snuffietje Geplaatst: 24 september 2008 Geplaatst: 24 september 2008 Hallo,Mijn konijntje houd af en toe haar hoofdje schuin ze krapt aan haar oortje en schud er ook af en toe mee.Ze eet en drinkt normaal en speelt zoals altijd.Nu ben ik naar apotheek geweest ze heeft in een dierenboek opgezocht wat ze kon geven.Ik heb S-Mez 16% gekregen is dit goed?het moet in het water gemengd worden, dit is speciaal voor konijn.Alvast bedanktAnke en Snuffie?
kelly1986 Geplaatst: 24 september 2008 Geplaatst: 24 september 2008 Ik xou gewoon even langs de dierenarts gaan. Schudden en krabben kan zowel een oorontsteking zijn als mijt....Hele andere aandoeningen van aard dus....
snuffietje Geplaatst: 24 september 2008 Auteur Geplaatst: 24 september 2008 (aangepast) Bedankt Kelly voor je reactie.Ze is al beter en ligt nu in de zetel te rusten.Heb krabben en schudden is voorbij, ik heb haar oortjes zuiver moeten maken met speciaal water.Haar rechter oortje hangt nog ooit slap ( tegen haar rugje) en dan houd ze haar kopje ook wat scheef.Maar als ze iemand hoord staan de oren weer helemaal recht.Haar oogje is ook wat waterachtig, dat moet ik behandelen met steriel water.groetjes Snuffie en Anke 24 september 2008 aangepast door snuffietje
xHann Geplaatst: 24 september 2008 Geplaatst: 24 september 2008 Je hebt haar oortjes schoongemaakt met water? Ik hoop, dat het niet in de gehoorgang is gekomen?Het lijkt me verstandig, net wat Kelly zegt, om maar eens langs de dierenarts te gaan. Als je nu te maken hebt met een oorontsteking, of mijt, dan kan de dierenarts toch het beste zeggen wat je er tegen kunt doen..
snuffietje Geplaatst: 24 september 2008 Auteur Geplaatst: 24 september 2008 Nee hoor niet met gewoon water.Dat is zo een soort olie heb het van de dierenarts gekregen om haar oortjes schoon te houden, dit moest ik iedere maand doen.Omdat ze vroeger eens een soort korstjes in haar oren heeft gehad.De medicatie lijkt al wat de helpe haar oortjes zijn terug normaal en ze heeft net heel haar bakje leeg gegeten, en ze zit nu rond te springen en voelt ze haar weer goed.Moest het terug komen ga ik zeker naar de dierenarts!Bedankt voor jullie reacties!
Aanbevolen berichten