Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hoi,

ik heb gister mijn nieuwe nijnsels opgehaald.

maar in het hok is hij heel stil, en eet bijna niks, ( heb 2drolletjes gevonden) en hheb hem nog niet zien eten/drinken.

maar op schoot komt hij wel tot leven.

nu zit hij op mijn bed, de dekens in te graven enzo...:bounce:

is dit normaal? het stil zijn in het hok, en bijna/niks eten/driniken?

Geplaatst:

Goed zoeken naar keutels en lekker eten voor hem halen ?

Kruidenhooi vinden konijntjes vaak erg lekker, ook een worteltje, blaadje andijvie en witlof vinden zijn veel konijntjes gek op !

Voor zo'n konijntje is het best wennen in zijn nieuwe huis, maar ze moeten wel blijven eten én keutelen natuurlijk.

Goed in de gaten houden dus !

Als hij niet meer eet, keutelt en suf wordt moet je direkt ingrijpen..

Geplaatst:

Een verhuizing brengt natuurlijk nogal wat sress met zich mee. Daarbij komt nog een vreemde omgeving en vreemde mensen en geuren om zich heen.

Desalnietemin moet een konijn altijd eten en altijd keutelen.

Dus ga idd op zoek naar keutels zoals ZaZa al zei, en probeer hem te verleiden met allemaal lekker dingen zoals kruidenhooi.

Geplaatst:

Toen ik Finn opgehaald had, at hij de eerste tijd ook niet zo geweldig. Zeker de biks die van mij af kwamen liet hij liggen.

Ik weet niet of je konijn nu het zelfde voer krijgt als wat hij kreeg waar hij vandaan komt?

Als hij een bepaalde korrel gewend is en nu ineens een andere korrel krijgt dan zal hij heeeeel erg moeten wennen.

Meestal geven fokkers daarom ook een beetje van hun voer mee zodat je gemakkelijk over kunt stappen en je konijn langzaam kan wennen.

Als je dit niet hebt, dan inderdaad, verleiden met hooi, eventueel een heel klein beetje vochtig maken, dan is het misschien nog aantrekkelijker.

Geplaatst:

ik moest vandaag uiteraard gewoon naar school, maar ben in de pauze(10 uur) even naar de jumbo(supermarkt) gegaan, en heb even wat witlof gehaald(zijn mijn andere konijnen ook gek op, maar was toevallig gistermiddag net op gegaan..)

toen die dat zag at ie het meteen, ook had hij een stuk of 5 keuteltjes gelaten.

vanmorgen heb ik ook even die man gebeld waar ik hem vandaan had, om te vragen of die daar uit een fles/bakje dronk, bleek dus een bakje te zijn, dus heb ik hem dat ook maar even gegeven.

nu ben ik net een kwartiertje uit van school, hele kooi vol met keutels:$:mdr:, en deel van zijn brokjes(wie die bij die man ook at) opgegeten, en bakje water was leeg(zaagsel was wel droog, dus hij hat het wel op gedronken.

ook heb ik net de kooi op de grond gezet, en gezorgt dat hij niet onder mijn bed kan(ligt nogal veel troep:$, dus.. en er zitten kabeltjes), zodat hij ook uit de kooi kan loslopen(knuffelen op de bank/bed deed ik al, maar heb alleen buiten een grote ren, wie voor mijn andere konijnen is, deze krijgt als die oud genoeg is om te worden gecastreerd, er een vriendinnnetje uit de opvang bij*<< hebben we eerst ook gekeken vorige week, maar daar zag ik niet heel veel leuks:$..)

nu zit hij door de kamer te sjeesen, dus alles komt wel goed met hem!

ojaa.. nog een vraagje over de kooi,

het is een dwergje(ouders heb ik ook gezien), en zit nu in ferplast rabbit 100 deluxe(Afmetingen: 100 x 53 x 33,5 cm)

is dat groot genoeg voor een klein dwergje(tot de zomer, dan krijgt hij een vriendinnetje erbij, en gaat hij naar buiten in een groter hok), hij mag ook elke dag er zowieso 3 uur uit...(als ik dus thuis ben, als hij geheel zindelijk is, mag hij er ook uit als ik er niet bij ben)

Geplaatst:

Wat heb je goed gereageerd zeg, om je pauze te gebruiken om lekker eten voor je konijntje te halen ! Complimenten hoor !

Dat beestje MOET zich gewoon thuisvoelen bij zo'n baasje !!!

Supergoed dat je konijntje weer op het juiste pad is !

Geplaatst:

dankje:$:love:

raar konijn heb ik trouwens, ik had dus de kooi op de grond gezet, half tegen een kastje aan, gaat hij daar tussen liggen snurken, helemaal opgepropt enzo:he:

hij is nog best wel shuw, als ik op de grond ga zitten, is hij wel nieuwsgierig, maar hij komt nog niet bij je (om even te kijken ofzo).

maar ja, dat komt nog wel:yes:

Geplaatst:

Fijn dat het goed gaat nu! :) en volgens mij is de kooi idd ruim genoeg! Altijd als er bij ons mensen zijn vragen ze hoeveel konijnen wij wel niet hebben, als ik drie (nu twee) zeg keken ze me zo raar aan.. Terwijl wij niet eens zulke enorme hokken hebben, ik zie hier hokken waarvan ik er zelf nog haast in zou willen wonen. Maar goed, mijn punt is natuurlijk dat veel mensen hun konijnen in te kleine hokjes stoppen en dat die van jouw geluk heeft! :D

Geplaatst:
hij is nog best wel shuw, als ik op de grond ga zitten, is hij wel nieuwsgierig, maar hij komt nog niet bij je (om even te kijken ofzo).

maar ja, dat komt nog wel:yes:

Je kan hem dan wat lekkers aanbieden...wie weet helpt het.

Geplaatst:

ik heb hem dan wel een x wat witlof aangeboden, maar toen kwam die ook niet...:$

dan rent ie snel weg, en dan gaat ie ergends zitten stampen..

ik laat hem trouwens vanmorgen de hele ochtend los, anders moet ie van 8 tot 10 voor 4(dan pas ben ik er weer van school) in dat kleine(vindt ik dan) hokje zitten:he:

ben benieuwd hoe het gaat, ik heb de kooi erbij op de grond staan, gisteravond was hij ook los, gaat ie er weer in om een plasje te doen, ging ie er toen weer uit:love:

op 2 verdwaalde poepjes na, heb ik ook niks op de grond gevonden(ook niet in kleine hoekjes ofzo):party:

Geplaatst:

fijn dat het goed gaat met je nijnjte

en ach een verdwaalde keutel ,beter dan overal verdwaalde plasjes te vinden he

ik heb nooit moeite met de keuteltjes die rond vliegen onder het spelen hahahahah

maar het is nog een jong nijnjte dus zal het best nog leren allemaal ,.

Geplaatst:

bij 1 van mijn vorige konijnen duurde het behoorlijk lang voor die zindelijk was.

dus bij deze is het wel fijn, dat ie gister maar 2 verdwaalde peopjes had, toenet vol angst:$(voor wat ik zou aantreffen), de kamer binnen gegaan, (hij was de hele dag los, vanaf 8 uur, ben net 2 minuten weer thuis), ligt hij heel rustig te slapen op mijn bed(had er handdoeken op gelegt, zodat als hij een plasje zou laten, niet heel erg was), en geen enkel keuteltje of plasje:party:

Geplaatst:
bij 1 van mijn vorige konijnen duurde het behoorlijk lang voor die zindelijk was.

dus bij deze is het wel fijn, dat ie gister maar 2 verdwaalde peopjes had, toenet vol angst:$(voor wat ik zou aantreffen), de kamer binnen gegaan, (hij was de hele dag los, vanaf 8 uur, ben net 2 minuten weer thuis), ligt hij heel rustig te slapen op mijn bed(had er handdoeken op gelegt, zodat als hij een plasje zou laten, niet heel erg was), en geen enkel keuteltje of plasje:party:

Ik wou dat ik het daarmee ook kon redden... Ralph zijn plasjes zijn helaas niet op te vangen met een handdoek, enkel met een fles van een halve liter of zo...

Fijn dat je konijntje zich thuis voelt en vlot zindelijk is geraakt!

Geplaatst:

Dankjewel voor alle reactie's trouwens:bounce::yes::mdr:

weet iemand hoe ik hem moet leren uit de fles te drinken? nu staat er nog een bakje water, omdat hij bij de vorige eigenaar niet geleerd heeft uit de fles te drinken.(maar zo'n bakje vind ik super irritand, elke x gooit ie hem om/gaat er met de poten in/snel op etc.)

Geplaatst:

zal dat vanavond wel is proberen, ik wist namelijk niet eens dat ze uberhoud banaan mochten.

ik zit nu ongeveer een uur(sinds ik uit ben) al op de grond, net 5 minuten geleden vond hij het tijd worden om wat dichter bij te komen, eindelijk!:love:

ook heeft hij nou wat witlof uit mijn hand gegeten, en heeft besloten dat mijn benen nu zijn nieuwe speeltje is geworden!:love:

Geplaatst:

hij heeft besloten dat ik zo erg niet ben, hij is nog wel shuw(aaien enzo mag niet), maar hij heeft besloten dat heeeeeeeeeeeeel veel binkie's toch wel leuk zijn.

nou zit ie aan de ene kant van de kamer, gaat ie shudden met zijn hoofdje, rent de hele kamer rond, maakt binkies, en gaat zich dan ineens heel rustig wassen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .