Aniek Geplaatst: 5 november 2008 Geplaatst: 5 november 2008 Jonge voedster van april dit jaar.At tot voor gister goed en was niet mager. Gister in 1 keer helemaal ingevallen mager, at slecht.Direct apart gezet en apart eten, ze heeft hier van wat brokjes gegeten en wat andijvie. Wel slechte ontlasting die nacht.Naar dierenarts geweest alle binnenste buiten gekeerd, kiezen, tanden, coccidiose, wormen, dikke buikenziekte, gas, verstopping, alles voor de zekerheid, maar niks.Vandaag bakje critical care zonder problemen naar binnen geslokt en een blaadje andvijvie. Klein beetje brokjes.Tussendoor ook nog geregeld Critical Care wat ze zo uit het spuitje likt. En elektrolyten tegen uitdroging. Nu takelt ze verder en verder af, heel hard. Ze is helemaal suf, wil nog wel wat eten, maar niet meer zo graag. Haar darmen borrelen nog gewoon normaal, ze is niet in staat van uitdroging. Iets moet haar uitputten, maar wat. Heeft iemand nog enig idee?
Rian Geplaatst: 5 november 2008 Geplaatst: 5 november 2008 Bloedarmoede? Hartfalen? Suiker? Nierfalen?
Aniek Geplaatst: 5 november 2008 Auteur Geplaatst: 5 november 2008 Bloed is afgenomen, maar moest nog nagekeken worden. Verder nog wat dingen bekeken, maar weet ik niet.Zijn inderdaad dingen die natuurlijk nog een optie zijn. Ik hoop dat ze morgen red en we meer weten.
Rian Geplaatst: 5 november 2008 Geplaatst: 5 november 2008 Ben benieuwd! Vreemd inderdaad. Laat even wat weten!
kelly1986 Geplaatst: 5 november 2008 Geplaatst: 5 november 2008 Jeetje...., dat is idd echt een vreemd verhaal....Is er ook al urine van haar nagekeken?
Caroline Geplaatst: 5 november 2008 Geplaatst: 5 november 2008 Aniek, bekijk haar lippen eens...zijn die blauwig?
Aniek Geplaatst: 5 november 2008 Auteur Geplaatst: 5 november 2008 De lipjes zijn voor zover ik kan zien niet echt blauwig oid.Urine nakijken is ook nog een goeie optie, moet ik het even gaan opvangen, maar ze zit nu zo zielig stil.
bunny ranch chanty Geplaatst: 5 november 2008 Geplaatst: 5 november 2008 (aangepast) lever? zie je vaker met zĀ“n 6 maanden als ze een afwijking hebben.Daar aan dan nemen ze geen voedings stoffen meer op .keutelen wel meestal als een dijker en eten wel dan maar het lichaam pakt niks meer op. 5 november 2008 aangepast door bunny ranch chanty
Vanessa Geplaatst: 6 november 2008 Geplaatst: 6 november 2008 He, bah, wat het ook is, leuk is anders, he!Hopelijk vinden ze snel wat het is!Hou je ons op de hoogte?
Aniek Geplaatst: 6 november 2008 Auteur Geplaatst: 6 november 2008 Ze heeft vannacht haar bakje bijna leeg gegeten, maar ze is zo zwak, ze drinkt ook gewoon zelfstandig.Maar het loopt er onder zo hard uit en het stinkt als een gek. Ik laat zsm weer van me horen.
YvonneH Geplaatst: 6 november 2008 Geplaatst: 6 november 2008 Wat vervelend dat je niet weet wat er aan de hand is, hopelijk word je vandaag iets wijzer. Heel veel succes!
Lieke175 Geplaatst: 6 november 2008 Geplaatst: 6 november 2008 Jeetje, dat klinkt echt erg, hopelijk kan er na de uitslag van het bloedonderzoek iets aan gedaan worden!Sterkte!
konijntje Geplaatst: 6 november 2008 Geplaatst: 6 november 2008 Diarree ten gevolge van gasophoping of verstopping wellicht? Lijkt erop alsof het konijn heel erg veel buikpijn heeft (niet eten, stilziten)...misschien veel groenvoer gehad of zo? Heel erg veel sterkte ermee!!!!!
Aniek Geplaatst: 6 november 2008 Auteur Geplaatst: 6 november 2008 Konijntje ik heb al gepost dat het geen gas of verstopping is en ik weet wat gas en een verstopping is. Verder eet ze nog wel en ze krijgt altijd groenvoer, dat is juist goed, enkel het goeie groenvoer.Ik ga over een kwartiertje weer naar de dierenarts.
Aniek Geplaatst: 6 november 2008 Auteur Geplaatst: 6 november 2008 Nog een ontlastingsonderzoek van zeer verse mest krijgen we er toch uit dat het coccidiose is, ze zit nu op de baycox.
kelly1986 Geplaatst: 6 november 2008 Geplaatst: 6 november 2008 Ach jee Aniek....Heel veel succes met je dametje... Ik hoop dat je haar met je goede zorgen en de juiste behandeling er doorheen gaat krijgen. Ben je bekend met het middel protexin? wellicht is dat een goede optie ter aanvulling om de darmbalans weer te herstellen?
De-Lionlopjes-gek Geplaatst: 6 november 2008 Geplaatst: 6 november 2008 succes ik hoop dat ze nog snel opknapt!
_Danielle Geplaatst: 6 november 2008 Geplaatst: 6 november 2008 Ach wat sneu, succes met je nijntje! Hopelijk wordt ze snel weer beter!
Vanessa Geplaatst: 6 november 2008 Geplaatst: 6 november 2008 (aangepast) Beterschap!!! 6 november 2008 aangepast door Vanessa
kaatje-kim Geplaatst: 6 november 2008 Geplaatst: 6 november 2008 Ach jee Aniek....Heel veel succes met je dametje... Ik hoop dat je haar met je goede zorgen en de juiste behandeling er doorheen gaat krijgen. Ben je bekend met het middel protexin? wellicht is dat een goede optie ter aanvulling om de darmbalans weer te herstellen?Protexin hebben wij sinds 1-2 weken ook op de praktijk en hebben het al 2 keer meegegeven. Het is een middel met pro-biotica om de darmbalans weer te herstellen zoals Kelly al zei.Slecht is het in ieder geval niet.
Caroline Geplaatst: 6 november 2008 Geplaatst: 6 november 2008 Protexin hebben wij sinds 1-2 weken ook op de praktijk en hebben het al 2 keer meegegeven. Het is een middel met pro-biotica om de darmbalans weer te herstellen zoals Kelly al zei.Slecht is het in ieder geval niet. nou... WIJ (Kelly en ik) hebben dat al meer dan een maand in huis hoor
kelly1986 Geplaatst: 6 november 2008 Geplaatst: 6 november 2008 nou... WIJ (Kelly en ik) hebben dat al meer dan een maand in huis hoor WIj hebben m idd al een poosje in huis.Ik vind de prijs trouwens best wel meevallen voor de hoeveelheden die je krijgt.Caroline en ik hebben een portie gedeeld.Ik heb dus een zak wit poeder over de grens gestuurd hahaha!
kaatje-kim Geplaatst: 6 november 2008 Geplaatst: 6 november 2008 Bij ons zit het in een soort spuit met 15 ml volgens mij en dat kost 17,50 als ik me niet vergis. Het is geen poeder, maar vloeibaar. Net als ontwormingsmiddel bij pups en kittens, ik weet niet of jullie dat kennen...
Aanbevolen berichten