Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo, nou, ondertussen kennen jullie me wel.

En nee, ik kom niet wéér met een dom topic.

Ik heb een vraag.

Die stond ook bij mn andere topic geloof ik maar daar reageerde niemand op. Nouja, niet zoveel mensen.

Maar goed, ik heb dus een konijntje van 3 jaar oud.

En daar wil ik een betere band mee.

Hebben jullie tips ??

En hebben jullie ook tips voor speelgoed ??

Ze heeft nu een bal met steentjes erin ( nee die kan ze er niet uitkrijgen),

en ik had ook een bal met een kleiner balletje erin maar die is kapot gegaan. Kunnen julie tips geven ??

Geplaatst:

we hebben misschien een slechte start gemaakt, maar iedereen verdient een tweede kans, toch?

wat voor bal met steentjes bedoel je? heb je daar een foto van?

je kan van afval heel veel speelgoed maken. denk aan een lege wc-rol, een kartonnen doos met een gat erin of een papieren zak. let wel op dat hij hem niet op gaat eten ipv er mee spelen. de wilgenbal uit de dierenwinkel is vaak ook een succes.

en een kattentunnel vinden de meeste konijnen erg leuk, omdat ze in het wild ook in tunnels leven. en als je wat meer ruimte hebt, kun je een zandbak maken waar ze in kunnen graven.

Geplaatst:

Okee, dankjewel!

Ik heb weleens een wc-rolletje gegeven ja, dat vond ze wel leuk.

Alleen daar knaagt ze ook op en ik kan niet steeds erop letten hoeveel ze opeet...

Is karton heel schadelijk of poept ze dat ook weer uit ??

Geplaatst:

als ze niet het hele rolletje opeet, is het niet zo erg. meestal is het meer knagen en vind je allemaal snippers in het hok, en slikt ze het dus niet echt door. je kan het rolletje ook volstoppen met wc-papier of hooi met in het midden iets heel lekkers. een paar gaatjes erin zodat ze het kan ruiken, en ze moet het hele rolletje leegtrekken of kapotknagen voor ze het lekkers op kan eten.

Geplaatst:

Euhhhh.. Er is een site met heel veel ideeen.. Helaas weet ik die site niet grom. Karton is niet superschadelijk, maar het is natuurlijk niet de bedoeling dat ze een hele wcrol opeet :P

Geplaatst: (aangepast)

Merel

Om je vraag te beantwoorden, ken je van die ballen waar je een snoepje in doet en dan moet je huisdier het er weer uitkrijgen ?? Zo'n bal is het. Alleen plaats van een snoepje, heb ik er steentjes in en heb ik de bal dicht gedaan.

En daar duwt ze weleens tegenaan want de worteltjes die erop staan zijn beschadigt.

aangepast door Knuffeltje
Geplaatst:

Dingen om mee te spelen hoeven niet perse dure dingen te zijn.

De eerder genoemde wc-rolletjes zijn al super leuk! Je kan bijvoorbeeld ook ens een pluk hooi in stoppen, dat vinden ze ook erg leuk.

Andere leuke dingen zijn bijvoorbeeld een telfoonboek, een tunnel, speelballen en bruggetjes van wilgenhout.

Aan de band met je konijn zul je veel tijd moeten besteden. Het is belangrijk dat je konijn je gaat vertrouwen.

Begin maar eens met rustig tegen je konijn te praten op een zachte toon. Zo kan ze aan je stem wennen.

Geplaatst:

Even een vraagje knuffeltje.. Waarom heb jij steentjes in die voerbal gedaan dan ??

Mijn nijn heeft die bal ook, en vind het helemaal super als er snoepjes uitkomen naar het ertegen aan duwen :D

Dan kun je er toch beter snoepjes/biksjes indoen ? Dat is ook leuker voor je nijn !

Geplaatst:

maar dat vond ze niet leuk, ze deed er niks mee.

Eigelijk heeft ze volgens mij niet zo veel met speeltjes, maar ik hoop toch dat ze wel iéts leuk gaat vinden. ik ga haar denk ik wel weer een wc rolletje geven.

Als dat niet heel veel last kan.

Enne, jullie zijn natuurlijk geen dierenarts, maar weten jullie of het normaal is als je konijn rond deze tijd ongelooflijk veel haar verliest ?? Ik trek hele plukken eruit !!. Nouja, dat doe ik ook maar niet meer want pap was de vorige keer boos toen de hele schuur onder het haar zat ...

En ik zag ook schrale, droge plekken in Stampertjes hals/nek.

Echt maf, weten jullie wat dat is ??

Geplaatst:

Is dat dan de eerste keer dat je dat ziet? Je konijn is toch 3, of heb je hem/haar nog niet zo lang?

Het is inderdaad normaal dat het konijn in de rui hele plukken verliest. Je kunt ze er vaak zo uit trekken, hele handen vol. Je helpt je nijn daarmee, omdat er anders veel haren in het maag-darmstelsel terecht kunnen komen en een verstopping kunnen veroorzaken. Kan zijn dat je nijn het helemaal niet fijn vindt als je hem/haar borstelt of haren zachtjes uittrekt, maar sommigen hangen zich ervoor.

Je zult nu waarschijnlijk ook andere keuteltjes gaan zien, keutels die aanelkaar zitten door haren. Ziet eruit als een ketting. Even in de gaten houden, meestal gaat het goed maar ook dit kan een verstopping veroorzaken. Als je nijn niet meer eet of poept, dan kan dit het geval zijn.

Geplaatst:
Is dat dan de eerste keer dat je dat ziet? Je konijn is toch 3, of heb je hem/haar nog niet zo lang?

Het is inderdaad normaal dat het konijn in de rui hele plukken verliest. Je kunt ze er vaak zo uit trekken, hele handen vol. Je helpt je nijn daarmee, omdat er anders veel haren in het maag-darmstelsel terecht kunnen komen en een verstopping kunnen veroorzaken. Kan zijn dat je nijn het helemaal niet fijn vindt als je hem/haar borstelt of haren zachtjes uittrekt, maar sommigen hangen zich ervoor.

Je zult nu waarschijnlijk ook andere keuteltjes gaan zien, keutels die aanelkaar zitten door haren. Ziet eruit als een ketting. Even in de gaten houden, meestal gaat het goed maar ook dit kan een verstopping veroorzaken. Als je nijn niet meer eet of poept, dan kan dit het geval zijn.

Dat is een goede, Bedankt !!

Ik dacht soms al van.. ohoh.. is dat wel goed. Maar het zijn er idd maar een paar en heel af en toe..

Ik maar denken dat ik Tijger teveel groente gaf haha :D

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .