Nalientje Geplaatst: 6 november 2008 Geplaatst: 6 november 2008 Ik laat Vino vanochtend uit zijn kooi, gedraagt zich gewoon goed en lief en levendig maar heeft 1 heel vochtig oogje?Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?Alvast bedankt:yes:
Moontjuh95 Geplaatst: 6 november 2008 Geplaatst: 6 november 2008 Heb je er een foto van? Dan kunnen we het wat beter zien..
chantal1987 Geplaatst: 6 november 2008 Geplaatst: 6 november 2008 Misschien heeft zit er een stofje in zijn oogje? Sammy heeft ook wel eens traan oogjes. De dierenarts zag het ook laatst en die dacht dat het door een stofje in zijn oog kon komen. Hij vroeg mij wel of hij ge ent was en gelukkig is hij dat ook.Is jou konijn wel ge ent?
kelly1986 Geplaatst: 6 november 2008 Geplaatst: 6 november 2008 Je kunt het oogje eens schoonmaken met wat afgekokt en afgekoeld water. Je zou eens kunnen nagaan of je konijn misschien op de tocht zit.Is dat het geval is dat waarschijnlijk de oorzaak van de irritatie.Is het niet het geval, en gaat het ook niet over nadat je het schoon hebt gemaakt dan ga je er het beste veen mee langs de dierenarts. Het lan dan zo zijn dat hij een infectie aan zijn oogje heeft.... vaak zijn die met een simpel zalfje te verhelpen.
konijntje Geplaatst: 6 november 2008 Geplaatst: 6 november 2008 Hallo, Je kunt inderdaad eerst met gekookt (en afgekoeld!!) water op een wattenschijfje of een washandje voorzichtig het oogje wat schoonmaken en kijken of het konijn niet op de tocht staat. Ik zou adviseren, als het over een paar dagen nog niet weg is/ gaat, dan even naar dierenarts te gaan aangezien hij dan waarschijnlijk een kleine ontsteking/ infectie kan hebben aan het oog. Daar zijn heel veel zalfjes voor en helpen doorgaans vrij goed.Succes. Gr. Martine
Nalientje Geplaatst: 6 november 2008 Auteur Geplaatst: 6 november 2008 Hij zit binnen dus op de tocht kan bijna niet! Hij is niet ge ent. Ik ga het schoonmaken en dan kijk ik het even aan.Gaat het niet weg dan ga ik snel langs de dierenarts..Ben altijd veel te bezorgt om mijn nijn! Bedankt,
kelly1986 Geplaatst: 6 november 2008 Geplaatst: 6 november 2008 Mag ik vragen waarom je je konijn niet ent? Heb je daar redenen voor of ben je niet bekend met inenten bij konijnen?
Nalientje Geplaatst: 6 november 2008 Auteur Geplaatst: 6 november 2008 Nee niet echt, hij was nog te jong toen ik hem kreeg en nu zit hij binnen. Krijg in het voorjaar een oproep van de DA.Heb zijn oog nog een keer goed bekeken en het is al een stuk minder als vanmorgen. Wel plast hij opeens bij mij op schoot en op de grond, deed hij eerst nooit. Het zal vast niks met elkaar te maken hebben maar ik hou hem even goed in de gaten.
Aanbevolen berichten