Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb al gezocht hier op BB maar kon niks vinden over een wam.

Mijn nieuwe nijn Bloem, heeft dus zo'n kinwam.

Heb ik even gegoogled, en daar kwam uit dat het echt vet is, en het konijn dus teveel voer gekregen heeft..

Het was een afstandskonijn dus ik weet haar geschiedenis niet..

Hier zit ze dus nu op biks, hooi, water en soms een klein stukje witlof !

Ze rent ook echt de hele dag hard door de tuin + binkies maken, dus ik denk dat ze niet echt veel vrijheid heeft gehad !

Is het mogelijk om die wam weg te krijgen dmv dieet, of zit het er, en gaat het gewoon niet meer weg ?

Dankjewel alvast !

Geplaatst:

Ons konijn Babbel heeft ook een wam. We geven haar al een tijdje minder voer en ze is ook wel afgevallen maar de wam wordt volgens mij niet echt kleiner. Voor zover ik hier begrepen heb wordt die ook niet echt veel minder. Eens een wam, altijd een wam, zeg maar. Maar volgens mij valt de wam van Bloem nog wel mee hoor.

Geplaatst:

Het is inderdaad vaak een teken van het te dik zijn (geweest), maar soms is het ook erfelijk. Je ziet het bijna altijd bij Franse Hangoren ondanks of ze nou een nest gehad hebben of niet. Ook bij voedsters die een keer gejongt hebben.

Bijna nooit gaat een wam weer weg, het blijft een huidplooi.

Geplaatst:

Ow gelukkig, nouja ze krijgt hier zowiezo ontzettend veel bewegingsvrijheid waar ze gretig van gebruik maakt.. en gewoon een gezond dagmaaltje !

Ik heb der nog niet op de weegschaal gehad, binnenkort maar eens proberen !

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .