Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wij hebben een jong konijntje. Hij is geboren op 22 juni. Hij lijkt niet te groeien en is erg zwak achter in zijn pootjes. Hij weegt nu 260 gram. Verder ziet hij er gezond uit en eet en drinkt wel. Weet iemand meer?

Geplaatst:

Oeioei, 260 gram is wel heel weinig...eerlijk gezegd kan ik je hier verder niet mee helpen, maar het maakt me wel wat ongerust. Wie heeft hier aanvulling op?

Geplaatst:

hallo

260 gr is wel erg weinig ja ,die van mij zijn goed 3 halve week en wegen al 280 gr

dus ben ik bang dat die van jou een enorme groei achterstand heeft ,is elf weken nu ,als ik het goed heb /

vanwaar heb je hem ,is hij uit een eigen nestje ?

meschien kan je wat meer info geven

hij komt zeker te kort ,maar wet niet hoe die eet en drinkt natuurlijk ,

Geplaatst:

o eet een drinkt wel ,sorrie

ik denk dat hij toch nniet genoeg tot zich neemt ,

meschien te vroeg bij mamma weg gehaald ,

een reisje diere arts lijkt me indd erg verstandig ,

wat geef je hem te eten op een dag ?

Geplaatst:

Het is uit een eigen nestje van 6 konijntjes. Hij en nog een ander konijntje waren al veel kleiner in vergelijking met de andere jongen. Hij is tot zijn 8e week bij de moeder gebleven. Heb wel het idee dat hij genoeg voer krijgt. Krijgt elke dag.

Geplaatst:

Als hij genoeg eet en normale keutels heeft... waarschijnlijk wormen? Clicquot had die ook van jongsaf en die at zich te pletter en kwam geen gram aan...had gewoon wormen die er met haar voer vandoor gingen...

Maar dit is dan wel ene hƩƩl extreem geval... ik vrees eerlijk gezegd een beetje voor dit dier...als het gewicht klopt... dan gaat dit dier nooit oud worden vrees ik...

Geplaatst:

ruim 2 maanden en 260 gram, zelfs voor een rasecht dwergkonijntje is dat veel en veels te weinig.

Gezien het feit dat het er 2 waren in het nest die zoveel kleiner zijn, zit ik niet te denken aan wormen maar aan een genetisch defect, ook vaak veroorzaakt door inteelt.

Was dit nest een bewust nest en waren de ouders aan elkaar verwant?

Zijn de ouders raskonijnen of komen ze uit een dierenwinkel?

Ben je er al mee naar de dierenarts geweest?

Geplaatst:

ik zou haar wat dikmakertjes geven. droog brood, zonnebloempitten of wat banaan ( niet teveel ivm het kaliumgehalte) Mijn konijn van 6 weken is 450 gram. dus het lijkt me niet goed! geef haar ook voldoende eiwitrijk hooi.

Maar! Ik ben geen dierenarts dus het verstandigste is om daar eerst eens heen te gaan.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .