Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik maak me echt grote zorgen om mijn konijn Pien, ze houdt namelijk haar kopje scheef. Ik ben echt heel erg bang dat het iets neurologisch is en dat ze het niet zal redden! Mijn andere konijn is een half jaar geleden plotseling dood gegaan en nu ben ik bang dat ik mijn andere schatje ook verlies. Ik ben gelijk naar de dierenarts gegaan en die heeft haar antibiotica gegeven maar echt precies wat het is wist hij niet. Afwachten zei hij!

Ze kan nog wel gewoon rondlopen alleen houd ze continu haar kop scheef en toen ik haar optilde deed ze heel raar net alsof ze niet wist wat boven of onder was. Er is dus duidelijk iets aan de hand met haar evenwichtsoorgaan. Gelukkig eet en drinkt ze wel!

Heeft iemand een idee wat dit is? Hetzelfde meegemaakt?

xxRoos

Geplaatst:

Mijn konijn heeft dat ook gehad. Ik ben toen gelijk naar de DA gegaan, en heb medicijnen meegekregen. Na een paar weken is het (gelukkig) weer overgegaan. Mijn DA wist ook niet precies zeker wat het was. Misschien heeft je konijn E cuniculi????? (goed geschreven?) Kan dat?

Als je me nog wat wil vragen doe dat dan gerust! Ik weet nog wel hoe ongerust ik was.... ;)

Succes! En hou ons op de hoogte....

Geplaatst:

dit lijkt verdacht veel op E. cuniculi !! Niet te lang wachten met beginnen met Panacur. Hoe eerder je er mee begint, des groter de kans dat je lieve konijntje het haalt.

Geplaatst:

Houd ook goed in de gaten of de oogjes van je konijn heen en weer gaan en of ze dan naar links-rechts of naar bpven-onder gaan. Het ene wijst op e.cunilli en is behandelbaar en het ander op een beroerte en wordt niet meer beter.

Konijnen

Geplaatst:

De oogjes van mijn konijn gingen inderdaad ook heen en weer, nog voor zijn koppie scheef ging hangen en hij ging omvallen. De dierenarts heeft de behandeling ingezet voor middenoorontsteking en e. cuniculli. Dit heb ik weken vol moeten houden. Al na een week zag je voorzichting verbetering optreden. Ook heb ik hem moeten dwangvoeren omdat hij niet meer wilde of kon eten.

Geplaatst:

Mijn konijntje Joy had dit ook zomaar! We zijn naar de dierenarts geweest, die zei dat het waarschijnlijk een hersenbloeding als gevolg van een middenoorongsteking was, antibiotica gegeven & oordruppels mee gegeven. Toen ik een topic plaatste over Joy hier, zei bijna iedereen dat het wel eens e cuniculi zou kunnen zijn, dus behandelen we hem nu ook met panacur.. Ik vermoed trouwens dat hij wel een hersenbloeding heeft gehad, we zijn namelijk al twee week bezig met de panacur maar z'n kop is eerder schever gaan staan dan rechter. Hij heeft zich verder wel goed aangepast, hij lijkt er nu aan gewend te zijn en het gaat ook weer goed! Succes & sterkte! [:

Geplaatst:

Bedankt voor jullie reacties!

Ik ga het plan over de medicijnen/kuren voorleggen aan mijn dierenarts. Pien zit niet meer in de ren en was vandaag dus behoorlijk humeurig! Ik hoop dat dit een goed teken is! Ze kan trouwens dus wel gewoon lopen en ze valt ook niet om, ogen zien er ook normaal uit, eet en drinkt... Ze houdt alleen haar kop scheef:s

Mijn dierenarts zei dat het een bacteriƫle infectie kon zijn, meningitis of toch een middenoorontsteking (wat volgens hem zeer onwaarschijnlijk is).

Weet iemand of dit besmettelijk kan zijn?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .