snuffietje Geplaatst: 17 september 2008 Geplaatst: 17 september 2008 Hallo,Ik ben hier nieuw, en heb al meteen een vraagje.Eerst zal ik ons even voorstellen.Ik ben Anke en ben 20 jaar.Ik heb konijntje snuffie (meisje) 7jaar en is grijs van kleur.ze is heel lief en loopt altijd los in huis, ze gaat netjes in de kattenbak.Als ze in de woonkamer mag (loopt ze zelf naartoe) is ze dolgelukkig en springt ze in het rond gelijk een haas.Vorige week ben ik met haar naar de dierenarts geweest omdat ze niks meer at en altijd mag lag, en met haat tandjes knapperde.Nu had ze een gekneusde ruggenwervel ( een jaar geleden had ze een geneusde heup)En dit doordat ze zo uitgelaten is.Ze heeft een pijnstiller gekregen en antibiotica gekregen.Nu is ze weer genezen en huppelt ze were vrolijk rond.Ik merk al een paar dagen dat ze niet meer zoveel hooi eet eigenlijk bijna niets vroeger vond ze dit overheerlijk.Appel, wortel, en gewoon eten, eet ze gewoon op.Moet ik mij nu ongerust maken of heeft ze gewoon er geen zin in?ook knabbelt ze lang op haar eten zou ze tandpijn hebben?Ik heb wel pas nieuw hooi gekocht met zo van die witte bloemetjes in normaal koop ik altijd hooi met gedroogde wortelen in.Dat hooi met die bloemetjes in heeft ze nog al gehad en toen duurde het ook lang voor dat die op was.Zo ik hoop dat iemand mij wat raad kan geven.Ik ben altijd heel bezorgd om mijn nijntje omdat ze zo lief is en mijn best vriendin natuurlijk! Alvast bedanktGroetjes Anke en Snuffie
Rian Geplaatst: 17 september 2008 Geplaatst: 17 september 2008 Ik herken je verhaal, hier worden ook maar 3 hooisoorten gegeten, overige hooisoorten negeren ze. Inderdaad het hooi met stukjes wortel, stukjes appel, en hooi met brandnetel vinden ze helemaal fantastisch, maar hooi met bloemetjes dus niet. Ik denk dat er sprake is van voorkeur, misschien moet je proberen het hooi te blijven geven dat je nijn eerst altijd kreeg? Kijk even of dat ook niet gegeten wordt. Aangezien je nijn de rest wel eet, denk ik niet dat je je zorgen hoeft te maken.
Petradhd Geplaatst: 18 september 2008 Geplaatst: 18 september 2008 Ik ben het met Rian eens, eerst eens kijken of het aan het hooi ligt voor je je zorgen gaat maken over allerlei dingen
Aanbevolen berichten