Mirrin&Catootje Geplaatst: 8 oktober 2008 Geplaatst: 8 oktober 2008 Dacht ik bij Catootje alles gehad te hebben, zie ik vandaag dat ze op haar schouderblad een kale plek heeft.Heb al gezocht naar huidschilfers of iets dergelijks maar ik kan niks vinden.De plek ziet er ook rustig uit.Iemand een idee wat het kan zijn? Ze krijgt nog steeds AB voor de snot (duplocilline) en ze heeft ook haar winterjasje al.....
kelly1986 Geplaatst: 8 oktober 2008 Geplaatst: 8 oktober 2008 Kan je er eens een foto van maken?zit ze samen met de andere konijnen of zitten ze weer samen?
Mirrin&Catootje Geplaatst: 8 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 8 oktober 2008 Ze zit inmiddels weer samen met Willow en Mirrin omdat ik ze toch alle 3 moet behandelen met de AB.Ik zal proberen om er morgen een foto van te maken.
kelly1986 Geplaatst: 9 oktober 2008 Geplaatst: 9 oktober 2008 Dan zou het ook goed kunnen dat er met koppelen of rijden wat plukken haar zijn losgeraakt..... maar maak er eens een foto van
Mirrin&Catootje Geplaatst: 9 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 9 oktober 2008 nee geen pluk haar gevonden (maar kan natuurlijk ook weggewaaid zijn omdat ze veel buiten in de ren lopen)Ik ga zo een foto maken... het is nu droog..
Mirrin&Catootje Geplaatst: 9 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 9 oktober 2008 Hierbij de foto's van Catootjes kale plek
Pluizebol Geplaatst: 9 oktober 2008 Geplaatst: 9 oktober 2008 Lijkt mij een plek waar de haren uit zijn getrokken door b.v koppelen, spelen, vechten? maar zo heel veel weet ik niet van kale plekken en huidaandoeningen bij konijntjes.
Mirrin&Catootje Geplaatst: 9 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 9 oktober 2008 Ja dat lijkt mij ook.. vooral omdat er geen wondjes of iets dergelijks te zien is..
ZaZa Geplaatst: 9 oktober 2008 Geplaatst: 9 oktober 2008 Denk dat dat ook de meest logische verklaring is..Zit er toevallig al 'nieuw' haar onder ?Hier laat bij Ć©Ć©n konijn het haar ook snel los omdat ze in de rui is..Je hoeft maar met 2 vingers een plukje te pakken en het laat al los.. Hou het een beetje in de gaten zou ik zeggen..
Mirrin&Catootje Geplaatst: 9 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 9 oktober 2008 Ja er zit al wat nieuw haar onder...Ik hou het inderdaad maar gewoon in de gaten.
kelly1986 Geplaatst: 9 oktober 2008 Geplaatst: 9 oktober 2008 Ik vind het er niet schrikbarend uitzien...Ik vermoed dat het idd door het vastpakken tijdens rijden of wellicht een opstootje komt.... Houd het even in de gaten. zolang de huid eronder rustig uit blijft zien is er niks aan de hand.
Mirrin&Catootje Geplaatst: 18 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 18 oktober 2008 ehm ja.. daar gaan we weer....Inmiddels is Catootje echt flink wat haren aan het verliezen. De kant waar ze eerst die wat kalende plek had, daar is ze nu van voor tot achter helemaal dun van haar aan het worden... toch vreemd hoor!Ik zal proberen om er weer een foto van te maken... Komt dit vaker voor bij konijnen... of komt het gewoon door het wisselen van het seizoen?
kelly1986 Geplaatst: 18 oktober 2008 Geplaatst: 18 oktober 2008 Het kan door het verharen komen....... maar heb je al eens goed gekeken of je misschiren iets van schilfers op plekjes ziet op de huid?
Mirrin&Catootje Geplaatst: 20 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 20 oktober 2008 Ik heb goed gekeken. Ook bij de nieuwe kale plekken zitten geen schilfers etc. Het is net als op de foto hierboven, gewoon licht van kleur dus geen geirriteerde plekken.Zou het nu pas kunnen zijn dat ze aan het verharen is. Ze is 8 mei geboren... ik heb nooit gezien dat het zo erg was. Het haar is echt heel erg dun.. je kan zo door de vacht heen , op de huid kijken over de gehele linkerzijde van haar lichaampje.
kelly1986 Geplaatst: 20 oktober 2008 Geplaatst: 20 oktober 2008 Kan je er nog eens een foto van maken?
Mirrin&Catootje Geplaatst: 21 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 21 oktober 2008 Nee volgens mij heeft ze er geen jeuk aan. Ik zie haar tenminste niet krabben (tenminste niet op die plek)
Aanbevolen berichten