Rhiannon Geplaatst: 30 september 2008 Geplaatst: 30 september 2008 Hallo, ik heb even een vraagje.Ik moet oogzalf aanbrengen bij het oogje van mijn konijn (Kleintje) maar hoe kan je dat het beste doen? Gewoon ooglid een beetje naar beneden proberen te trekken? Of gewoon op het oograndje net voor het oog? Heb net nog geprobeerd maar ben zo bang dat ik haar in het oog prik, of ik ben gewoon te voorzichtig. Hoor het graag...
kelly1986 Geplaatst: 30 september 2008 Geplaatst: 30 september 2008 Als je het lastig vnd kun je het het beste met zijn tweeen doen.IK zelf neem mijn konijn altijd dicht tegen me aan onder mijn arm.Dan druppel ik met het spuitstukje een druppeltje in de binnekant van het oog. asl je konijn dan gaat knipperten verspreid de zalf zich vanzelf. De bedoeling is natuurlijk om het in het hele onder lid te smeren maar dat is idd erg lastig. Door het in de hoek te druppelen verspreid het zich anzelf
kaatje-kim Geplaatst: 30 september 2008 Geplaatst: 30 september 2008 Je moet de hand waarmee je de zalf inbrengt op het koppie van het konijn laten rusten, zodat als het konijn gaat ''spartelen'' je niet in het oogje kunt steken met het tuitje van de oogzalf tube/flesje.De rest heeft Kelly al gezegd.
Rhiannon Geplaatst: 30 september 2008 Auteur Geplaatst: 30 september 2008 Oké, ik zal het morgen direct proberen. Bedankt voor jullie reacties! :yes:
kelly1986 Geplaatst: 30 september 2008 Geplaatst: 30 september 2008 En het tuitje na het zalven even schoonmaken.Mocht er toch iets aan het tuitje komen blijf je natuurlijk herbesmetten.
Aanbevolen berichten