astrid1988 Geplaatst: 9 november 2008 Auteur Geplaatst: 9 november 2008 is dat niet erg dan als een konijn zijn keutels op eet
Sascha Geplaatst: 9 november 2008 Geplaatst: 9 november 2008 Nee, die nattige keutels moet hij juist opeten, daar zitten nog mineralen en vitaminen in
bunny ranch chanty Geplaatst: 9 november 2008 Geplaatst: 9 november 2008 héals het te lang blijft zou ik naar de DA gaan.ik hoop dat het al een beetje beter word. sterkte!:cool: meschien het toppic even beter lezen......voor dat je antwoord geeft:whistle2:
zwarte panter Geplaatst: 9 november 2008 Geplaatst: 9 november 2008 Een konijn heeft twee verschillende soorten keutels. Gewone keutels en blindedarmkeutels. De gewone zijn harder, ronder en groter dan de blindedarmkeutels. De blinkedarmkeutels zijn daarnaast ook donkerder en zitten vaak aan elkaar als een trosje. Een konijn MOET zijn blindedarmkeutels normaal rechtstreeks uit zijn anus opeten. De blindedarmkeutels bevatten namelijk belangrijke voedingsstoffen die een konijn de eerste keer niet opneemt. Maar zoals al gezegd is, eten konijnen die teveel voer krijgen hun blindedarmkeutels niet altijd op.
zwarte panter Geplaatst: 9 november 2008 Geplaatst: 9 november 2008 Ow...terwijl ik aan het typen was, hebben andere het antwoord ook al gegeven. Sorry:$
astrid1988 Geplaatst: 9 november 2008 Auteur Geplaatst: 9 november 2008 oki bedankt weer wat geleerd over mijn konijn ahahaha
kelly1986 Geplaatst: 9 november 2008 Geplaatst: 9 november 2008 Hallo Astrid, Zoals de anderen al verteld hebben zijn het blindedarm keuteltjes die je konijn laat liggen.De oorzaak daarvan ligt meestal bij een teveel aan voer. Het is juist heel belangrijk dat die keuteltjes worden opgegeten omdat ze onverteerde vitaminen en mineralen bevatten. Misschien kun je dit topic eens lezen. Hierin staat het spijsverteringsstelsel van het konijn uitgelegd en omschreven.Als je dit hebt gelezen zul je het poepgedrag en het eten van de blindedarm keuteltjes veel beter begrijpen.Buiten dat is het ook gewoon een heel interessant artikel. Spijsvertering van het konijn Meer over het geven van groen en het veilig opbouwen hiervan vind je hier:Voeding van een konijnen hier:Giftige en veilige planten voor konijnen succes
Cisl0oveGeryon Geplaatst: 9 november 2008 Geplaatst: 9 november 2008 Heey! Is het nou al wat beter?? Het kan misschien ook zijn dat je konijn te dik is en niet bij zijn anus komt, maar dat denk ik neit. En ik had precies hetzelfde. En dat kwam door mijn voer. Ik gaf ze heel duur voer. De dierenwinkel zei dat dat het beste van het beste was, dus die namen we. Wat blijkt nou: Er zitten teveel vitamines enzo in, dat ze die keutels die véél belangijker zijn, neit opeten omdat ze al veel vitaminen enzo binnenkrijgen. Maar die vitaminen enzo in die blinde darmkeutles zijn veel belangrijker. Ik gaf eerst dat voer dus, maar ben nu aan eht overstappen op normaal biks. Geef je dat? Volgens mij is dat het beste?!?!?! Mijn konijnen hebben eht nu niet meer, maar ik had ze wel voor de zekerheid 1 dag op hooi en hooithee gezet. (hooithee maak je zo: Je neemt een kom of emmer met gekookt water, daar doe je hooi in, en na een paar uur haal ej het hooi eruit en blijft er donker water over, en dat geef je!) Dus dat kan je ook ff proberen, en als het dan neit stopt zou ik gewoon naar de da gaan. Groetjes en succes!
_Danielle Geplaatst: 9 november 2008 Geplaatst: 9 november 2008 Het konijn hoeft niet op een dag hooi en hooithee gezet te worden, ze moet gewoon minderen in het biks. En ze geeft hopefarms geloof ik, dus dat is goede biks.
astrid1988 Geplaatst: 10 november 2008 Auteur Geplaatst: 10 november 2008 hope farms vind die ook lekker bedankt voor julie tips en reacsies ik ga zekker die artikelen lezen groetjes astrid en mijn konijntje teddy :mdr:
astrid1988 Geplaatst: 10 november 2008 Auteur Geplaatst: 10 november 2008 teddy loopt nu rond in huis hij laat weer gewonen keutels achter dus hij heeft geen diaree meer wat ben ik opgelucht
anouk Geplaatst: 10 november 2008 Geplaatst: 10 november 2008 fijn dat het weer beter gaat met je nijnjte ,
Aanbevolen berichten