zwarte panter Geplaatst: 15 november 2008 Auteur Geplaatst: 15 november 2008 (aangepast) Ik ben net terug van de dierenarts. Vanmorgen zakte ze zelfs door haar pootje. De DA heeft haar reflexen helemaal gecontroleerd en dat was in orde. Ze zou door haar pootje zakken omdat ze pijn heeft en omdat de korst trekt.Ik was bang dat er onder de korst een abces was gekomen. Maar het zou enkel een etterkorst zijn. De ontsteking zit ook niet binnenin. Ze heeft een huidontsteking door het bijten. (De wond van de castratie zelf ziet er wel heel mooi uit.) En nu de behandeling...Er moet iets over zodat ze er niet aan kan, maar het mag niet strak zitten.Dus ze heeft van de DA een chihuahua truitje gekregen (Dit zit losser dan de sok en zou meer lucht door laten.)En we moeten het natuurlijk blijven ontsmetten. De DA heeft zelfs foto's getrokken, want dit was toch het eerste konijn dat ze zo had moeten aankleden...(Ik zal straks ook foto's maken en deze posten.) Nu mag ik vandaag nog op zoek naar extra jasjes zodat ik het elke dag kan wassen. Ik vind kleren voor honden al zo ovedreven:$, laat staan voor een konijn...Maar jah, als het helpt ben ik blij! 15 november 2008 aangepast door zwarte panter
Annekegarreke Geplaatst: 15 november 2008 Geplaatst: 15 november 2008 Ik ben echt zo benieuwd naar Eufra en haar nieuwe, hippe outfit Hopelijk laat ze het wel heel.
Caroline Geplaatst: 15 november 2008 Geplaatst: 15 november 2008 Dat meen je nu toch niet? Arme Eufrasie! Stom,stom,stom want ik zit in Belgiê... Had ik dit eerder gelezen was ik even binnengesprongen als je op consultatie ging...Ik ben ook erg benieuwd naar de foto's! Hoe komt het dat ze ondanks de antibiotica toch nog een ontsteking heeft op die plek? Kon Caroline dat verklaren?
zwarte panter Geplaatst: 15 november 2008 Auteur Geplaatst: 15 november 2008 We hebben vogens mij heel Wiekevorst en omgeving gezien:$ Lang leve de nieuwe gps die het leuk vond ons via onverharde wegen te sturen...:bounce:We zijn volgens mij zelfs bijna een uur binnen geweest. Eufrasie zag het namelijk niet echt zitten om een hondenjas aan te doen...En Caroline wou toch echt nog enkele leuke foto's nemen...:whistle2:Ze weet zelf ook niet helemaal hoe het kan dat het ondanks de antibiotica toch nog helemaal is kunnen gaan ontsteken. Ze had het wel over basteriën die harder kunnen woekeren als er niet genoeg lucht aankan en dat Baytril niet voor alles zou werken. Maar ze heeft wel besloten om geen antibiotica meer te geven, omdat Eufrasie al wat zachtere keutels heeft. Het zal vandaag nog een heuse zoektocht worden naar jasjes. Het blijkt niet zo simpel te zijn om jasjes te vinden die rond de voor- en achterpoten zitten in maatje xxxs... Ik zal dadelijk proberen wat foto's te maken. Maar mevrouw voelt zich toch niet helemaal gelukkig met haar pakje:$
bunny ranch chanty Geplaatst: 15 november 2008 Geplaatst: 15 november 2008 Weet je wat ik me afvraag dit komt mij eigelijk heel bekend voor het bijten en er aan zitten....als je konijn gevoelig is voor het hechtings materiaal....Ik heb het al 2 keer bij geholpen rammen gezien die een katten kap om kregen.Is dat niet beter voor de wond te laten luchten....
zwarte panter Geplaatst: 15 november 2008 Auteur Geplaatst: 15 november 2008 De wondjes die ze gebeten heeft zitten niet bij de hechting, maar een paar cm verder. Ik heb ook gevraagd naar een kap, maar ze wou het niet helemaal open laten zodat er toch geen vuil meer bij kan en met een kap zou Hypoliet er ook nog aan zitten likken...
bunny ranch chanty Geplaatst: 15 november 2008 Geplaatst: 15 november 2008 Als de rammen niet bij hun ballen kunnen komen kan jouw dame zeker niet bij haar buik komen.Dan kan je het simpel met verband af plakken namelijk.Kan gewoon eten en lopen met de kap.
Caroline Geplaatst: 15 november 2008 Geplaatst: 15 november 2008 Een gps moet je natuurlijk wel juist instellen...:whistle2:Mijn schoonvader had de zijne eens ingesteld op onderweg met de fiets.. dat ding bleef op de autostrade maar roepen "indien mogelijk keren" :bounce: Ik was gisteren op de Waalse Kaai en daar is een trendy winkeltje met alleen maar van die hondenaccescoires...Ã la Paris Hilton die zal je wel vinden in de gouden gids denk ik? Misschien daar eens naartoe bellen?Ik kan me voorstellen dat een zo'n mode-puppies niet veel groter zijn?
zwarte panter Geplaatst: 15 november 2008 Auteur Geplaatst: 15 november 2008 Ik had de gps juist ingesteld:$… Maar de DA is zelf op een onverharde weg, dus anders deed hij het helemaal niet (ik bedenk me nu dat ik ook wel het kruispunt had kunnen instellen….) Wie had nu verwacht dat dat ding ons al van in Herentals langs onverharde wegen ging sturen…:whistle2: Oh help...à la Paris Hilton...Ik had hier ook al zo'n ding liggen met zilveren vleugeltjes, maar er zitten geen gaten voor achterpoten in. De zoektocht is tot nu toe op niets uitgedraaid. Gelukkig bedacht ik me op tijd dat vandaag de sint aankwam in Antwerpen, dus ik ben toch maar niet naar de Waalse Kaai gegaan. Ik heb 3 winkels bezocht…maar niet gevonden wat ik zocht. Ik stond wel versteld van wat ik allemaal te zien kreeg:surprised: Zo ziet ze er dus uit met haar chihuahua pakje...
Peacefull Geplaatst: 15 november 2008 Geplaatst: 15 november 2008 hihi paris hilton t wel zielig hoor hopelijk is ze snel beter..!
Annekegarreke Geplaatst: 15 november 2008 Geplaatst: 15 november 2008 Ocharme toch ... Maar ze ziet er wel cool uit. Nu nog een leiband :mdr: Neenee, hopelijk wordt het hiermee snel beter :yes:
YvonneH Geplaatst: 15 november 2008 Geplaatst: 15 november 2008 Ze ziet er weer geweldig uit :mdr:Hopelijk wil de wond nu ook vlug gaan genezen!
Kimmi Geplaatst: 16 november 2008 Geplaatst: 16 november 2008 :he: Al 'n geluk dat het niet roze is ofzo
Annekegarreke Geplaatst: 16 november 2008 Geplaatst: 16 november 2008 Oh wacht maar. Als ik ergens een roze tegenkom dan koop ik die meteen voor haar
zwarte panter Geplaatst: 23 november 2008 Auteur Geplaatst: 23 november 2008 Ik wou iedereen die dit topic gevolgd heeft, toch nog even laten weten dat het momenteel héél goed gaat met Eufrasie! Haar pootje is niet meer rood en de etterkorst is er pas afgevallen. Onder de korst ziet het er eigenlijk heel mooi uit. Er is enkel nog een klein bloedkorstje van een paar mm. Vandaag heb ik ze zonder jasje laten lopen en ze bijt er niet meer aan. 's nachts ga ik haar jasje wel nog aandoen. Vorige keer deed ze 's nachts ook meer bijtpogingen. En ik zou niet willen dat het helemaal opnieuw begint.
Blacky Geplaatst: 23 november 2008 Geplaatst: 23 november 2008 Fijn dat het weer beter gaat met haar, nog even de laatste loodjes en dan lekker weer zonder jas spelen.
YvonneH Geplaatst: 24 november 2008 Geplaatst: 24 november 2008 Dat is fijn om te horen!Nog even en dan is ze weer een echt konijn zonder garderobe :he:
Annekegarreke Geplaatst: 25 november 2008 Geplaatst: 25 november 2008 En ze was zo sexy ... Zucht ... Nee, nee, ik ben echt superblij dat het weer beter gaat. Nog even en ze is er vast helemaal vanaf. Ik zou zeggen, dan kan ze weer fijn rondhuppelen, maar dat doet ze nu toch ook al :yes:
Aanbevolen berichten