Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn tip is "wegen" aan het gewicht van je konijn/huisdier kun je heel veel zien!

Ik geef standaard na operaties een 5cc dwangvoer, ze hebben toch bijna een hele dag bij de DA gezeten en ws niks gegeten... soms krijgen ze al tijdens de operatie een glucose-infuus voor de benodigde brandstof maar dat doet lang niet iedere DA en daarbij is het geen maagvulling.

Het gaat bij elk konijn weer anders maar ik geef ook standaard een dag of 2 iig carprofen 2x daags.

Toen Jos zijn tanden getrokken zijn ben ik wel een aantal weken met pijnstilling bezig geweest, zodra ik ermee stopte stopte hij ook meteen met eten nl.

Succes en hou m goed in de gaten.

Geplaatst:

Over het hooi:

Hooi is echt heel goed voor konijnen en dit mogen ze dan ook onbeperkt hebben. Daar worden ze niet dik van. Dus zorg dat ze altijd hooi hebben.

Fijn dat alles goed verlopen is

Geplaatst:

@Josti: Catootje heeft bij de DA al wel wat gegeten en ook toen ze thuis kwam heeft ze al weer gegeten.

Ik heb de Carprofen drops wel meegekregen maar ik heb het haar nog niet gegeven. Ze heeft totaal geen last van de operatie lijkt wel. Ze eet en drinkt en keutelt gewoon.. dus het gaat echt super met haar!

Pff ben zo blij dat het nu (waarschijnlijk) allemaal achter de rug is voor haar.. telkens de stress voor naar de DA te gaan voor de tandjes..

ff nog vraagje.. weet iemand waarom ik de cisaral druppels (kuurtje) moet afmaken??

Ik doe dat wel hoor, maar vroeg het me gewoon af omdat het is voor de darmen op gang te brengen/houden.

Geplaatst:
ff nog vraagje.. weet iemand waarom ik de cisaral druppels (kuurtje) moet afmaken??

Ik doe dat wel hoor, maar vroeg het me gewoon af omdat het is voor de darmen op gang te brengen/houden.

Dat vraag ik me ook af. Stampertje heeft ook darmstimulerende middelen meegekregen en zodra hij weer goed keutelt mag ik daarmee stoppen. Alleen geef ik het nu voor de zekerheid nog wel 1 maal daags. Ik moest het 4 maal daags geven. Wat is jou dosering?

Geplaatst:

Ja ze is vrijdag geholpen... vandaag heeft ze weer 2x 1 ml gekregen... Ik denk dat ik haar morgen dan maar niets meer geef. Ze eet goed en keutelt ook prima! Ze weegt trouwens 2 kg.. niet 1kg zoals ik eerder hierboven schreef.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .