daphne__ Geplaatst: 15 september 2008 Geplaatst: 15 september 2008 ik denk dat mijn konijntje overlijden gaat...wij hadden 4 konijnen, kerngezond, vrolijk..in 2 weken tijd hebben wij 3 konijntjes verloren.. we hebben er nu nog 1, en het ziet er slecht uit voor haar.. :( ze is graatmager, haar vacht is dof en kort (ze is normaal langharig)ze is aan de diaree, haar oogjes zijn vies, haar neusje ook.. vanmiddag gaan we naar de dierenarts.. ik hoop dat ze het verleefd!
Miranda70 Geplaatst: 15 september 2008 Geplaatst: 15 september 2008 Jeetje zeg, wat erg. Heb je enig idee waaraan de andere 3 konijntjes overleden zijn? Nou, in ieder geval succes vanmiddag en hopen dat ze het gaat halen!
daphne__ Geplaatst: 15 september 2008 Auteur Geplaatst: 15 september 2008 nee we weten niet waaraan ze zijn overleden.. :(
shaquille Geplaatst: 15 september 2008 Geplaatst: 15 september 2008 hee gatsie! ik hoop voor je dat ze opknapt!hadden je andere konijntjes hetzelfde ziektebeeld? iig veel sterkte!
kelly1986 Geplaatst: 15 september 2008 Geplaatst: 15 september 2008 Ben je met je andere drie konijntjes wel ook bij een dierenarts geweest? En weet e ook waarmee en waarvoor ze toen behandeld zijn. Hoe lang is je konijntje al aan de diarree?
daphne__ Geplaatst: 15 september 2008 Auteur Geplaatst: 15 september 2008 nee met hun zijn we niet naar de dierenarts geweest, ze waren alleen wat dun, maar niet extreem mager etc. ze is ong 4 dagen aan de diaree, en net heb ik even wat getest (gezondheidsonderzoek, geleerd op school) en toen ik zachtjes in haar vel ''kneep'' bleef het rechtop staan..en dat betekend vaak dat ze uitgedroogd zijn, dus heb haar meteen extra laten drinken.en ik blijf haar zo afentoe wat geven, want ik denk dat ze zelf niet drinkt..
kelly1986 Geplaatst: 15 september 2008 Geplaatst: 15 september 2008 Maar.... als ze al vier dagen aan de diarree is..... waarom ga je er dan nu pas mee naar een dierenarts.Na vier dagen diarree zal het best dat ze is uitgedroogd...
daphne__ Geplaatst: 15 september 2008 Auteur Geplaatst: 15 september 2008 omdat het eerst nog niet zo erg was, wel wat dunner dan normaal maar niet dat ik zou denken dat ze ziek is. vanavond kunnen we pas naar de dierenarts, dus tot die tijd blijf ik haar voeren en water geven..
Nella Geplaatst: 15 september 2008 Geplaatst: 15 september 2008 Mag ik zeggen dat ik het dan toch een beetje onnadenkend vind? Als je andere 3 konijntjes nu ook pas zijn overleden en deze ook niet helemaal gezond oogt, ga je er toch zo snel mogelijk mee naar de DA? Of misschien zou ik zelfs gaan als ik nog niks aan haar kon zien...het is namelijk niet toeval dat er 3 achter elkaar gaan lijkt mij. Waren ze overigens alle 4 ingeënt?
kaatje-kim Geplaatst: 15 september 2008 Geplaatst: 15 september 2008 Dat het vel blijft staan is niet meestal een teken dat ze uitgedroogd zijn, dat is altijd.Het dier moet meteen aan het infuus vocht toegediend krijgen!Hopelijk is het nog niet te laat voor het konijn, maar ik zou net als Nella al zei, meteen naar de dierenarts zijn gegaan met het konijntje, omdat die andere 3 zo achter elkaar dood zijn gegaan.
Sabbie Geplaatst: 15 september 2008 Geplaatst: 15 september 2008 Het is niet nodig om Daphne een schuldgevoel aan te praten. Ze heeft nu actie ondernomen. Goed dat je naar de DA gaat Daphne, ik hoop dat je konijntje er weer bovenop komt! Laat je even weten hoe het is gegaan?
Rian Geplaatst: 15 september 2008 Geplaatst: 15 september 2008 (aangepast) Ik vind dit geen schuldgevoel aanpraten, maar verantwoordelijkheidsgevoel oproepen. Iedereen is hier terecht bezorgd, ik sluit me er bij aan dat er wat laat actie ondernomen wordt.De symptomen die ze in haar eerste bericht omschrijft, zijn niet binnen een dag op komen zetten, dat lijkt me toch wel duidelijk! Ik heb er dan ook mijn vraagtekens bij waarom er zo lang gewacht wordt. 15 september 2008 aangepast door Rian
Miranda70 Geplaatst: 15 september 2008 Geplaatst: 15 september 2008 Laten we niet vergeten dat Daphne pas 13 is. Misschien zou ze wat meer steun en begeleiding hierin van haar ouders kunnen gebruiken.
kaatje-kim Geplaatst: 15 september 2008 Geplaatst: 15 september 2008 Laten we niet vergeten dat Daphne pas 13 is. Misschien zou ze wat meer steun en begeleiding hierin van haar ouders kunnen gebruiken.Ben ik het ook mee eens. Ik weet hoe het is als je het allemaal alleen moet doen. Geen vervoer, goede dierenarts zit niet in het dorp...... hoe ga je dan naar de dierenarts als je ouders het niet willen? Zeg niet dat haar ouders het niet willen, maar zo was het bij mij wel.
Rian Geplaatst: 15 september 2008 Geplaatst: 15 september 2008 Ben ik helemaal met je eens, ik hoop ook dat haar ouders over haar schouder mee lezen, daar gaat het me eigenlijk om! Ik vind het hartstikke goed van haar dat ze om hulp komt vragen, dat heeft ze goed gedaan.
kelly1986 Geplaatst: 15 september 2008 Geplaatst: 15 september 2008 IK vind dat het nu eens niks met een schuldgevoel aanpraten te maken heeft.... ik vind dat het de realiteit onder ogen laten zien is.Daphne is natuurlijk nog pas dertien jaar, dat is waar, Maar ook iemand van dertien kan hier over nadenken en er wellicht iets van leren.Het is heel goed dan Daphne hier haar vraag heeft gesteld, maar het is niet vreemd dat mensen zich dan gaan afvragen waarom er niet eerder actie is ondernomen.Dat heeft niks met een schuldgevoel te maken. Waqt Daphne hier leert en oppikt kan ze ook naar haar ouders terug koppelen en wellicht komt het onderwerp zo eens goed ter sprake.
Rian Geplaatst: 15 september 2008 Geplaatst: 15 september 2008 Kelly! Zo is het. Dat heb je mooi gezegd.
Sabbie Geplaatst: 15 september 2008 Geplaatst: 15 september 2008 Waarschijnlijk snapt Daphne ook wel dat ze eerder actie had moeten ondernemen, maar ze is idd pas 13 jaar... Dat was een beetje mijn punt. Ik denk gewoon dat ze (op dit moment) meer heeft aan steunende woorden.
loratio Geplaatst: 15 september 2008 Geplaatst: 15 september 2008 ik vind dat de ouders van daphne hadden moeten zegen we moeten naar da want ik denk dat daphne dat niet zelf kan bekosten en als ouders goed vinden dat dahne 4 konijntje aanschaaft dan weten hun ook dat er dieren arts kosten zijn dit vind ik nu zo erg kind mag dieren oke maar ga dan ook da daphne ik wens je veel sterkte
bunny ranch chanty Geplaatst: 15 september 2008 Geplaatst: 15 september 2008 Laat haar op cocidiose testen.......sterkte
Zwelgje Geplaatst: 16 september 2008 Geplaatst: 16 september 2008 Daphne, hoe ging het bij de DA? En voor de rest, ik ben ook van mening dat in dit soort gevallen de ouders verantwoordelijkheid moeten nemen voor de situatie. Je kan niet zomaar toestemming geven voor de aanschaf van een konijn en de zorg geheel bij een jong kind leggen. Leuk voorbeeld geven ze hun kinderen op deze manier... Je zou toch denken dat je als ouder je kind juist wil opvoeden met respect voor leven.
Nella Geplaatst: 16 september 2008 Geplaatst: 16 september 2008 Ik ben inderdaad ook wel benieuwd hoe het bij de DA ging. Hopelijk is het konijntje nog te redden...
daphne__ Geplaatst: 17 september 2008 Auteur Geplaatst: 17 september 2008 we hebben eergister haar mest laten onderzoeken, ze heeft iets met een hele moeilijke naam iemand hier noemde het ook.ik geef haar nu medicijnen, voer, en water met een spuitje..maar dat is niet het enige wat ze heeft.. ze heeft myxomatose.. ikzelf vind dat ik eerlijk moet zijn.. en dus heb ik besloten haar vanmiddag te laten inslapen.. ik wéét dat ik eerder naar de dierenarts had moeten gaan, maar mijn moeder zei dat ze gewoon verkouden etc was.. (ik denk dat ze wel weet dat ze heel ziek is, maar we hadden geen geld.. om haar eerder naar de dierenarts te brengen)
bunny ranch chanty Geplaatst: 17 september 2008 Geplaatst: 17 september 2008 als de situatie zo is vrezelijk!! sterkte met het verlies van je konijntje.En neem dan gezien de situatie geen konijnen meer.Bij myx blijft de ziekte ook vaak in het hok zitten.Dus mocht je weer konijnen nemen zullen ze wel geent moeten worden.
daphne__ Geplaatst: 17 september 2008 Auteur Geplaatst: 17 september 2008 we nemen geen konijnen meer.. en de hokken stampen we de container in..mijn moeder belt nu de dierenarts.. dan kunnen we zometeen komen met haar...
Aanbevolen berichten