Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Jivey, gecastreerde ram van 9 jaar oud, is nogal afgevallen.

is echt van de laatste week ineens.

Voorheen voelde hij altijd goed aan, mooi stevig konijn.

nu voelt ie botterig aan, je kan de ribbetjes, ruggengraat en die achterste botten (heupen?) goed voelen.

Hij eet wel goed, drinkt goed, poept goed, is wel actief...

Maar wat kan ik er aan doen dat ie zo mager is? (hoeveel ie weegt weet ik niet, geen weegschaal...)

Maar het lijkt me niet gezond ;)

Dus als iemand tips heeft, heel graag!!

Groetjes, martje

Geplaatst:

Maar zou je dat in de ontlasting niet moeten zien dan? (bij honden en katten zie je dat meteen)

las trouwens in topic over naaktslakken dat die krengen ook wormen kunnen veroorzaken? of klopt dat niet?

zal eens even ergens wat geld wegplukken, en dan morgen even naar het spreekuur bij DA.

(kan de DA dan met zekerheid zeggen of ie wormen heeft? of moet ik een proefmonster keutels meenemen? ;) )

Geplaatst:

Je ziet wormen pas naar buiten komen als het er veel te veel zijn en als ze dood zijn, eerder komen wormen zelf niet naar buiten (alleen de eitjes), en bij honden en katten is dat precies zo......

Geplaatst:

ik heb nog panacur in huis, van een ander ziek konijntje...

als het geen wormen zijn maar toch misschien wat anders. dan kan die panacur nog geen kwaad toch?

Bedankt voor de reacties tot zover :D

Geplaatst:
Ik zie inderdaad bij mijn honden en katten ook geen wormen in de ontlasting, alleen pas na de wormkuur...succes in elk geval!!

nee, idd. das pas na de kuur dat je ze ziet. ;)

Geplaatst:

Ik wilde nog wat aanvullen, het kan ook van ouderdom komen, oudere dieren worden vaak ook magerder. Maar wormen is idd logischer, gezien de korte tijd dat ie zoveel magerder is geworden.

Geplaatst:

Panacur kan geen kwaad omdat het niet door het lichaam op word genomen.

Ik weet alleen zo niet hoelang panacur houdbaar is...

0.5 tot 0.8ml per kilo konijn.a toediening zou je na +/- 16uur wormen moet zien.

Zie je die moet je de behandeling na 10 dagen herhalen.zie je er geen, zijn er hoogst waarschijnlijk geen wormen maar zou een bezoekje dierenarts zeker op zijn plaats zijn.

heb je al eens gelezen in het wormen topic?

daar staat heelveel info in

Geplaatst:

bedankt voor de info kelly!

de panacur die ik heb is een pilletje, omdat de DA toen geen vloeibare meer op voorraad had.

ik moet 1/8ste van dat pilletje afhakken, en dat oplossen en met spuitje geven.

Hoelang moet ik dat blijven gebruiken trouwens? 1 dag? 3 dagen?

Geplaatst:
Ik wilde nog wat aanvullen, het kan ook van ouderdom komen, oudere dieren worden vaak ook magerder. Maar wormen is idd logischer, gezien de korte tijd dat ie zoveel magerder is geworden.

Nee, onmogelijk! (ik ben in ontkenning) Jivey word minstens 15, hij is nog in de bloei van zn leven! alleen weet ie dat zelf geloof ik niet )

(maar je hebt natuurlijk wel gelijk, hij word natuurlijk ouder. maar ik hoop dat het 'gewoon' wormen zijn)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .