Amigo Geplaatst: 22 oktober 2008 Geplaatst: 22 oktober 2008 Hallo allen,Dit is mijn eerste ervaring met een konijn. Maar merk op dat hij wel vaak krabt aan zijn oren. Heb zijn oortjes bekeken deze zijn schoon en ruiken niet (nml wat gelezen over schurft, parasieten ed). Hij heeft wel wat schilfers op zijn oren (lijkt op roos, zoals bij mensen). Soms na het krabben springt hij weg met z'n koppie schuin en flappert met z'n oren. Heeft iemand een idee.. of tips...of is het normaal...:yes:Groetjes, Sabrina
kelly1986 Geplaatst: 22 oktober 2008 Geplaatst: 22 oktober 2008 Je zult er even mee langs de dierenarts moeten om vast te stellen wat het precies is.Gezien de schilfers die je omschrijft vermoed ik dat het hier om mijt gaat. Mijt moet behandeld worden met bijvoorbeeld een ivomec injectie.Je dierenarts kan het het beste bepalen aangezien die jouw konijn goed kan onderzoeken. succes
merelvandijke Geplaatst: 22 oktober 2008 Geplaatst: 22 oktober 2008 ruik eens aan zijn oor, ruikt het vies?
Debbie Geplaatst: 22 oktober 2008 Geplaatst: 22 oktober 2008 Hallo allen,Dit is mijn eerste ervaring met een konijn. Maar merk op dat hij wel vaak krabt aan zijn oren. Heb zijn oortjes bekeken deze zijn schoon en ruiken niet (nml wat gelezen over schurft, parasieten ed). Hij heeft wel wat schilfers op zijn oren (lijkt op roos, zoals bij mensen). Soms na het krabben springt hij weg met z'n koppie schuin en flappert met z'n oren. Heeft iemand een idee.. of tips...of is het normaal...:yes:Groetjes, Sabrina haha nee ze ruiken niet raar dus:p:mdr:
kelly1986 Geplaatst: 23 oktober 2008 Geplaatst: 23 oktober 2008 De schilfers die ze omschrijft als roos bij mensen doen mij toch sterk aan mijt denken....
Amigo Geplaatst: 23 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 23 oktober 2008 Alvast bedankt voor jullie reactie. Ga dan toch maar eens met hem langs de dierenarts om het te laten checken
Aanbevolen berichten