madisonrose Geplaatst: 27 oktober 2008 Geplaatst: 27 oktober 2008 hallo allemaal,ik ben nieuw hier!Ik heb sinds kort 2 konijntjes zitten nog wel apart..Het jongste konijn van een week of 9 heb ik binnen totdat het mannetje wat buitenzit gecastreert is.Nu loopt het grote wat oudere mannetje vaak vrij binnen en circelt vaak om de kooi van het kleintje en gaat naast de kooi liggen of springt er boven op.Het kleine konijntje is een vrouwtje.Nu het volgende ik merk dat het vrouwtje een nattig snuitje heeft,en iemand vertelde dus dat dat stress is?Als dat zo is dan hou ik het grote konijn bij haar weg,maar ik d8 dat ze dan evt wat konden wennen aan elkaar,ze snuffelen door de tralies etchoe merk ik of het kleintje gestresst is? en wat kan dat vochtige neusje betekenen?En wat kan ik hier aan doen? alvast bedankt voor het lezen!:mdr:
kelly1986 Geplaatst: 27 oktober 2008 Geplaatst: 27 oktober 2008 Het zou idd door de stress kunnen komen.....Even een andere vraag... niest je konijntje ook? Of heeft het wel eens witte snotte bellen uit de neus hangen?Is dat allemaal niet het geval kun je er vanuit gaan dat het idd stress is. Contact door de tralies heen kan idd stress opleveren.Buiten stress kan het er ook voor zorgen dat je konijnen agressie jegens mekaar gaan opbouwen.Je mannetje is al wat ouder en heeft dus al last van nzij hormoontjes.Je vrouwtje is in feite nog maar een baby..... Je ziet aan haar gedrag dat ze het niet als prettig ervaart.Ik zou er dus ook voor zorgen dat je mannetje niet meer door de tralies bij het vrouwtje kan komen. Je konijntjes mogen pas gekoppeld worden als je jongste konijntje vier maanden oud is.Een jong konijn kan nog geen weerstand bieden tijdens een koppeling. Bovendien komt er bij een koppeling veel stress kijken wat dus niet goed is voor jonge konijntjes.
madisonrose Geplaatst: 27 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 27 oktober 2008 ok...bedankt voor je antwoord!echt zielig dus voor de baby,goed dat ik het weet zeg!hij niest niet enzo,ik vind het kleine konijntje ook echt broos eruitzien terwijl ze heel veel hooi en voer eet.het grote konijn is en was veel levendiger dan die andere.ze heeft ook een kalige plek op haar ruggetje,maar geen schilfers of ioets geks eronder.weet iem ook wat ik kan doen om de stress te verminderen bij haar?vind het zo zielig nu,misschien stresst ze ook door mn kinderen ofzo? heb er 4.maar merk wel dat ze opleeft als ik haar eruit haalt en ff met haar speel,ze komt ook vaak op mn borst liggen en blijft dan zo zitten een tijdje.ze durfde eerst amper te lopen het arme ding nu springt ze van mn vriend naar mij maar ze is heel onzeker merk ikik ga haar maar ff knuffelen!
kelly1986 Geplaatst: 27 oktober 2008 Geplaatst: 27 oktober 2008 Misschien kan je eens een foto van haar maken en haar eens wegen? wat krijgt ze te eten op een dag?
nijntjekonijntjenmw4j9 Geplaatst: 27 oktober 2008 Geplaatst: 27 oktober 2008 Hoi Lees ik nu goed dat je het buitenkonijn naar binnen haalt?? let je wel goed op met verandering van temperatuur dit is niet zo goed voor je konijn.
madisonrose Geplaatst: 29 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 29 oktober 2008 nou mensen met nijntje is alles in orde weer dat neusje is weer droog sinds ik haar laat lopen in de kamer! ze word ineens ook anders wat meer vlees ! iig bedankt voor de antwoorden!nijntjekonijntje ja klopt ik haal em paar uur per dag in huis, hij is heel flink en gezond en hij heeft er geen last van!vrijdag komt er een nieuwe binnekooi binnen hier dan komtie helemaal binnen voor de winter,ik merk dat hij het echt naar zn zin heeft binnen,als ik de tuin in komt stopt hij zn snuit al door de tralies!!binnen gaat hij vervolgens helemaal los! hij konort en springt op me,tis net een kat!nooit geweten dat die beesten zo slim waren.vde winter gaat hij dus niet meer nasar buiten pas het voorjaar weer denk ik.
Aanbevolen berichten