Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik maak me echt grote zorgen om mijn konijn Pien, ze houdt namelijk haar kopje scheef. Ik ben echt heel erg bang dat het iets neurologisch is en dat ze het niet zal redden! Mijn andere konijn is een half jaar geleden plotseling dood gegaan en nu ben ik bang dat ik mijn andere schatje ook verlies. Ik ben gelijk naar de dierenarts gegaan en die heeft haar antibiotica gegeven maar echt precies wat het is wist hij niet. Afwachten zei hij!

Ze kan nog wel gewoon rondlopen alleen houd ze continu haar kop scheef en toen ik haar optilde deed ze heel raar net alsof ze niet wist wat boven of onder was. Er is dus duidelijk iets aan de hand met haar evenwichtsoorgaan. Gelukkig eet en drinkt ze wel!

Heeft iemand een idee wat dit is? Hetzelfde meegemaakt?

xxRoos

Geplaatst:

Mijn konijn heeft dat ook gehad. Ik ben toen gelijk naar de DA gegaan, en heb medicijnen meegekregen. Na een paar weken is het (gelukkig) weer overgegaan. Mijn DA wist ook niet precies zeker wat het was. Misschien heeft je konijn E cuniculi????? (goed geschreven?) Kan dat?

Als je me nog wat wil vragen doe dat dan gerust! Ik weet nog wel hoe ongerust ik was.... ;)

Succes! En hou ons op de hoogte....

Geplaatst:

dit lijkt verdacht veel op E. cuniculi !! Niet te lang wachten met beginnen met Panacur. Hoe eerder je er mee begint, des groter de kans dat je lieve konijntje het haalt.

Geplaatst:

Houd ook goed in de gaten of de oogjes van je konijn heen en weer gaan en of ze dan naar links-rechts of naar bpven-onder gaan. Het ene wijst op e.cunilli en is behandelbaar en het ander op een beroerte en wordt niet meer beter.

Konijnen

Geplaatst: