Saartje Geplaatst: 21 oktober 2008 Geplaatst: 21 oktober 2008 Hallo, ons konijntje van ongeveer een half jaar heeft last van Diaree. Ze eet slecht en drinkt bijna niets meer dus.... naar de dierenarts geweest. Die heeft antibiotica en een speciaal poeder (voeding) wat je met water moet oplossen en daarna dmv een spuitje in het bekje moet spuiten. De dierenarts gaf aan dat brokjes niet goed zijn voor een konijn en dat we daar mee moeten stoppen. Nou had ik al speciaal voer (zonder toevoegingen van wortel, mais enz.). Als ik zo eea lees geeft iedereen toch brokjes aan zijn/haar konijn? Ik hoor graag. Groetjes,
bunny ranch chanty Geplaatst: 21 oktober 2008 Geplaatst: 21 oktober 2008 ja altijd bix elke dag naast groen en hooi.In de bix zitten toch meer stoffen die ze nodig hebben.Maar goed de ballans in de voeding vinden.
Aniek Geplaatst: 21 oktober 2008 Geplaatst: 21 oktober 2008 Probeer is Science Selective of Cuni Complete, dit zijn voeders speciaal voor konijnen met een gevoelig darmstelsel en een half jaar is wel erg lang.Hoe heet het poeder wat je hebt mee gekregen? Is er al is een ontlastingsonderzoek gedaan?
Sascha Geplaatst: 21 oktober 2008 Geplaatst: 21 oktober 2008 Ik denk dat ze bedoelde dat het konijntje een half jaar oud is
Aniek Geplaatst: 21 oktober 2008 Geplaatst: 21 oktober 2008 Kijk te snel gelezen, my bad!Maar dan zou ik inderdaad maar is verder kijken naar o.a. de oorzaak dus een ontlastingsonderzoek op cocs en wormen. Verder dwangvoeren en dwangdrinken. Wat voor medicijnen heb je mee gekregen?
Saartje Geplaatst: 22 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 22 oktober 2008 Inderdaad ons konijntje is een half jaar. Ik heb gekregen: antibiotica Sulfatrim en voer: Critical Care. Tja dat dwangvoeren: dan hebben we nu 2x moeten doen maar ze houdt haar kaken dicht en als we er al iets inkrijgen spuugt ze het weer uit! Volgens dierenarts was er geen oorzaak te vinden voor diaree...........
kelly1986 Geplaatst: 22 oktober 2008 Geplaatst: 22 oktober 2008 Ik zou de dierenarts eens wat ontlasting aanleveren en dit op kweek laten zetten as de diarree nu niet in een dag of twee minder is.
Saartje Geplaatst: 4 november 2008 Auteur Geplaatst: 4 november 2008 Hallo, Het gaat inmiddels weer prima met Saartje! Ze eet beter dan ze ooit heeft gedaan en is weer lekker vrolijk! Alsnog allemaal bedankt voor de tips.
Aanbevolen berichten