anouk Geplaatst: 30 oktober 2008 Geplaatst: 30 oktober 2008 fijn dat het weer de goede lkant op gaat ,heb het hele verhaal gevolgd ,en denk reageer pas als het weer helemaal goed gaat heeft caronline ,van hier op bb je de rekening al gestuurd hihihihihihnee grapje ,blij dat ze je zo goed heeft kunnen helpen he .
Blacky Geplaatst: 30 oktober 2008 Geplaatst: 30 oktober 2008 Als caroline van dit forum nou een 5 cent kreeg voor iedere keer dat haar naam genoemd word en 10 cent voor ieder tip die ze geeft, word ze volgens mij stinkend rijk hihi.
zwarte panter Geplaatst: 30 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 30 oktober 2008 Ik denk dat ik ondertussen schrik moet krijgen voor die rekening...:whistle2:
Rian Geplaatst: 30 oktober 2008 Geplaatst: 30 oktober 2008 @ zwarte panter: beter geen koude compressen of i.d. tegen een wond leggen. Voor een goede, voorspoedige wondgenezing is normale kamertemperatuur van buitenaf het beste. Door koeling kan de bloedvoorziening rondom de wondranden wat afnemen (vasoconstrictie, de bloedvaatjes trekken samen) wat het wondgenezingsproces niet bevorderd.
zwarte panter Geplaatst: 30 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 30 oktober 2008 Eufrasie loopt momenteel rod met een sok om haar buikje...Ze kon maar niet van de wond afblijven.Ik weet alleen niet hoe lang ze deze zal laten zitten... @Rian: Het was een beetje een foute vergelijking. Het was toen omdat de zwelling te erg was. Maar de wond deed door het koelen minder pijn. Dus ik dacht daarom te snappen waarom ze de koele bodem verkoos om te liggen i.p.v. de dekentjes.
Caroline Geplaatst: 30 oktober 2008 Geplaatst: 30 oktober 2008 Oei... likt ze er alleen aan of gaat ze bijten? Heeft ze haar metacam gehad? Soms gaan dieren ook bv aan hun poten bijten als ze gewrichtspijn hebben...mogelijk is dat ook zo met een wond die pijn doet? Maar ze kan nergens aan hƩ?
Caroline Geplaatst: 30 oktober 2008 Geplaatst: 30 oktober 2008 Aanvulling: als ze er echt aan bijt en de sok blijft niet zitten, kan je ook een kraag voor haar halen...maar dat is niet zo leuk...Yvonne weet daar meer van...
zwarte panter Geplaatst: 30 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 30 oktober 2008 Ik dacht eerst dat ze er enkel aan likte.Maar na een goede inspectie heeft ze zichzelf toch duidelijk gebeten rond de wond. Aan de wond zelf is ze gelukkig nog niet geweest, maar er rond dus wel...Ik weet niet zeker of ze er echt niet aan kan. Ze heeft haar Metacam gehad. En op zich heeft ze net ook even rondgehuppeld...maar ik heb toch nog wel het idee dat ze wat pijn heeft. Ik zal even aankijken of de sok blijft zitten.
zwarte panter Geplaatst: 30 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 30 oktober 2008 Tot nu toe laat ze de sok goed zitten... hopen dat dat zo blijft:yes:
Caroline Geplaatst: 31 oktober 2008 Geplaatst: 31 oktober 2008 Ze is met Eufraise weer naar de DA, ze blijft niet van de wond en had een beetje koorts... ik wacht vol spanning op nieuws...
Blacky Geplaatst: 31 oktober 2008 Geplaatst: 31 oktober 2008 He bah Eufrasie maakt het spannend, ik zal voor haar duimen.
Caroline Geplaatst: 31 oktober 2008 Geplaatst: 31 oktober 2008 Ik heb net een sms gekregen van Loes, zij moet nu naar een practicum en een vriendin past op Eufrasie... Loes kan pas vanavond weer online komen. De wond zelf was ok, ze heeft een verzachtende wondspray gekregen. Ze moet 10 dagen Baytril omwille van de koorts en een week metacam als ontstekingsremmer. Heeft er hier iemand ervaring met koorts na castratie?
Caroline Geplaatst: 31 oktober 2008 Geplaatst: 31 oktober 2008 Ik heb de titel even aangepast... hopelijk trekt dit reacties aan van mensen die dit ook hebben meegemaakt, dat helpt altijd...
kelly1986 Geplaatst: 31 oktober 2008 Geplaatst: 31 oktober 2008 Ik weet wel dat er konijnen zijn die allergisch reageren op de hechtdraad.....
Rian Geplaatst: 31 oktober 2008 Geplaatst: 31 oktober 2008 Koorts na castratie, eigenlijk na elke ingreep, wijst op infectie! (Kom ik weer met het infectie verhaal...) Ik zou even bloed laten prikken, want als het een sepsis is ben je verder van huis. Maar verder ben ik niet bekend met dieren en ingrepen, dus even afwachten of er mensen zijn die hier wel ervaring mee hebben.
