Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Vandaag merkte ik dat zijn hele kopje wel dikker is dan normaal. Kan dit daar ook mee te maken hebben?

Nu kan ik me wel voor men kop slaan dat ik de beslissing heb genomen om hem toen toch in te laten enten.

Daar verander je niets meer aan..Dat is achteraf praten..Wie weet wat de gevolgen waren geweest als je wel gewacht had..

Als je het gevoel hebt dat het nu niet klopt (daar kan je wel iets mee namelijk)..konijn mee ri. dierenarts ?

• Reacties 107
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Ach, wat naar allemaal. Ik zag in het inenting topic dat je je direct al een beetje zorgen maakte om de enting, en nu ook nog dit er bij. Ik hoop niet dat je jezelf nu van alles kwalijk gaat nemen, we proberen allemaal de beste beslissingen te nemen voor onze nijnen. En misschien valt het allemaal nog wel mee. Ik kan vanaf hier niet veel meer doen dan voor je duimen en hopen dat alles weer goed komt. Maar dat zal ik dan ook met overgave voor je doen!

Geplaatst:

Ik vind dit niet slim van de dierenarts. Een konijn inenten met dervaximyxo is al een risico, een konijn dat net ziek is geweest een (in mijn ogen) te groot risico. Konijnen binnen of in de schuur in een hok met horregaas was volgens mij een veel betere oplossing geweest, zeker gezien de temperaturen waardoor er minder muggen zijn die ook nog een stuk minder actief zijn.

Dat is natuurlijk achteraf praten nu, en ik denk dat jij je zeker niet schuldig hoeft te voelen. Je hebt gedaan wat jij dacht dat het beste was om je konijn te beschermen, je hebt gehandeld in het belang van je konijn en zijn welzijn. Dus heb je goed gehandeld, punt.

Geplaatst:

@ Zaza: Heb de DA gebeld en deze zegt dat langskomen geen zin heeft. Ik zal het moeten aankijken in de hoop dat hij zelf sterk genoeg is.

Momenteel gedraagt hij zich normaal en eet hij nog heel goed, dus ik blijf hopen. Hij zit nu ook binnen en gescheiden van Eufrasie.

Iedereen bedankt voor de steun!

Geplaatst:

Ze gaat ondertussen naar het Ganzepad, die zal ze wel gebeld hebben. En ze heeft ook contact opgenomen met die DA die dat konijntje door myx gehaald heeft zei ze me.

Ik heb ondertussen Esther ook gecontacteerd en die had het over een middel war in Australiƫ goede resultaten mee geboekt zijn. Probleem zal zijn om een DA te overtuigen dat te proberen denk ik...

Geplaatst:

Neen, ik bedoel ze gaat naar het ganzepad als haar DA. Ze is niet naar DA geweest, is ook een beetje nutteloos en die DA is nu echt te ver om met hem naartoe te gaan. Bovendien is myx zelf niet behandelbaar, je kan er enkel voor zorgen dat het dier comfortabel is en eventuele secondaire infecties bestrijden.

Geplaatst:

pfff wat naar allemaal! Je moet je zeker niet schuldig voelen hoor, zoals anderen al zeiden, je hebt gedaan wat je dacht dat het beste was voor je konijntje, en dat is goed:) Ik hoop heel hard voor je dat je nijn hier doorheen mag komen.

@Caroline: Hoe heet dat middel uit Australiƫ?

Geplaatst:

Heb contact gehad met de DA die dat konijntje met myx erdoor heeft gehaald. Buiten pijnmedicatie zou hij niks hebben gekregen.

Hypoliet is nu wel duidelijk rustiger, hij zit heel de tijd stil.

Wel eet hij nog goed.

Ik heb al enkele DA's gebeld, maar medicatie krijgen is niet zo eenvoudig. En dat middel voor paarden is volgens hen al helemaal uitgesloten. 1 DA zei dat je bij tekenen van myx niks anders kan doen dan laten inslapen.

Ik ga nog even verder proberen enkele DA's te contacteren.

Geplaatst:

Is er geen mogelijkheid om Caroline in contact te zetten met Esther? Zodat Esther haar een meer complete uitleg kan geven daarin? Mijn ervaring is dat zij redelijk openstaat... Esther zal daar zeker in willen helpen. Ze heeft zelf contact met DA'en in Australiƫ (gek genoeg krijgt ze uit dat land de meeste aanvragen van DA'en) dus misschien kan ze ze zo verder verwijzen?

Geplaatst:

En als je het vergelijkt met gister..zie dan verbetering ?

Als een konijn myx heeft...hoe is dan het verloop in vegelijking met je konijn nu ?

Misschien heb je dan een beetje een graadmeter ?

Geplaatst:

Ten opzichte van gisteren gaat het duidelijk slechter. De zwelling van zijn oogleden is maar heel licht verergert. Maar hij is heel rustig, hij zit heel de tijd stil.

Voor zover ik informatie vind en gehoord heb, kan het verloop zeer verschillend zijn. Dus daar kan ik het moeilijk mee vergelijken.

Geplaatst:

Ben ook erg benieuwd hoe het vandaag met hem is...

Gisteren had hij hoge koorst en is hij bij de DA geweest, volgens Zwarte Panter voelde hij zich duidelijk beter na een spuitje pijnstilling en antibiotica.

De DA gaf hem trouwens een goede kans om dit te overleven.

Ben benieuwd hoe het vandaag is...

Geplaatst:

Eerst en vooral sorry voor de late reactie.

Vandaag zie je duidelijk dat ook zijn neusje vuil is. De zwelling aan zijn ogen is niet verergert, er komt wel nog gelig slijm uit wat ik dan proper maak.

Een tijdje nadat hij vanmorgen zijn pijnstilling had gehad, zag je duidelijk dat hij meer begint te eten. Hij zit en ligt dan ook comfortabeler.

Hij is nog wel steeds erg stil en rustig.

Maar hij lijkt zich toch in ieder geval comfortabeler te voelen door de pijnstilling.

Hij is nu ook een binnenkonijn geworden. Als hij betert zal hij toch niet meer naar buiten kunnen i.v.m. het opbouwen van zijn wintervacht.

Ik heb uiteindelijk iedereen zover gekregen dat de keuken nu van Hypoliet is. En deze wordt nu ook dag en nacht op constante temperatuur gehouden.

Geplaatst:

Ik heb Hypoliet net even gewogen, om te kijken of hij op gewicht blijft.

Hij is op 4 dagen tijd 25g afgevallen.

Ik denk dat ik zometeen toch even probeer hem ook een beetje dwangvoer aan te bieden, zodat hij toch zeker op gewicht blijft.

Geplaatst: (aangepast)

als hij goed , kan je dan niet beter kijken naar voedsel waar hij van aan kan komen ?

Ik weet nog van ons konijn Kobus, dat we een hele batterij aan bakjes en schaaltjes hadden staan in haar kooi met allerlei soorten lekkernijen..

Dwangvoeren geeft ook weer stress..en dat is ook niet heel goed..

Kobus en het buffet:

Roze bakje: speciaal hooi/knaagdingenhooi met Science selectiv brokken en nog iets

wit bakje: Science selectiv met druppels en nog gemengd krachtvoer

Schoteltje:Gekookte macaroni - Olvarit - aardappel (met de klok mee)

In het hok: Wortel - banaan - brood - 2 of 3 soorten kruidenhooi

1_eten.JPG

aangepast door ZaZa
Geplaatst:

Ik heb al zowat alle groenten en kruiden gegeven die hij lust en die ik kon vinden. Het is niet dat hij slecht eet, maar aan zijn gewicht te zien, moet hij toch minder eten.

Ik weet dat dwangvoeren stress meebrengt, maar ik dacht het gewoon in een bakje neer te zetten en te kijken of hij er niet van begint te eten.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .