Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allen,

Dit is mijn eerste ervaring met een konijn. Maar merk op dat hij wel vaak krabt aan zijn oren. Heb zijn oortjes bekeken deze zijn schoon en ruiken niet (nml wat gelezen over schurft, parasieten ed). Hij heeft wel wat schilfers op zijn oren (lijkt op roos, zoals bij mensen). Soms na het krabben springt hij weg met z'n koppie schuin en flappert met z'n oren. Heeft iemand een idee.. of tips...of is het normaal...:yes:

Groetjes, Sabrina

Geplaatst:

Je zult er even mee langs de dierenarts moeten om vast te stellen wat het precies is.

Gezien de schilfers die je omschrijft vermoed ik dat het hier om mijt gaat.

Mijt moet behandeld worden met bijvoorbeeld een ivomec injectie.

Je dierenarts kan het het beste bepalen aangezien die jouw konijn goed kan onderzoeken.

succes

Geplaatst:
Hallo allen,

Dit is mijn eerste ervaring met een konijn. Maar merk op dat hij wel vaak krabt aan zijn oren. Heb zijn oortjes bekeken deze zijn schoon en ruiken niet (nml wat gelezen over schurft, parasieten ed). Hij heeft wel wat schilfers op zijn oren (lijkt op roos, zoals bij mensen). Soms na het krabben springt hij weg met z'n koppie schuin en flappert met z'n oren. Heeft iemand een idee.. of tips...of is het normaal...:yes:

Groetjes, Sabrina

haha nee ze ruiken niet raar dus:p:mdr:

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .