Edwin Groen Geplaatst: 19 september 2006 Geplaatst: 19 september 2006 De leeftijden van hoe oud een konijn wordt, liggen ver uit elkaar.Gemiddeld zo'n 3 a 4 jaar als ik het goed heb, maar dit komt meer doordat een gemiddeld konijn helaas niet goed gehouden/onderhouden wordt. Ons oude Bruine Tan konijn is helaas maar 8 jaar geworden, wegens een ernstige ziekte. Konijnen kunnen makkelijk ouder dan 10 jaar worden mits gezond en goed verzorgd. Mischien is het leuk om via de BunnyBunch forum eens te kijken hoe oud jullie oude nijn is geworden om een keer te kijken hoe oud een goed verzorgd konijn gemiddeld wordt. p.s. schrijf er gelijk even bij wat voor ras of soort konijn dit was (Tan, dwerg, vlaamse reus, hollandertjes etc.) Lijkt mij wel interessant... :bunny4:
Lieke175 Geplaatst: 19 september 2006 Geplaatst: 19 september 2006 Als je op www.blijf.nl kijkt, kun je laten berekenen hoe oud je konijn ongeveer wordt, is best grappig!
Caroline Geplaatst: 19 september 2006 Geplaatst: 19 september 2006 Kobe, geboren 01/01/2000, overleden aan een hartinfarct ( waarschijnlijk heeft de hitte en zijn epilepsie daarin een rol gespeeld ) op 23/07/2006.Hij werd dus 6 en half. Ras: goede vraag gekocht voor een dwerg, maar veel groter uitgevallen. Ik dacht dat het misschien een Hollander was, maar als ik foto's van Vlaamse reus bekijk heeft hij daar veel van weg. Misschien kruising Hollander en Vl reus? Kobe leefde binnen.
Daan-lover Geplaatst: 19 september 2006 Geplaatst: 19 september 2006 Ik heb geen idee, ik heb heel veel nijnen gehad maar de eerste waren weggelopen (7 ofzo) en de tweede, daar was vriend allergiesch voor dus weer weggedaan en die 2 die ik nu heb leven nog en zijn 1 dus zo snel zullen ze niet overlijden!! Het waren allemaal dwergjes en deze 2 zijn NHD's
chacha Geplaatst: 19 september 2006 Geplaatst: 19 september 2006 Snuffel is 3 ofzo geworden denk ik,maar die is waarschijnlijk dood gebeten door mijn hond,toen die een stuk vlees had gestolen van ons:(waarschijnlijk te dichtbij gekomen...ras:geen idee,maar het was geen klein konijntje maar ook geen reuzenkonijn...hij leefde de hele tijd buiten. Snoezie:1 of 2 jaar.is doodgebeten door een logeerhond bij ons...:(leefde net als snuffel...ras:net als snuffel,alleen een beetje kleiner Kladje:4 denk ik...leefde buiten en binnen.is waarschijnlijk op een warme zomernacht doodgebeten door een vos:(hij had ook nog een gebroken pootje,waarschijnlijk vanaf zijn geboorte...maar hij rende net zo snel als een gewoon konijn.ras:ook geen idee,mischien een dwergkonijn...
KellyG. Geplaatst: 19 september 2006 Geplaatst: 19 september 2006 Knabbel wordt (denken hun) 6 jaar en 6 maanden.. Ik hoop langer!
Richard Geplaatst: 19 september 2006 Geplaatst: 19 september 2006 mijn oudste konijn is 8 dus het is wel verschillend
Thessa Geplaatst: 19 september 2006 Geplaatst: 19 september 2006 als we een postcode moeten invoeren gaat het niet bij mij:'(! waarschijnlijk omdat ik uit belgiƫ ben
Grumphy Geplaatst: 19 september 2006 Geplaatst: 19 september 2006 De mijne is bijna 7 jaar. Wat het ras precies is??? het is een hangoor, zie foto. Maar het ras weet ik niet precies. Het is een middelmaatje!!
chacha Geplaatst: 19 september 2006 Geplaatst: 19 september 2006 geef dat topic is met die site die zogezegt laat zien hoe oud je konijn ongeveer word?
tessa84 Geplaatst: 19 september 2006 Geplaatst: 19 september 2006 mijne was 6 maar kon nog veel ouder worden hij was kerngezond
Edwin Groen Geplaatst: 19 september 2006 Auteur Geplaatst: 19 september 2006 geef dat topic is met die site die zogezegt laat zien hoe oud je konijn ongeveer word? Volgens Lieke is dit www.blijf.nl, ik gan nu zelf ook even naar deze site kijken Groetjes
JoBoris76 Geplaatst: 20 september 2006 Geplaatst: 20 september 2006 Flappy (Ned. Hangoordwergje) is de 10 al gepasseerd maar ik heb nog een Hollander gehad die 14 of 15 is geworden.
chacha Geplaatst: 20 september 2006 Geplaatst: 20 september 2006 fluffy zou 6 jaar en 6 maanden worden...
snoopylover Geplaatst: 20 september 2006 Geplaatst: 20 september 2006 mijn snoopy zouw op de site www.blijf.nl 6 jaar en 7 maanden worden
Flugel&Chanel Geplaatst: 20 september 2006 Geplaatst: 20 september 2006 was eigelijk nieuwsgierig hoe oud het oudste konijn ter wereld is/was en heb dit gevonden op internet:Konijnen hebben een gemiddelde levensverwachting van 5-10 jaar, maar veel konijnen worden makkelijk 12. Het wereldrecord staat momenteel op 18 jaar.
chacha Geplaatst: 20 september 2006 Geplaatst: 20 september 2006 Legar heeft ooit gezegd in een topic dat het oudste konijn 24 jaar is geworden denk ik...
Lieke175 Geplaatst: 20 september 2006 Geplaatst: 20 september 2006 Volgens mij worden alle konijnen volgens die site maar in de zes jaar ofzo
chacha Geplaatst: 20 september 2006 Geplaatst: 20 september 2006 ja,ik denk het ook...ik heb is om uittetesten een ander konijn ingevuld met de slechste verzorging die je daar kon aankruisen en zijn gemiddelde leeftijd wer 6 jaar of 5jaar en nog iets...
chacha Geplaatst: 20 september 2006 Geplaatst: 20 september 2006 als we een postcode moeten invoeren gaat het niet bij mij:'(! waarschijnlijk omdat ik uit belgiƫ benik woon ook in belgie hoor!je moet er gewoon tk achterzetten...
KellyG. Geplaatst: 20 september 2006 Geplaatst: 20 september 2006 ja,ik denk het ook...ik heb is om uittetesten een ander konijn ingevuld met de slechste verzorging die je daar kon aankruisen en zijn gemiddelde leeftijd wer 6 jaar of 5jaar en nog iets...huh? Mijn konijntje (zeggen hun) wordt ook 6 jaar en 6 maanden. En ik verzorg hem niet slecht!
chacha Geplaatst: 20 september 2006 Geplaatst: 20 september 2006 er stond 5 jaar en 1 maand...maar ze zeiden zoals bij fluffy die ook 6 jaar en 6 maanden zou worden in een zinnetje dat het konijn ongeveer 6 jaar moest worden ofzow...
Edwin Groen Geplaatst: 21 september 2006 Auteur Geplaatst: 21 september 2006 was eigelijk nieuwsgierig hoe oud het oudste konijn ter wereld is/was en heb dit gevonden op internet: Konijnen hebben een gemiddelde levensverwachting van 5-10 jaar, maar veel konijnen worden makkelijk 12. Het wereldrecord staat momenteel op 18 jaar. Het record staat mischien op 18 jaar, maar wordt er bij deze pas van leeftijd uitgegeaan bij het overlijden van de nijn? Er bestaat middels een konijn in Oostenrijk die de leeftijd naar zeggens van 21 jaar zou hebben!!! Moet je voorstellen zo'n enorm verschil...
KellyG. Geplaatst: 21 september 2006 Geplaatst: 21 september 2006 oke.. Wooow 21 jaar?! Dat is lang zeg! Ik hoop dat ik ook een keer een heel oud nijntje mee maak
Cynne Geplaatst: 21 september 2006 Geplaatst: 21 september 2006 haha hebben jullie die test gedaan op blijf.nl. wij zijn er ondertussen al achter dat het standaard antwoord voor nijnen 6 jaar en 6 maand ofzoiets was. Het is geen betrouwbare test dus maak jullie niet ongerust!
Aanbevolen berichten