gemini6 Geplaatst: 27 september 2008 Geplaatst: 27 september 2008 Ga echt zo snel mogelijk de panacur halen, ja mag hier echt niet te lang mee wachten. Mijn konijn heeft vorig jaar ook e.cuniculli gehad en liep exact als jouw konijn. Ook wat je vertelt dat hij er meer last van heeft wanneer hij opgetild was en weer neergezet wordt, klopt hier helemaal mee. Veel dierenartsen weten hier te weinig van en zijn heel somber gesteld, maar als je verder leest op het internet, zie je dat toch redelijk veel konijnen herstellen wanneer ze maar de goede medicijnen krijgen.Mijn konijn kreeg panacur en antibiotica, omdat ze aan het konijn niet kunnen zien of het een parasiet is in de hersenen of een middenoor-ontsteking. Voor de zekerheid geven ze het beiden. Dit moet je een week of 6 blijven gebruiken. Na ongeveer een week zie je het konijn opknappen.Sterkte en op naar de panacur. Groetjessss
ZaZa Geplaatst: 27 september 2008 Geplaatst: 27 september 2008 Laat je even horen hoe het verder gaat ? Daar hebben mensen na jou, die in dezelfde situatie zitten, ook weer wat aan en ik ben zelf ook benieuwd hoe dit verhaal zich gaat ontwikkelen !
Dollie Geplaatst: 28 september 2008 Auteur Geplaatst: 28 september 2008 Ja, zal ik doen! Pff, arme Joy, hij heeft ook altijd wat. Nog geen maand geleden is 'ie al z'n neus gebeten door Fred, hing z'n halve neusje eraf! :O
Dollie Geplaatst: 29 september 2008 Auteur Geplaatst: 29 september 2008 We zijn net nog even bij de dierenarts geweest, voor dat spul, hij wou het niet zomaar meegeven :| maar hij was heel sceptisch, het kwam weinig voor volgens hem enzo en hij vond ons een beetje overdreven. Maar we hebben het wel gekregen hoor, nou maar afwachten...
Cynthia Geplaatst: 29 september 2008 Geplaatst: 29 september 2008 Nou, ik zou zeggen laat hem je lekker overdreven vinden;P Goed dat je het toch hebt gehaald, nu is het inderdaad afwachten. Heel veel beterschap voor Joy;)
ZaZa Geplaatst: 29 september 2008 Geplaatst: 29 september 2008 Nou..Het is goed dat je doorgezet hebt hoor !!!Nooit geschoten is altijd mis ! Heel veel succes !
kelly1986 Geplaatst: 29 september 2008 Geplaatst: 29 september 2008 Goed hoor dat je voet bij stuk hebt gehouden!
gemini6 Geplaatst: 29 september 2008 Geplaatst: 29 september 2008 Dit was een konijnkundige dierenarts??
Dollie Geplaatst: 30 september 2008 Auteur Geplaatst: 30 september 2008 Nee het was dezelfde dierenarts. We hebben naar onze normale dierenarts gebeld, waarvan ik vermoed dat ze idd een stuk konijnkundiger zijn, maar die waren alleen maar pissig dat we naar een andere dierenarts zijn geweest en die wouden het konijn eerst zien etc voor ze wat mee wouden geven. Toen zijn we gewoon weer naar die andere gegaan en van hem konden we het zo mee krijgen. Hij geloofde er niet echt in, hij had echt zo iets van: Die mensen op 't internet ook.. Maar hij wou het uiteindelijk wel meegeven, daar ging het om..
Dollie Geplaatst: 30 september 2008 Auteur Geplaatst: 30 september 2008 Als ie wel e cuniculi heeft, waar we hem nu dus ook voor behandelen, gaat z'n koppie dan ook weer recht staan>?
Mireille Geplaatst: 30 september 2008 Geplaatst: 30 september 2008 Dat verschilt per konijn.Als ik het filmpje zie denk ik meer aan een midden oor onsteking dan e cuniculi.Het is het totaal plaatje van hoe die loopt, hoe die daarbij zijn poten zet ect.Uit voorzorg altijd voor beide behandelen als je niet zeker bent.Maar voor beide geld afhankelijk van hoe erg het aangetast is dat ze er een scheef koppie aan over kunnen houden, maar dat het ook compleet weer goed kan komen.Zie je al iets verbetering?
gemini6 Geplaatst: 30 september 2008 Geplaatst: 30 september 2008 Mijn konijn heeft er geen scheef koppie aan overgehouden gelukkig. Maar ook al blijft het scheef staan, dan kunnen ze er goed mee leven heb ik begrepen.Vergeet niet de panacur langdurig te geven, een week of zes.
Dollie Geplaatst: 2 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 2 oktober 2008 Z'n koppie stond gister vrij recht, maar vandaag valt het weer een beetje tegen. De dierenarts heeft het nog even met een inkonijnen gespecialiceerde dierenarts overlegt maar die vond ook dat e cuniculi 'een mode verschijnsel' is, maar goed. We behandelen hem gewoon met panacur, just to be sure. Hij is wel blij met alle extra aandacht x'D
ZaZa Geplaatst: 2 oktober 2008 Geplaatst: 2 oktober 2008 Is Panacur alleen niet voldoende dan bij E. Cuniculi ?
Cenna Geplaatst: 2 oktober 2008 Geplaatst: 2 oktober 2008 Is Panacur alleen niet voldoende dan bij E. Cuniculi ? Ik denk dat ze de ab bedoeld tegen de middenoorontsteking?
bunny ranch chanty Geplaatst: 2 oktober 2008 Geplaatst: 2 oktober 2008 jep tegen de midden ooronsteking waar mireille en ik dus eerder aan denken.Normaal behandeld een da een konijn tegen e cuni culli met ab en pana cur tegelijk.Om midden ooronsteking uit te sluiten.
The Email Female Geplaatst: 2 oktober 2008 Geplaatst: 2 oktober 2008 Volgens mij is alleen panacur niet genoeg... Het is alweer bijna een jaar geleden dat mijn konijn EC had dus ik weet het niet meer precies...Volgens mij is het Panacur, Metacam en nog iets.
gemini6 Geplaatst: 2 oktober 2008 Geplaatst: 2 oktober 2008 Volgens mij is alleen panacur niet genoeg... Het is alweer bijna een jaar geleden dat mijn konijn EC had dus ik weet het niet meer precies...Volgens mij is het Panacur, Metacam en nog iets. Mijn konijn kreeg Baytril en Panacur.
Dollie Geplaatst: 3 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 3 oktober 2008 Oh hij krijgt alleen Panacur en voor z'n oor ook nog wat
gemini6 Geplaatst: 3 oktober 2008 Geplaatst: 3 oktober 2008 Wat krijgt hij voor zijn oor?? Ook antibiotica??
Dollie Geplaatst: 4 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 4 oktober 2008 Ja klopt. Oordruppels. De naam daarvan staat eerder al ergens in dit topic, ik zoek het wel even op..
Dollie Geplaatst: 4 oktober 2008 Auteur Geplaatst: 4 oktober 2008 Aurizon 10ml susp oordruppels, één keer daags krijgt 'ie. Caroline had het opgezocht en het is idd antibiotica..
Aanbevolen berichten