Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn konijn Pépe is een beetje een kneusje. Toen we hem kregen was hij eigenlijk al direct aan de diaree en het wisselt nu een beetje. De ene keer zijn het wel gewoon harde keuteltjes, de andere keer is het wat nattiger aan elkaar geplakt spul (lijkt wel op blindedarmkeutels, alleen zijn het er heel veel, daar bestaat al zijn ontlasting dan uit. Hij eet het ook niet op, alleen wat er aan zijn kont blijft hangen.)

Pépe krijgt nu hooi en gewone biks gemengd met ss. Ik heb geprobeerd langzaam groenvoer te introduceren, maar met het kleinstje stukje groen gaat het eigenlijk al direct mis. Dan heeft hij weer een dag of twee geen normale keutels. Moet ik dit voorzichtig door blijven zetten of moet ik er gewoon mee gaan stoppen? Zijn z'n darmpjes te gevoelig? Pépe is inmiddels vier maanden. Dan is hij toch niet te jong voor groenvoer?

Ook heeft hij vaak oranje urine, nu heb ik wel eens gelezen dat dat normaal schijnt te zijn, maar Rommeltje heeft dat nog nooit gehad. Lijkt ook of de oranje urine samenhangt met de diaree...

Is er iets wat ik kan doen/geven wat de werking van zijn darmpjes een beetje bevorderd? Is hij gewoon een beetje gevoelig of is er wat mis? Er is verder niks mis met hem. Is lekker druk en springt wat in het rond. Echt een lekker jeugdig ding. Zijn oor doet het ook heel goed. Hij heeft daar ontstekingsremmers voor gehad en er komt weer gewoon haar op zijn oor dus daar kan het ook niet aan liggen lijkt mij... Ook was hij heel magertjes toen we hem kregen, maar hij is inmiddels ook al wel behoorlijk goed opgevuld.

Geplaatst:

Ik zou zolang hiu nog met regelmaat diarree heeft hem nog niet aan het groenvoer zetten.... Eerst even de boel op rust laten komen.

Misschien is het een idee hem voorlopig even alleen op SS te zetten.....

Eet hij wel genoeg hooi?\

Geplaatst:

Ja, dat is een goed idee. Ik zal Pépe eerst even alleen op ss zetten! En hooi eet hij meer dan genoeg, is niet aan te slepen! Dan stop ik even helemaal met groenvoer. Ik zal het even aankijken, of er verbetering in zit. Mocht dat niet zo zijn dan zal ik even langs de DA gaan en even vragen of Pépe iets van parasieten of wormen zou kunnen hebben. Bedankt!

Oh, en zijn wormen en parasieten besmettelijk? Er valt wel eens een keuteltje uit zijn hok, of als we hem eruit halen uit zijn vacht. Kan dat schadelijk zijn voor mijn andere konijn?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .