YvonneH Geplaatst: 7 november 2008 Geplaatst: 7 november 2008 Geweldig, echt de nieuwste konijnenmode :yes:Ze houden je iig wel flink bezig he?
josti Geplaatst: 8 november 2008 Geplaatst: 8 november 2008 Prachtig!!Maar het is wel een heel gepiel om m aan te trekken...??
zwarte panter Geplaatst: 9 november 2008 Auteur Geplaatst: 9 november 2008 Dat aandoen is geen probleem hoor. De gaten voor haar pootjes kan je goed open rekken, woordoor je ze zonder aan haar pootjes te hoeven trekken erover kan schuiven.
zwarte panter Geplaatst: 9 november 2008 Auteur Geplaatst: 9 november 2008 We zijn nog niet klaar met Eufrasie….Eén van de bijtwondjes aan haar buik ziet er niet zo goed uit. Hoewel deze er in het begin niet erg uit zag, ziet deze er nu wel slechter uit.Ondanks dat we het meerdere keren per dag hebben ontsmet en er zalf op hebben gedaan, heeft het niet voldoende geholpen.Dus ik denk dat ik morgen maar weer aan de telefoon hang om de DA te bellen… Vandaag heb ik er een speciaal wondverband op gedaan. Het is een hydrocolloid verband dat als tweede huid fungeert. Dat verband moet de vorming van nieuwe cellen stimuleren en sluit de wond af voor bacteriële besmetting. Dus het is te hopen dat de wond er nu wel beter uit gaat zien. Ik bel morgen in ieder geval nog even met de DA om te vragen wat ik verder nog kan doen.
Caroline Geplaatst: 9 november 2008 Geplaatst: 9 november 2008 Dat meen je nu toch niet... hoe is dat mogelijk met de antibiotica? Ben benieuwd wat DA zegt, maar kan je er een foto van nemen?
zwarte panter Geplaatst: 9 november 2008 Auteur Geplaatst: 9 november 2008 Ik snap er zelf ook niks van. Ze heeft elke dag haar antibiotica gehad tot vandaag. Dus een kuur Baytril van 10 dagen. Metacam heb ik nog een week gegeven als ontstekingsremmer. Het is ontsmet en er is zalf opgedaan. Nu vind ik het eigenlijk wel spijtig dat Caroline het vorige keer niet zelf heeft gezien. Maar ja, ik bel haar morgen in ieder geval even. De kwaliteit van de foto's is niet zo goed.De eerste foto is van hoe het er vorige week uitzag. Hier zie je duidelijk dat ze langs beide kanten van de wond heeft zitten bijten. De linkerkant is mooi aan het genezen, daar zie je bijna niks meer van. Het gaat over de rechterkant.De tweede foto is van vandaag. (Het is niet zo groot, maar het is redelijk hard ingezoomd.) Op dat ene plekje is het wat gelig en je voelt duidelijk dat het dikker is dan de rest... Er zijn ook hele kleine plekjes rond die een beetje open zijn.
Caroline Geplaatst: 9 november 2008 Geplaatst: 9 november 2008 Als ik het goed begrijp, dan is het niet aan de wond zelf, maar naast de wond open?
zwarte panter Geplaatst: 9 november 2008 Auteur Geplaatst: 9 november 2008 Ja, helemaal juist. Ze heeft langs beide kanten van haar buik liggen bijten, met kleine bijtwondjes tot gevolg. En het is een van deze bijtwondjes.
zwarte panter Geplaatst: 9 november 2008 Auteur Geplaatst: 9 november 2008 Op de eerste foto is het eigenlijk ongeveer het middelste stukje van de bovenste plek. (Op de eerste foto is haar hoofd links van de foto en haar pootjes rechts. En op de tweede foto is haar hoofd boven de foto en haar pootjes onder.)
Caroline Geplaatst: 9 november 2008 Geplaatst: 9 november 2008 Ok, dat is alleszins minder erg dan dat de wond van de castratie zou gaan ontsteken denk ik... Maar idd wel een vraag voor Caroline,mogelijk gerichtere antibiotica gaan geven? Geen idee ,maar ik vermoed dat ze het wel zal willen zien en eventueel een uitstrijkje bekijken onder de microscoop...of het even aanzien natuurlijk... Zou het kunnen dat ze er ondanks de sok aan ligt te krabben?
zwarte panter Geplaatst: 9 november 2008 Auteur Geplaatst: 9 november 2008 De wonde van de castratie zelf ziet er eigenlijk heel mooi uit. Deze is heel rustig en er is al weer wat haar over gegroeid. Dus dat is op zich wel mooi. Ik ga het Caroline idd morgen even vragen. Het is ook niet heel groot, maar ik vind niet dat het eruit ziet zoals het zou moeten. Er aan krabben heeft ze eigenlijk nooit echt gedaan. Heel soms zie ik ze overdag nog een poging doen om aan de sok te bijten. Ze kan er door de sok echt niet bij, tenzij ze natuurlijk door de sok heen bijt ofzo. Bedankt!
zwarte panter Geplaatst: 10 november 2008 Auteur Geplaatst: 10 november 2008 Ik heb de DA niet kunnen bereiken. (Misschien maakt ze de brug ofzo.)Dus woensdag doe ik een nieuwe poging (Morgen is het een feestdag in België.). Ik heb daarnet het verband vervangen en eigenlijk ziet het wondje er al iets beter uit als gisteren. Gelukkig maar!Hopelijk gaat het nu in deze lijn verder.
Caroline Geplaatst: 10 november 2008 Geplaatst: 10 november 2008 Ja, is best mogelijk, maar probeer morgen ook maar, wie weet zijn ze toevallig van wacht. Verder geen reden tot paniek omdat het niet de wond zelf is denk ik zo...
zwarte panter Geplaatst: 10 november 2008 Auteur Geplaatst: 10 november 2008 Dan zal ik morgen nog eens proberen. Bedankt!Nee, het is niet de wond zelf, het is niet zo groot en er komt geen etter ofzo uit. Het is wel zo dat het er niet zo mooi uitziet. Dus ik wil het wel met de DA bespreken of laten nakijken. Maar het is volgens mij niet echt een noodgeval.
Caroline Geplaatst: 10 november 2008 Geplaatst: 10 november 2008 eigenlijk zijn we stom bezig hé... het is dan wel geen noodgeval,maar gezien de feestdagen daar... gewoon aan Esther vragen en de foto's meesturen...uiteindelijk is ze nu al meer dan aan jaar aan haar boek aan het schrijven...
zwarte panter Geplaatst: 10 november 2008 Auteur Geplaatst: 10 november 2008 Ik zal haar onmiddellijk de foto's sturen. Bedankt voor het idee! Het lijkt wel of konijnen het liefst iets mankeren in het weekend of op feestdagen:$
zwarte panter Geplaatst: 11 november 2008 Auteur Geplaatst: 11 november 2008 Wonden bij konijnen zouden moeilijk genezen. Ze is van mening dat als er al een heel lichte verbetering is, we waarschijnlijk op de goede weg zijn. Ik moet het dagelijks blijven behandelen. Eerst spoelen met steriele oplossing en dan iso betadine. (Antibiotica zalf hoeft niet meer, 1 week is genoeg.)Het hydrocolloid wondverband mag ik blijven gebruiken. Alleen kan ik dat het best elke dag controleren. Dus ik hoop dat we nu opnieuw op de goede weg zijn.
anouk Geplaatst: 11 november 2008 Geplaatst: 11 november 2008 he he ,hopelijk gaat het nu echt beter woden dan he ,en enige verbetering is beter als gene he ,denk ik zo ,
zwarte panter Geplaatst: 14 november 2008 Auteur Geplaatst: 14 november 2008 Ik ben nog niet klaar met Eufrasie... Omdat de auto van mijn tante die mij normaal naar de DA brengt perd-total (total loss) is en er toch lichte verbetering was in haar wonde konden/moesten we het even aankijken. Hoewel ik het liever had laten controleren. Maar het wondje ziet er vandaag spijtig genoeg wel duidelijk slechter uit…Haar achterpootje langs die kant begint ook een beetje rood te worden en ze heeft er duidelijk pijn aan. Mijn tante is (omdat ik had gevraagd om met Eufrasie voor de zekerheid naar de DA te gaan) gisteren al een nieuwe auto gaan bestellen. Normaal kreeg ze deze ten vroegste morgen. Dus toen ben ik maar aan het bellen geslagen… De auto wordt deze namiddag al geleverd (dat ze maar wachten met alle extra dingetjes).Ik heb daarna naar de DA gebeld en we kunnen morgenvroeg komen. Nu maar hopen dat het niet te erg is en dat het goed komt…. Ik word er een beetje hopeloos van. Ik heb haar onmiddellijk een sok aangedaan toen ik zag dat ze zichzelf had gebeten, ze heeft antibiotica gehad, ik heb het elke keer verzorgd en toch gaat het niet goed...
anouk Geplaatst: 14 november 2008 Geplaatst: 14 november 2008 ohhh nee he ,het schiet niet erg op he zo ,hou je wel de moed er ff in ,je doet het prima ,meer kan je niet doen ,je doet wat je kan he ,tuurlijk had je je dit anders voorgesteld ,maar ik vind dat je haar met de volle 100 top verzorgt hoor ,succes bij de diere arts ,
YvonneH Geplaatst: 14 november 2008 Geplaatst: 14 november 2008 He jeetje, nog steeds problemen met de wondjes! Wij gebruiken hier steeds Acederm wondzalf. Hebben we voor Fuz toen gebruikt en nu voor Sisi gebruiken we het ook steeds.Weet niet of je het kan krijgen maar hier werkt het erg goed. Succes met eufrasie!
Kimmi Geplaatst: 14 november 2008 Geplaatst: 14 november 2008 Ach, het stopt maar niet eh Zo jammer. Hopelijk valt het wat mee bij de DA en is ze daarna snel terug in orde!
Annekegarreke Geplaatst: 14 november 2008 Geplaatst: 14 november 2008 Ik ben nog steeds aan het duimen ... Ik hoop echt dat het morgen goed gaat bij de DA en dat ze daarna beter wordt en dat uw 2 nijntjes dan eindelijk eens samen, gezond, kunnen rondhuppelen :yes:
zwarte panter Geplaatst: 14 november 2008 Auteur Geplaatst: 14 november 2008 Bedankt! De nieuwe auto is er en om 9.15u moet ik morgen bij de DA zijn. Dus ik blijf nog even hopen dat het toch meevalt. Ik zal iets laten weten als ik terug ben.
Aanbevolen berichten