Petradhd Geplaatst: 23 oktober 2008 Geplaatst: 23 oktober 2008 Uhm, even een soort van update over de specerijtjes. Die zitten nog alledrie hier Ik ben wat te laks geweest met het zoeken naar een huisje. Niet echt handig dus, maar daar gaat deze topic niet helemaal over. De specerijtjes zijn nu inmiddels drie maandjes oud, en dat betekent dat het rammetje eventueel al vruchtbaar kan zijn. Ik heb hem nog niet zien rijden op moeder en/of zusjes, maar hij begint nu wel overal met zijn kinnetje te wrijven. Hij zit inmiddels ook al apart van Kerrie, voor de zekerheid. Ik zou niet graag zien dat hij zijn eigen moeder zwanger maakt namelijk :whistle2: Hij zit nu samen met een zusje in het hok van de caafjes, die op hun beurt tijdelijk in een kooi in de schuur staan. Deze situatie kan niet te lang duren natuurlijk, enerzijds omdat ook de jonge dames binnenkort vruchtbaar zullen worden anderzijds omdat de caafjes niet voor altijd in de schuur kunnen blijven. Daarom wil ik het rammetje laten castreren, en wel zo snel mogelijk. En daar gaat mijn vraag nu dus over. Voordat ik alle dierenartsen in de buurt ga bellen of zij rammetjes zo vroeg castreren kijk ik eerst even of er toevallig iemand hier op het forum een (konijnkundige) da weet die al op drie maanden castreert en die niet te ver van Rotterdam/Dordrecht af zit.
kelly1986 Geplaatst: 23 oktober 2008 Geplaatst: 23 oktober 2008 Ik denk dat t belangrijkste is dat de ballen zijn ingedaald....Aan zulke grote konijnen zal een dierenarts, denk ik, niet zien of ze nu drie of vier maanden oud zijn..... ......Als je snapt wat ik bedoel.....
bunny ranch chanty Geplaatst: 23 oktober 2008 Geplaatst: 23 oktober 2008 Ik vermeld geen leeftijd maar kijk of de ballen zijn ingedaald.....dan kunnen ze gewoon opereren.
Aanbevolen berichten