Kimmi Geplaatst: 31 oktober 2008 Geplaatst: 31 oktober 2008 Ach nee :( En ik zei nog dat het ergste nu voorbij was en dat het alleen maar beter kon gaan .. Hopelijk gaat alles goed!
zwarte panter Geplaatst: 31 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 31 oktober 2008 Ik ben net terug van mijn practicum. Bedankt om het al te posten Caroline!Hoewel ik liever thuis was geblevenā¦betekent een practicum missen geen examen mogen doen..dus jahā¦Zoals Caroline al zei heeft Eufrasie ondertussen wel goede zorgen gekregen. Vannacht merkte ik dat Eufrasie nogal warm was, maar ze had op dat moment geen koorts.Vanmorgen heb ik haar wond opnieuw gecontroleerd en deze zag er goed uit. Alleen de huid rondom was nog rood en een paar kleine wondjes van het bijten. (De sok is wel de hele nacht aangebleven.)Omdat ze deze keer nog warmer voelde heb ik voor de zekerheid haar koorts opnieuw gemeten en nu had ze dus 40.1Ā°C. Nog niet heel hoge koorts en ze was eigenlijk nog wel levendig, maar ik heb toch even de DA opgebeld. Omdat ik Eufrasie ās middags niet zelf zou kunnen opvolgen, durfde ik niet af te wachten en ben ik voor de zekerheid even onmiddellijk naar de DA gegaan.Volgens de DA ziet de wond zelf er goed uit, maar ze had duidelijk last rond de wond (waarschijnlijk omdat ze daar pijn had en ook door irritatie van het wegscheren van het haar). Koorts na een operatie hoort niet dus daarom heeft ze ook antibiotica gekregen. Caroline heeft jullie al verteld wat ze precies krijgt. Normaal zou ze nu sneller moeten opknappen. @Kelly1986: Ik heb nagevraagd of het een reactie op de hechtdraad zou kunnen zijn, maar dat zou het volgens de DA niet zijn
Debbie Geplaatst: 31 oktober 2008 Geplaatst: 31 oktober 2008 Pff. lekker weer:erf:Ik duim erop dat het vanaf nu beter zal gaan iniedergeval.
Caroline Geplaatst: 31 oktober 2008 Geplaatst: 31 oktober 2008 En hoe doet ze het vanavond? Is de koorts gezakt? Eten,keutelen ok?
zwarte panter Geplaatst: 31 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 31 oktober 2008 Momenteel huppelt ze binnen een beetje rond. Als ze haar Metacam krijgt zakt de koorts, maar na een tijd wordt ze toch duidelijk terug warmer... Vandaag eet ze toch iets minder dan gisteren, dus dat hou ik goed in de gaten.Keutelen is sinds vannacht duidelijk terug helemaal goed op gang en nu nog steeds.
YvonneH Geplaatst: 1 november 2008 Geplaatst: 1 november 2008 Hopelijk hebben jullie de koorts snel onder controle en is ze vlug weer zichzelf!Onze Fuz heeft na een operatie iid heel erg zitten bijten. Eerst aan de wond en toen een hele grote wond erboven.Hij beet zijn sok stuk dus moest hij idd een kapje op. Dan zien ze er ongeveer zo uit: Ik wil nog wel 1 tip geven, doe de sok niet uit voordat de wondjes helemaal genezen zijn want dan heb je kans dat ze de wondjes weer opnieuw open bijt. Dat deed Fuz ook. Succes met Eufrasie!
zwarte panter Geplaatst: 1 november 2008 Auteur Geplaatst: 1 november 2008 Gelukkig bijt Eufrasie haar sok niet stuk en krijgt ze hem maar zelden uit. Maar ze zal hem toch een tijdje moeten dragen. De wond is 3-lagig gehecht, maar telkens doorlopend, dus ze zou maar net 1 knoopje moeten doorbijten en er ligt een laag openā¦en die kans geef ik haar echt niet. Dus momenteel ziet ze er dus zo uitā¦ Vandaag doet ze het wel redelijk. Echt veel eten doet ze nog niet, maar het valt nog mee. Als ik maar veel verschillende keren wat geef, begint ze elke keer toch een beetje te eten. Ze heeft vandaag nog 1 keer een beetje koorts gehad tussen 2 dosissen metacam in, na de nieuwe dosis is de koorts opnieuw weggegaan. Ze is wel wat actiever, en ze heeft ook al een keer echt gerend. @ Yvonne: Ik zal proberen om haar haar sok zo lang mogelijk te laten aanhouden. Bedankt voor de tip! (Eufrasie zal de tip minder leuk vinden:$ā¦maar het is voor haar bestwil)Ik hoop dat ze niet ineens het idee krijgt om haar sok kapot te bijten, want zoān kapje ziet er helemaal zielig uit.
Caroline Geplaatst: 1 november 2008 Geplaatst: 1 november 2008 Ik kan niet goed uitmaken wie er nu het zieligst uitziet... de Fuz of Eufrasie... Het is normaal wat jij beschrijft mbt dat eten hoor, is altijd zo na ziekte. Dat komt allemaal in orde...En ondertussen...Hypoliet? Laat hij haar al wat meer met rust?
zwarte panter Geplaatst: 1 november 2008 Auteur Geplaatst: 1 november 2008 Als ze samen zitten geven ze elkaar een wasbeurt enzo...tot Hypoliet haar wil duidelijk maken dat hij de man is...Eufrasie ziet dat (nog) niet zitten, en meneer weet niet van opgeven...
Rian Geplaatst: 1 november 2008 Geplaatst: 1 november 2008 Ik snap niet dat er dan doorlopend gehecht wordt, je weet toch dat er kans is dat je dier gaat bijten en dat dus het knoopje doorgebeten gaat worden. Hebben ze oplosbare draad gebruikt of moeten de hechtingen verwijderd worden? Hebben ze de laatste laag niet geplakt?
Aanbevolen berichten