan weet je het zeker
josti Geplaatst: 17 november 2008 Geplaatst: 17 november 2008 (aangepast) Wat ik zelf bij oormijt doe is een pipet stronghold (roze*) in de nek en een aantal dagen achtereen de oren volspuiten (de mijt verzuipen) met slaolie.Ik zou dit op zo'n zelfde manier gaan behandelen.*let wel; de stronghold werkt op gewicht en diersoort en moet dus volgens de speciale tabel gekeken worden hoeveel hij hiervan mag hebben!!Kan er iets naar je opgestuurd worden? 17 november 2008 aangepast door josti
Belang Geplaatst: 17 november 2008 Auteur Geplaatst: 17 november 2008 Mijn grootste waardering voor Esther die, ondanks dat ze dag en nacht werkt aan het manuscript voor haar nieuwe boek, de tijd heeft gevonden om ons heel snel te laten weten dat het gekochte middel eigenlijk Ivertmectin in wat andere verpakking is. Het antwoord was net op tijd om vandaag in Nederland nog extra medicijnen te kunnen laten kopen voor de vriendjes, Puput en Abu Abu, van Belang die de eerste verschijnselen beginnen te vertonen. De medicijnen komen morgen per vliegtuig naar Sumatra en zijn dan komende zondag bij ons. We zijn bezig na te gaan of we de medicijnen in Medan kunnen onderscheppen en ze dan een paar dagen eerder bij ons te hebben. Met Belang zelf gaat het, denk ik, naar omstandigheden nog redelijk goed. Hij/zij heeft vanmorgen gevonden waar we de nieuwe jonge selderij hadden verstopt, en daarna Puput en Abu Abu de weg gewezen, het ging er om in hun taal te spreken in als kool. Aan ons nu de taak om te voorkomen dat Belang morgen de net opkomende nieuwe worteltjes vind. Ik had de vraag van Caroline mbt het geslacht van de konijntjes nog niet beantwoord. De verkoper in Berastagi heeft ze ons verkocht als twee voedsters en een ram. Wat het ook zijn, het doet er niet meer toe, de laatste weken, sinds de zere pootjes van Belang, trek ik en Desy elke dag erg veel met ze op. Ze zitten nu alle drie vrijwel de hele dag, de pootjes van Puput en Abu Abu beginnen ook zeer te doen, nadat ze uit de ren zijn gelaten, vrijwel de hele dag op de warme stenen vloer van de veranda, waar we ze ook van lekkernijen voorzien en met ze praten. In plaats van de vaste plaats in de ren of de tuin die ze daarvoor hadden doen ze nu ook hun behoeften op de veranda. Gelukkig heeft Ibu Gading daar allle begrip voor. Als het een beetje meezit, en ik heb daar nu alle vertrouwen in, zijn we op tijd met de medicijnen en kunnen ze daarna weer naar hartelust in de tuin ravotten. Als het werkelijk twee voedstertjes en een ram zijn, dan zien we de kleintjes heel graag tegemoet. De tuin is er groot genoeg voor en het is hun tuin. Aan ons de taak, om datgene waar ze nog niet bij mogen, de jonge selderij en de jonge worteltjes, voor hen af te schermen. Aangezien het de eerste konijnen in ons dorpje op Tuk Tuk zijn is inmiddels de plaatselijke bevolking, dankzij Ibu Gading, volledig op de hoogte van de problemen van Belang. De konijntjes staan dus nu meer dan ooit volop in de belangstelling. Hoewel het een belangstelling met, van de kant van de bevolking, terecht gemengde gevoelens is. Ik verwacht uiterlijk zondag te kunnen rapporteren over de aankomst van de medicijnen. Bedankt namens Desy en meer en meer namens mezelf
Caroline Geplaatst: 17 november 2008 Geplaatst: 17 november 2008 Fijn dat jullie zo goed geholpen worden en hopelijk zijn de ,medicijnen snel ter plaatse! Mbt het geslacht... je zal toch echt op zoek moeten naar een DA om een castratie of de 3 moeten uit elkaar halen vrees ik.... Een konijn draagt 31 dagen en kan (en zal) een paar minuten na de bevalling weer gedekt worden... Met een beetje tegenslag, hebben jullie dus over 4 weken 12 jongen er bij en 4 weken later weer 12....Niet alleen lijkt me dat nogal vee van het goede, het is ook niet goed voor de voedster en de jonkies om zo snel achter elkaar nestjes te krijgen. Bovendien is de kans niet ondenkbaar dat papa zijn kinders ombrengt als hij er bij mag blijven.... Succes alleszins en ik hoop dat het snel weer beter gaat!
Peacefull Geplaatst: 17 november 2008 Geplaatst: 17 november 2008 fjin dat het toch het goede medicijn is, alleen in een andere verpakkingsorry als ik verwarring heb gezaaid , maar beter zeker weten ..
josti Geplaatst: 18 november 2008 Geplaatst: 18 november 2008 Ik denk dat het wel raadzaam is om wat medicijnen op voorraad te gaan nemen als het een hele toer is om eraan te komen... anti-bioticaa en pijnstilling en iets tegen gas.
Caroline Geplaatst: 20 november 2008 Geplaatst: 20 november 2008 Even de foto van de 3 konijntjes samen die ik hier op verzoek van Belang plaats.
Belang Geplaatst: 20 november 2008 Auteur Geplaatst: 20 november 2008 Het doet ons plezier te kunnen melden dat onze chauffeur ongeveer een uur geleden de medicijnen voor Belang in Medan in ontvangst genomen. We vinden het niet verantwoord hem vanavond in het donker terug te laten komen. We verwachten de medicijnen hier nu morgen tegen het eind van de middag. Ik heb Caroline een zojuist gemaakte foto van Belang en haar vriendjes Puput en Abu Abu gestuurd om wellicht bij dit bericht te plaatsen. Het is aardig om te constateren dat de namen die we aan onze konijntjes hebben gegeven nog niet in de lijst met namen voorkomen. We hebben ons tot nog toe nog geen zorgen gemaakt over wie al of niet een voedster is. Kleintjes zijn zeer welkom. Aangezien ze inmiddels toch ongeveer 6 maanden zijn en ik nog geen enkele activiteit in die richting heb gezien zou het me niets verwonderen als het uiteindelijk 3 voedsterstjes of 3 rammen blijken te zijn. Voor ons ook goed. We hebben de laaste 2 weken een heel nieuwe relatie met de konijntjes gekregen. Vroeger keken we er eigenlijk alleen maar naar en hadden we s'avonds moeite om ze te vangen om ze voor de nacht in de ren te doen. Ze zijn nu helemaal niet meer bang voor ons of iemand anders en komen nu uit zichzelf naar ons toe om geknuffeld te worden. De keerzijde van de medaille is helaas dat hiermee het leven voor hun een heel stuk gevaarlijker is geworden. Hopelijk kan ik dus morgen melden dat de medicijnen zijn aangekomen.
Belang Geplaatst: 22 november 2008 Auteur Geplaatst: 22 november 2008 Gisteravond laat zijn de medicijnen voor Belang en zijn vriendjes aangekomen. Vanmorgen hebben we ze toegediend en nu maar hopen dat het werkt. In plaats van schoonmaken van hun ren/hok, voor de nacht, hebben we dat als brandhout weggegeven. We hebben inmiddels een nieuwe ren/hok gebouwd.
kelly1986 Geplaatst: 23 november 2008 Geplaatst: 23 november 2008 Super! Ik hoop dat de medicijnen snel hun werk gaan doen en dat Belang en vriendjes snel weer zachte pootjes hebben!
Claire Geplaatst: 23 november 2008 Geplaatst: 23 november 2008 (aangepast) Jeetje, wat een verhaal zeg !Ik hoop dat het goed komt met het konijntje,heb je voedsters of rammen ? Anders heb ik dat niet mee gekregen,maar gelukkig kan je aan medicijnen komen,en dat je hier zo ver vandaan komt, wel grappig,maar is dat land is het erg heet, maar ze hebben de ruimteen die linkse op de foto is erg mooi, die heeftblauwe ogen, en die heeft een vierkantig neusje Maar ze zijn schattig, en ze hebben een lang smalkopje, maar als je voedsters en rammen hebt, danmag ik hopen dat je de ram(men) laat casteren,maar ze hebben er geen dierartsen, dus ik weet niethoe dat dan verder moet, maar ik mag hopendat alles goed komt, en dat je geen jongen krijgt En het zou jammer zijn als ze uit elkaar moeten gehaald worde,maar ik hoor het wel van je.Succes 23 november 2008 aangepast door Claire
Mireille Geplaatst: 23 november 2008 Geplaatst: 23 november 2008 Ik heb dit topic helemaal over het hoofd gezien en herkende de duidelijke symptomen van de eerste foto gelijk gezien ik het hier ook 2 keer heb meegemaakt.Het nadeel van die plekken die getroffen wordt is dat ze daar ook mooi aan kunnen jeuken en het dus heel lang duurt eer het genezen is aangezien ze bij de minste kriebel hun eigen poten kapot bijten.Heel goed in de gaten houden dat ze dat na het geven van de medicijnen niet doen, anders duurt herstel alleen maar langer.Voorkomen geheel kan je het niet, maar met voldoende afleiding kan je het wel een heel groot stuk minderen.Ik snap dat babies welkom zijn, maar toch raad ik je zeer aan om de geslachten te checken.6 maanden is voor een konijn ook nog niet ideaal om jongen te krijgen.Afhankelijk van het konijnensoort is hun lichaam veelal nog niet volgroeit, maar ook geestelijk zijn ze nog niet volwassen.Daarnaast als je een nest jongen vind is de moeder waarschijnlijk gelijk al weer gedekt omdat ze na de geboorte op hun vruchtbaarst zijn.Dit wil dus zeggen dat als het eerste nestje 4 weken oud is nestje nummer 2 komt.Moeder kan niet beide nesten groot brengen dus zal 1 van de 2 verstoten.EN na die geboorte is ze ook weer gelijk vruchtbaar.Een eeuwig uitputtende cirkel voor de voedster en ook alles behalve bevorderlijk voor de jongen, om nog maar niet eens te spreken of genetische gebreken/afwijkingen
Belang Geplaatst: 1 december 2008 Auteur Geplaatst: 1 december 2008 Inmiddels is het net iets meer dan een week geleden dat we de capsules met Ivermectin achter de oren van Belang, Puput en Abu Abu hebben geleegd. Op dit moment kunnen we duidelijk constateren dat ze er alle drie beter aan toe zijn dan een week geleden. De pootjes van Belang zien er niet meer hard en schilferig uit doch beginnen een roze gloed te vertonen. Ik denk dat het bloed er weer goed doorheen stroomt. We houden ze nu een paar dagen binnen want het heeft veel geregend, het waait hard en het is ook overdag behoorlijk koud, 23 graden. We hebben ze dus met hok/ren en al verplaatst naar een plekje in de schaduw en uit de wind.
ZaZa Geplaatst: 1 december 2008 Geplaatst: 1 december 2008 ...behoorlijk koud, 23 graden.... :surprised: Fijn dat er duidelijk verbetering te zien is !
Caroline Geplaatst: 1 december 2008 Geplaatst: 1 december 2008 ja... ik moet ook even lachen hoor Belang... ik zat zaterdag op de Matterhorn en daar was het -15... Leuk om te lezen dat de medicatie aanslaat!
karin1986 Geplaatst: 1 december 2008 Geplaatst: 1 december 2008 Ik zou wel willen dat het in Nederland weer 23 graden was haha. Lekker warm:) Tis hier nu 5 graden!!
Belang Geplaatst: 3 december 2008 Auteur Geplaatst: 3 december 2008 Gisteren was het nog nat, winderig en met 25 graden nog wat aan de frisse kant dus hebben we ze nog maar binnen gehouden. Afgelopen nacht is de wind gaan liggen en het zonnetje komt er weer bij. Dus zodra het straks weer gewoon 28 of 29 graden is dan mogen ze weer in de tuin spelen, ravotten en graven.
Belang Geplaatst: 10 december 2008 Auteur Geplaatst: 10 december 2008 Het is nu 2.5 week geleden dat we Belang en zijn vriendjes hebben behandeld met Ivermectin. De twee vriendjes doen het heel goed. Belang zelf is er wel beter aan toe doch het gaat wat minder snel dan we hadden gehoopt. Ik vraag me af of het misschien een goed plan is om nu de behandeling bij Belang te herhalen of is het beter daarmee nog even te wachten.
Caroline Geplaatst: 10 december 2008 Geplaatst: 10 december 2008 Wanneer moest je normaal herhalen? Of is daar niet van gesproken?
Belang Geplaatst: 10 december 2008 Auteur Geplaatst: 10 december 2008 We hebben capsules gebruikt en de inhoud daarvan achter de oren gedoseerd. Op de verpakking staat dat het werkzaam is voor 4 weken. We hebben ook een spray gekregen, werkzame stof Ivermectin, die we nog niet hebben gebruikt. Op de verpakking van de spray staat 'om de week herhalen'. Misschien is dit een goed moment om bij Belang de spray te proberen.
Caroline Geplaatst: 10 december 2008 Geplaatst: 10 december 2008 vraag het even aan Esther... ben hier niet zeker van dat het mag, het zijn redelijk sterke middeltjes...
Belang Geplaatst: 14 december 2008 Auteur Geplaatst: 14 december 2008 Helaas moet ik melden dat Belang vanmorgen om 08.30 bij mij op schoot is overleden. De laatste dagen werd hij steeds trager en gistermiddag wilde / kon hij ook niet meer eten. We hebben Belang even geleden onder zijn favoriete struik begraven. Het geheel nu overziend zijn we bang dat het voor Belang al te laat was toen we de medicatie konden toedienen. De twee vriendjes van Belang, Puput en Abu Abu, worden nog steeds elke dag beter en zijn vrijwel vollledig genezen. Zo het nu lijkt hebben we Belang moeten verliezen, maar hebben we zijn vriendjes op tijd kunnen behandelen. Nogmaals onze dank voor jullie hulp.
Peacefull Geplaatst: 14 december 2008 Geplaatst: 14 december 2008 och wat sneu zeg arme Belangveel sterkte
Aanbevolen berichten