Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Zoals sommige al weten ben ik begonnen met het fokken van de nederlandse hangoordwerg. Ik ben aangesloten aan een club en heb een fokkerskaart.

Nu had ik van vroeger nog twee dwergkonijntjes het één is mijn eerste konijntje en die kan ik dus nooit meer wegdoen de ander is mijn eerste raskonijntje en die kan ik ook nooit meer wegdoen mja dus zoals je ziet zo kan ik bezig blijven:$

Nu ja die twee gaan dus niet meer weg. Nu is het zo zielig dat ze alleen zitten dat ik heb besloten ze volgende week te laten casteren.

Ik heb nog twee voedster die ik niet kan gebruiken voor de fok die dan elk bij 1 van de twee heren kunnen gaan wonen.

Nu ben ik nog aan het twijfelen wie ik bij wie zal koppelen.

Dit zijn de twee rammetjes waar het over gaat.

lucas rasloos konijn mijn eerste eigen konijntje is iets meer dan twee jaar.

1zxurrt.jpg

23jlzr.jpg

Jip roodoopooltje is ongeveer 1 jaar

2uqoheu.jpg

Dan de twee dames:

Paulien blauwoopool

29f7eci.jpg

fdzps8.jpg

nel nederlandse hangoordwerg voedster

ncyrtk.jpg

33yrktv.jpg

Ze komen elk in een grote ren en krijgen een mooi binnenhok in die ren. Hoop dat ze gelukkig gaan worden :love:

Wie zou ik bij wie koppelen ik dacht eerst lucas bij paulien omdat lucas wat banger is en paulien net niet ze is zo mak als een lammetje.

Als ik jip bij paulien zou zetten is het ook maar iwet he :mdr:

Of hebben jullie een idee.

Hoop natuurlijk dat het klikt tussen de twee kan ik ze zelf laten kiezen of gaat dit meestal gewoon goed als de ram een castratie heeft gehad?

Dit zijn mijn eerste konijntjes die als ram en voedster bij elkaar gaan wonen dus alle advies is welkom.

Geplaatst:

Wat goed zeg dat je die 2 laat castraren, het zijn prachtige rammetjes,

Die voedsters zijn ook heeeel erg mooi, voorral die blauwoog pooltje,

die roodoogpooltje vind ik ook erg schattig, ik heb ook een roodoogpool

gehad, maar is overleden.

Maar ik vind Jip en Paulien erg bij elkaar passen,

en dan Lucas en Nel. Maar ik zou het ze zelf uitkiezen,

maar anders zoals ik al zeg hierboven, maar je weet weel hé,

dat ze nog 4 weken na de castratie vruchtbaar zijn, hier op BB staat 2 weken,

maar op vele site's en op de site's van opvangen staat 4 weken,

Ik heb voor de zekerheid 5 weken gedaan, maar ik denk dat je dat wel

weet als je fokker bent, maar ik hoor het wel,

Geplaatst: (aangepast)

2 weken aanhouden is prima hoor Claire. Vele opvangen doen het ook op die manier, eigenlijk is de ram met een paar dagen al niet meer vruchtbaar, maar 2 weken aanhouden is toch het beste.

@ tinne: meestal gaat het goed als je een gecastr. ram aan een voedster koppelt, ik denk dat je gewoon je gevoel moet volgen over wie er het beste bij elkaar passen, jij kent ze tenslotte het beste ;)

aangepast door _Danielle
Geplaatst:

Twee weken is idd prima. Een koppeling van ram en voedster gaat in 99% van de gevallen goed.

Jij kent je konijntjes het beste en zal dus ook goed kunnen inschatten wie qua karakter het beste bij mekaar passen.

Bij een heel rustig konijntje zou ik nooit kiezen voor een druktemaker erbij......

kijk het even aan... begin met het koppelen van het eerste koppel....

merk je dat dit niks is kun je ze aan de andere twee koppelen...

succes

Geplaatst:

ik denk dat je zelf het beste kunt bepalen wie het beste bij wie past gezien het gedrag.

En 2 weken heb ik ook aangehouden na castratie. Er zijn geen kleintjes gekomen dus het gaat prima :D

• 2 weken later...
Geplaatst:

Hey iedereen,

Vandaag is lucas naar de dierenarts mag hem om 6 uur gaan halen.

Ik hoop dat alles goed gaat ik mocht erbij blijven tot zijn spuitje was gegeven en toen moest ik naar huis.

Heb hier al een nette kooi staan met lekker warm deken erin.

Ik zal blij zijn als hij met zijn vriendinnetje mag spelen hoor.

Geplaatst:

Misschien kun je ook proberen om ze met zijn vieren bij elkaar te zetten. Ik heb dat ook gedaan op aanraden van een konijnenopvang. En het is van het begin af aan goed gegaan. De rammen kiezen meestal hun eigen vrouwtje uit.

Gaat het niet kun je nog altijd 2 groepen maken.

Je moet alleen zorgen dat je niet meer rammen dan voedsters bij elkaar zet en dat de ruimte groot genoeg is.

Geplaatst:

Hey iedereen,

Ik ben lucas gaan ophalen en het ziet er heel goed uit.

Hij heeft meteen gegeten en is heel levendig.

Zijn toekomstig vriendinnetje zit naast hem zodat ze elkaar al kunnen zien en snuffelen wat ze ook heel de tijd doen.

Hij heeft nog wel geen keutels gemaakt maar ik hoop er morgen zo te zien hoor.

Ik ben echt blij dat dit achter de rug is zodat hij binnen enkele weken lekker samen bij zijn vriendinnetje kan zijn. :love:

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .