Snoef Geplaatst: 26 oktober 2008 Geplaatst: 26 oktober 2008 Het is echt niet mijn bedoeling om een record te vestigen qua nieuw topics maar met 6 konijnen maak je nog wel eens wat mee... Eén van mijn voedsters (degene met Sore Hocks) lijkt een gezwollen vagina te hebben in vergelijking met de andere 2. Waar de andere 2 vooral haartjes rondom de vagina hebben en het allemaal best moeilijk te zien valt, is het bij Baby allemaal heel erg duidelijk te zien en lijken er op/om het geslachtsdeel ook niet echt haartjes te zitten. Het is er niet rood en ik sluit zelf Syphilis uit omdat ik al eerder 2 konijnen met die ziekte heb gehad en daar de symptomen dus wel van herken. Ze gedraagt zich ook niet anders dan normaal, knaagt/likt ook niet van onderen. Ik vroeg me af of het daarom kan zijn dat ze 'bronstig' is (ookal is ze niet aan het rijden op haar mannetje of graaft ze ook geen nestjes) of dat het misschien een bepaald symptoom van schijnzwangerschap kan zijn? Morgen bel ik uiteraard de arts op maar het is nu weekend dus daar schiet ik niet zoveel mee op. Of kan dit ook een symptoom van een andere ziekte zijn? Ik moet toegeven dat het me onlangs pas is opgevallen en ik dus niet met zekerheid weet of het er altijd bij haar zo uit ziet. Ter toevoeging: Baby is aan de preventieve panacur en ze krijgt Baytril.
Mireille Geplaatst: 27 oktober 2008 Geplaatst: 27 oktober 2008 syphillis is er in verschillende vormen, de een krijgt alleen de neus symptomen, de andere alleen de geslachts, de andere allebei.Elk konijn toont het ook op zijn eigen manier, dus herkennen zegt nog niet alles.Mijn advies is niet de da bellen maar de da er naar laten kijken
Snoef Geplaatst: 27 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 27 oktober 2008 Ok dat wist ik niet, ik dacht dat er sowieso altijd sprake was van 'korstvorming' of bij de neus of bij de vagina. Bij Baby is het alleen opgezwollen en niet rood of korsterig dus syphilis is niet iets wat ik direct in gedachte had maar nu zal ik het zeker voorleggen aan de DA. Vanochtend belde mijn vriend onze eigen DA, en kreeg de assistente aan de lijn die het zou overleggen met de arts en in de middag zouden ze terugbellen. Niet dus...Hele dag en avond gewacht omdat ze op maandag 's avonds spreekuur hebben maar niks gehoord. Morgen maar weer terugbellen en staan op een afspraak. Beetje jammer allemaal, zeker gezien het feit dat zij alleen op maandagavond en donderdagavond spreekuur hebben en de overige dagen alleen 's middags.
Aanbevolen berichten