Simoon_X Geplaatst: 14 september 2008 Geplaatst: 14 september 2008 Vliegen? Een 1 of andere zalf voor het hok? Er zitten vaak vliegen in, en ze leggen hun eitjes in de poep van mijn konijnen! Bestaat er een soort zalf of zo voor het hok dus? Tegen de vliegen. Groeten,Simone en de Beesjes.
Sascha Geplaatst: 14 september 2008 Geplaatst: 14 september 2008 Cd's ophangen, citroensap, en nog een of andere plant geloof ik. Als je konijnen in een wc plassen en poepen zou ik die elke dag of om de dag schoonmaken.
Simoon_X Geplaatst: 14 september 2008 Auteur Geplaatst: 14 september 2008 Cd's ophangen, citroensap, en nog een of andere plant geloof ik. Als je konijnen in een wc plassen en poepen zou ik die elke dag of om de dag schoonmaken. Oke, bedankt... Kan ik ook muggenspay doen? Ik doe het natuurlijk niet heel veel, maar ook niet op de konijnen.
Sascha Geplaatst: 14 september 2008 Geplaatst: 14 september 2008 Ik weet niet of dat werkt. Dat wordt weggeblazen door de wind lijkt me.
Simoon_X Geplaatst: 14 september 2008 Auteur Geplaatst: 14 september 2008 oke... Ik ga het proberen... En ik ga het heel goed uitwrijven... Dankjewel voor de hulp Heeft iemand anders nog wat tips ofzo?
Nele1986 Geplaatst: 14 september 2008 Geplaatst: 14 september 2008 De vliegen die eitjes achterlaten op de keutels van de konijnen zijn niet gevaarlijk, heb ik me hier eens laten vertellen, alleen die blinkende ronkende vliegen die je met het warme weer aan de vuilbakken enzo kan vinden, die zijn gevaarlijk die leggen de eieren waar de maden van komen. Ik hang meestal cd's op , het helpt wel. Ook dagelijks de konijnen hun poepje nakijken op plakpoep want daar komen die blinkende vliegen naartoe en leggen dan maden.Ik geloof ook dat een plastiek zakje voor de helft gevuld met water ophangen aan het hok ook helpt (heb ik hier ook al is gelezen) en schijnt dat ze bang hebben van het klutsen van het water, wel opletten dan dat je konijn er niet kan in bijten in de zak.
Simoon_X Geplaatst: 14 september 2008 Auteur Geplaatst: 14 september 2008 De vliegen die eitjes achterlaten op de keutels van de konijnen zijn niet gevaarlijk, heb ik me hier eens laten vertellen, alleen die blinkende ronkende vliegen die je met het warme weer aan de vuilbakken enzo kan vinden, die zijn gevaarlijk die leggen de eieren waar de maden van komen. Ik hang meestal cd's op , het helpt wel. Ook dagelijks de konijnen hun poepje nakijken op plakpoep want daar komen die blinkende vliegen naartoe en leggen dan maden.Ik geloof ook dat een plastiek zakje voor de helft gevuld met water ophangen aan het hok ook helpt (heb ik hier ook al is gelezen) en schijnt dat ze bang hebben van het klutsen van het water, wel opletten dan dat je konijn er niet kan in bijten in de zak. mmm... Oke... Ga ik proberen En CD`s... Gewoon van die CD`s waar je liedjes op kunt doen? Ik heb misschien nog oude CDs liggen.... Erg bedankt voor de tips, ik kijk nog of iemand anders nog wat heeft... Anders kan dit op slot =)
Simoon_X Geplaatst: 14 september 2008 Auteur Geplaatst: 14 september 2008 ik ga die zak nu proberen =D
_Danielle Geplaatst: 14 september 2008 Geplaatst: 14 september 2008 Ik heb een biologisch schoonmaakspul voor m'n konijnen, en da's met een hele sterke citroengeur. Ik maak(te) daar altijd de voerbakjes en toiletjes mee schoon, maar sinds ik zo'n last van vliegen had, kreeg ik eigenlijk ineens een idee (snap niet waarom ik daar nog nooit eerder aan had gedacht, maar goed). Ik 'spetter' gewoon m'n sopje met dat schoonmaakmiddel door het hok heen, gewoon goed overal, en sindsdien heb ik bijna geen vlieg meer gezien... Ik stond er zelf ook van te kijken eerlijk gezegd..
Tanmasja Geplaatst: 14 september 2008 Geplaatst: 14 september 2008 Citronella op soja gebruik ik altijd diervriendelijk zonder bleek enzo.Ik verdun het een beetje met water en spuit het dan door het hok
Aanbevolen berichten