Marilyn Geplaatst: 3 oktober 2008 Geplaatst: 3 oktober 2008 Kan een gecastreerde ram na de castratie ook in een buitenhok?
Plumeau Geplaatst: 3 oktober 2008 Geplaatst: 3 oktober 2008 Ja.. mits hij zich nergens aan kan ophalen daar beneden.. dus even oppassen met bodembedekking.. maar verder zou ik niet weten waarom hij niet buiten zou kunnen zitten
L.konijn Geplaatst: 3 oktober 2008 Geplaatst: 3 oktober 2008 Kan best buiten hoor als ie buiten gewend is. Ipv Stro of zo zou ik er de eerste paar dagen handdoeken in leggen. Hiermee kan ie de wond niet openhalen en het blijft niet plakken
Miranda70 Geplaatst: 3 oktober 2008 Geplaatst: 3 oktober 2008 Ik heb gehoord dat het juist beter is om hem een paar daagjes naar binnen te halen omdat konijnen na een narcose zichzelf vaak niet op temperatuur kunnen houden. Onze Stip wordt over een paar weekjes gecastreerd en we hebben al extra een binnenkooi gekocht. Maar goed, misschien dat ze ook gewoon naar buiten kunnen...
kelly1986 Geplaatst: 3 oktober 2008 Geplaatst: 3 oktober 2008 Konijnen hebben na een narcose nog al eens moeite met hun lichaamstemperatuur vast te houden vandaar dat er altijd geadviseerd om na een castratie een dag of drie binnen of in ieder geval in een schuur te huisvesten.
Sascha Geplaatst: 3 oktober 2008 Geplaatst: 3 oktober 2008 Stamper wordt 22 okt. gecastreerd, en blijft gewoon buiten. Ik zorg voor een lekker warm mandje en handdoeken.
Plumeau Geplaatst: 3 oktober 2008 Geplaatst: 3 oktober 2008 Konijnen hebben na een narcose nog al eens moeite met hun lichaamstemperatuur vast te houden vandaar dat er altijd geadviseerd om na een castratie een dag of drie binnen of in ieder geval in een schuur te huisvesten. Oww... tja.. mijn ex-ram is vlak voor de zomervakantie gecastreerd.. en toen was het zelfs bijna heet buiten.. dus is mij dat verhaal nooit medegedeeld.. in dat geval lijkt het mij inderdaad beter je nijn even binnen te halen! Of in ieder geval te zorgen dat het hok genoeg warmte biedt!
Miranda70 Geplaatst: 3 oktober 2008 Geplaatst: 3 oktober 2008 Wij hebben geen onverwarmde kamer in huis (behalve onze slaapkamer maar daar is geen plek meer voor een konijnenkooi) dus wilde ik hem eigenlijk in de huiskamer zetten. Is de overgang daarna weer naar buiten dan niet te groot?
Plumeau Geplaatst: 3 oktober 2008 Geplaatst: 3 oktober 2008 Met dit weer lijkt me de overgang inderdaad wel heftig.. maar als binnenkort weer eens blijkt dat we weer zo'n week als vorige week hadden gaan hebben.. dan is het geen probleem!
Miranda70 Geplaatst: 3 oktober 2008 Geplaatst: 3 oktober 2008 Misschien is het dan toch beter om hem in de schuur te laten, is hij natuurlijk ook in z'n eigen omgeving.
Aanbevolen berichten