jasmijn86 Geplaatst: 6 november 2008 Geplaatst: 6 november 2008 Ik heb een konijn tijdelijk opgevangen. Hij is nu bij de dierenarts om gecastreerd te worden. Het is een buitenkonijn, maar ik begreep dat ze na de castratie even naar binnen moeten? Is een garage ook goed genoeg? Daar is het natuurlijk wel koud, maar geen wind en neerslag etc. Of moet ik 'm echt naar binnen halen en daarna weer naar buiten laten wennen? Hoe?
chantal1987 Geplaatst: 6 november 2008 Geplaatst: 6 november 2008 Ik denk dat als je genoeg stro in het hok doet als hij in de garage verblijft dat het dan wel kan.
kelly1986 Geplaatst: 6 november 2008 Geplaatst: 6 november 2008 Ik denk dat je even moet kijken hoe hij er aan toe is na zijn castratie.Konijnen willen na een narcose er nog wel eens moeite mee hebben om hun warmte vast te houden. Vandaar dat er vaak geadviseerd word ze voor een paar daagjes even naar binnen te halen. Maar,Als t konijn er na de ingreep goed aan toe is,levendig is en zijn oortjes goed aan voelen qua temperatuur, denk ik dat je hem wel in de garage kan huisvesten. Na een castratie moet je enkele dagen geen bodembedekking gebruiken!De extra pluk stro is dus geen goed plan! Stro kan in de wond gaan prikken en voor irritatie zorgen.Zorg ervoor dat hij goed beschut zit, en geef hem een lekker kruikje in het hok.
chantal1987 Geplaatst: 6 november 2008 Geplaatst: 6 november 2008 Na een castratie moet je enkele dagen geen bodembedekking gebruiken!De extra pluk stro is dus geen goed plan! Stro kan in de wond gaan prikken en voor irritatie zorgen. Daar had ik zelf niet over na gedacht. Sorry.
kelly1986 Geplaatst: 6 november 2008 Geplaatst: 6 november 2008 Maakt niet uit hoor! Daarom zijn we hier met velen he! om mekaar aan te vullen waar nodig!
Miranda70 Geplaatst: 6 november 2008 Geplaatst: 6 november 2008 Ons konijn Stip is onlangs ook gecastreerd. Toen ik hem ophaalde zat hij nog onder de warme lamp. Normaal zit hij in de schuur, maar op aanraden van de DA-assistente (en mensen hier op BB ook) hebben we hem naar binnen gehaald. Het ging heel goed met hem en na 1 dag heb ik hem naar onze slaapkamer gebracht (zonder verwarming). De dag erna heb ik hem zonder problemen weer terug in de schuur gezet. Ik heb hem toen trouwens wel nog een paar dagen op handdoeken gezet (wel regelmatig verschoond natuurlijk).
_Danielle Geplaatst: 6 november 2008 Geplaatst: 6 november 2008 Ik moet eerlijk zeggen dat ik, toen ik mijn 3 rammen liet castreren, er 2 meteen weer buiten heb gezet, mét veel handdoeken en zo'n snugglesafe (een kruik die heel lang warm blijft). Nu waren zij ook al heel levendig, aten goed en waren verre van koud. Wel heel regelmatig wezen controleren of de kruik nog warm was, of het eten wel op ging, enz. en bij mij ging dat prima. Eén ram heb ik overigens binnen moeten houden, hij had wat complicaties..
Aanbevolen berichten