Loesah Geplaatst: 6 september 2008 Geplaatst: 6 september 2008 Ik heb een vrij jong konijntje van nu 9,5 week oud. Hij likt ontzettend veel aan de tralies. Nu heb ik hier ergens gelezen dat het kan komen door een te kort aan vitaminen maar ik akn dat topic niet terug vinden.... Maar klopt het dat hij dan een tekort kan hebben? En als dat zo is, wat kan ik dan het beste geven?
Rian Geplaatst: 6 september 2008 Geplaatst: 6 september 2008 Ik kan me dat niet voorstellen, volgens mij vindt ie de tralies gewoon hartstikke lief! Als je goede voeding geeft, en je nijntje ziet er gezond uit, is verder levendig en alles "werkt goed", hoef je je daar niet druk over te maken denk ik.
Loesah Geplaatst: 6 september 2008 Auteur Geplaatst: 6 september 2008 nouja hij is neit 100% gezond heh.. als het goed is staat er ergens een topic over dat ie niest..
Rian Geplaatst: 6 september 2008 Geplaatst: 6 september 2008 Dat heb ik nog niet gelezen, sorry . Maar toch denk ik dat tralies likken niks te maken heeft met vitaminegebrek!
Loesah Geplaatst: 6 september 2008 Auteur Geplaatst: 6 september 2008 Haha ja is niet erg! nou ik heb het echt ergens gelezen dat als konijntjes overal aan likken dat met een te kort te maken heeft.Ik zal eens kijken of ik het echt niet terug kan vinden
Rian Geplaatst: 6 september 2008 Geplaatst: 6 september 2008 Ja, das goed, dat wil ik ook eens lezen. Als ik namelijk ga nadenken (oei, kreun...) over wat er zich lichamelijk en geestelijk afspeelt in een lijfje met vitaminegebrek, dan kan ik geen verband leggen tussen iets aflikken en het gebrek hebben aan vitamines. Ik kan me natuurlijk vergissen, maar ik DENK.....dat ik gelijk heb. :meuh:
kelly1986 Geplaatst: 6 september 2008 Geplaatst: 6 september 2008 Bij gezonde konijnen is handen likken een teken van genegenheid.Bij zieke of zwakke konijnen is dit een teken van een tekort aan mineralen. Maar dat geld dan wel voor overmatig likken... Aangezien je rammetje dit niet bij jou maar aan de tralies doet dnek ik niet dat je je daar zorgen om moet maken.iK denk dat dit meer een vorm van spelen/ vermaak/ gewoonte is dan dat het echt iets wl zeggen. Hij heeft genoeg te spelen in zijn hok?
Loesah Geplaatst: 6 september 2008 Auteur Geplaatst: 6 september 2008 hij likt aan de tralies.. aan zijn spulletjes in zijn hokje.. overal aandus dan ben ik niet helemaal gek en kan dat wel degelijk een teken zijn dat ze iets tekort hebben.. maar dan geen vitaminen maar mineralen.En ja, het is overmatig likken..Cira likt/likte ook wel eens maar bram is echt het toppunt
kelly1986 Geplaatst: 6 september 2008 Geplaatst: 6 september 2008 Ik denk eerlijk gezegd niet dat het met en tekort te maken heeft....Als hij jou echt helemaal aan een stuk door zou aflikken zou het anders zijn.....dan doen ze het voor de zouten....
Loesah Geplaatst: 6 september 2008 Auteur Geplaatst: 6 september 2008 nouja, ik ga binnenkort toch met hem langs de dierenarts dan zal ik het daar eens vragen en alles ff goed na laten kijken.
kelly1986 Geplaatst: 6 september 2008 Geplaatst: 6 september 2008 Dat is idd een goed idee als je er toch bent o het eens ter sprake te brengen.
Caroline Geplaatst: 6 september 2008 Geplaatst: 6 september 2008 Dat van die tralies likken...geen idee... dat konijnen al überhaupt likken om een tekort aan mineralen te compenseren, heeft mijn DA ook afgedaan als onzin... Nu ja, alleszins een konijn wat genoeg hooi , groen eet en dan nog eens biks als aanvulling, KAN simpelweg geen vitaminetekort hebben. Tenzij er iets ernstig mis is met het dier, maar normaal produceren ze zelf een groot deel van de nodige bouwstenen bij hun BD's.
kelly1986 Geplaatst: 7 september 2008 Geplaatst: 7 september 2008 IK wist dat eerst ook niet totdat Mireille daar een hele poos geleden eens een sukje over plaatste.
Caroline Geplaatst: 7 september 2008 Geplaatst: 7 september 2008 Ja...maar waar haalde Mireille die info? Zou er graag meer over weten en waar dat staat...honden of katten weet niet precies welke, likken ook voor zout etc... dus ik vrees weer dat 1 of andere DA konijnen over dezelfde kam scheert...
kelly1986 Geplaatst: 7 september 2008 Geplaatst: 7 september 2008 ik zal eens kijken of ik die post nog kan vinden....Er werd duidelijk een verschil gemaakt in gewoon likken en dwnagmatig likken bij erg jongen en /of zieke dieren....In die post ging het ook niet over tralies of andere dingen likken maar over handen likken..
Aanbevolen berichten