Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik ben zelf natuurlijk fokker van konijnen.

Dat is een van de redenen en mijn ervaring dat mensen veel vragen stellen.Ondanks dat ze via bb veel informatie kunnen vinden.

Toch maak ik me er ook een beetje zorgen over.

Ik als fokker heb geen baby´s melk op voorraad........

Daar zit een reden achter....de melk is beperkt houdbaar.

En zelden nodig.Nu komen er mensen die een oeps nestje krijgen.

Die aan mij vragen waar ze het dwang voer kunnen bestellen voor de jongen.....Ik zeg dwang voer?

Ik ben mede bang door de goede info op bb dat mensen eventueel de jongen weg trekken bij moeders om te flessen.....

Dat baart me ernstige zorgen.

Net als laast het meisje wat met een camera haar konijn in de gaten hield.

En op die manier het nest verstoorde.

Hoe ver gaan we mensen.

Normaal fles je alleen als moeders dood gaat!!

Anders niet.Gaat het jong dood in het nest mankeerd het wat!!!

Heeft flessen ook geen zin.Bij te veel jongen is het na 8 dagen een optie het te over wegen,

Zelf kies ik liever voor een andere moeder die jongen adopteerd.

Beter dan een konijn zijn wij simpel weg niet.

Wat ik hier mee wil aangeven.......

Laat de natuur zijn gang gaan en verstoor het zo min mogelijk.

Wat jij denkt goed te doen kan later als een tereurstelling af lopen.

En als het moet gebruik het melk van konijnen belangen of geiten melk

Niet anders geen kitten melk ect.........

cindy bunny ranch chanty

aangepast door bunny ranch chanty
Geplaatst: (aangepast)

Inderdaad eens goed om dat onder de aandacht te brengen.

Ik snap het ook niet dat mensen kleintjes bij de moeder weghalen terwijl er niks met de moeder is. Het is toch juist ontzettend leuk om te zien wat een goede mama je konijntje is voor de kleintjes. Ik heb daar in ieder geval erg van genoten, daar kan geen flessen tegenop.

aangepast door Cynthia
Geplaatst:

Ik ben mede bang door de goede info op bb dat mensen eventueel de jongen weg trekken bij moeders om te flessen.....

Nou, dat kan ik mij haast niet voorstellen, hoor. Waarom zou iemand dat doen? Ik heb daar ook nog niks over gelezen hier, maar ik kan wat gemist hebben natuurlijk. In dat gevallen, er zit natuurlijk altijd wel een idioot bij die rare ideeen heeft. Die zullen er altijd zijn, ongeacht de informatie die beschikbaar is... Kan mij niet voorstellen dat zo'n persoon zich daar uitvoerig over zal gaan inlezen. Als er zo goed over na wordt gedacht, zal de conclusie dat het geen goed idee is ook spoedig volgen, lijkt mij.

Voor gevallen dat het wel nodig is, denk ik dat het belangrijk is dat informatie hieromtrent beschikbaar is/blijft.

Geplaatst:

In je bericht staat dat je mede bang bent dat door de goede info op bb mensen eventueel de jongen weg trekken bij moeders om te flessen.

Daarmee wordt het aangeduid aan zijnde een mogelijke (mede-)oorzaak.

Dit leek mij al een wat vreemde beredenering, bedoelde je soms wat anders? Bedoelde je dat desondanks de goede info op bb mensen eventueel de jongen weg trekken? Of bedoelde je dat je angsten hieromtrent juist worden opgewerkt door berichten op dit forum?

Geplaatst:

Door goede info dat mensen sneller geneigt zijn ze dus bij moeder weg te halen en te flessen......

Terwijl dat beslist niet in het belang van het konijn is.

En wat ik al aan geef......soms beslist de moeder simpel weg een jong te verstoten omdat ie niet in orde is.Dat wil niet zeggen dat ze de rest niet groot brengt....

Geplaatst:
Door goede info dat mensen sneller geneigt zijn ze dus bij moeder weg te halen en te flessen......

Terwijl dat beslist niet in het belang van het konijn is.

En wat ik al aan geef......soms beslist de moeder simpel weg een jong te verstoten omdat ie niet in orde is.Dat wil niet zeggen dat ze de rest niet groot brengt....

Ah, dus mensen generaliseren te snel en verklaring de informatie die ze hier vinden te snel van toepassing op een situatie waar deze eigenlijk niet voor bedoeld is! Nu snap ik m. Je doelt dus op goed bedoelende mensen die te snel tot de conclusie komen dat ze zelf de jongen moeten groot brengen. Mede omdat ze door de informatie hier weten hoe. Niet op mensen die zoiets expres zouden doen. In dat geval is het gewoon van belang dat dit zo goed mogelijk benadrukt wordt. Zoals in deze post! :yes:

In dat geval hoop ik dat veel mensen dit lezen en er vervolgens aan denken als ze in de toekomst tegen zo'n situatie aanlopen!

Geplaatst:

ik snap helemaal wat je bedoeld..

en ben het ook met je eens..

een jong dat verstoten wordt is vaak een zwakker dier.. toen ik in april een oeps nestje had zijn daar 3 kleintjes afgestoten.. 1 heb ik kunnen redden en heb deze gelukkig niet hoeven dwangvoeren MAAR het is nu heel duidelijk waarom moeders het gedaan heeft: het jong is niet helemaal in orde.

Dus: stoot een mam een kleine af dan is dat met een reden (naar mijn idee)

en wat cindy zegt: zelf voeren van jongen is eigenlijk alleen bedoeld voor als de mams overleden is.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .