*Chico* Geplaatst: 4 september 2008 Geplaatst: 4 september 2008 hee hee :bounce: ik heb een konijntje van 9 weken oud zoiets. en ik heb een vriendin die ook een konijn heeft.zij wast het konijn af en toe.. is dat juist nodig of mag het juist niet??? Groetjes! Dymphia ( en chico )
Sascha Geplaatst: 4 september 2008 Geplaatst: 4 september 2008 Nee, dat is niet nodig. Alleen als het konijn echt heeeeeel vies is.
Rian Geplaatst: 4 september 2008 Geplaatst: 4 september 2008 Zou ik ook niet doen, beestje is prima in staat om zichzelf te wassen tenzij het echt ziek is en een vies achterwerk of zoiets heeft. Als je het konijn wast kun je zelfs risico lopen dat het onderkoeld raakt, en sommige mensen gaan dan fohnen (vertelde mijn DA me), echt nooit doen.
chantal1987 Geplaatst: 4 september 2008 Geplaatst: 4 september 2008 Idd. Zoals hier boven al word gezegd, het is niet nodig om je konijn te wassen. Behalve als het echt vies is. Sammy had in het begin heel veel plak poep onder zijn pootjes. Ik heb hem toen alleen met zijn pootjes in het badje gezet.
kelly1986 Geplaatst: 4 september 2008 Geplaatst: 4 september 2008 Wassen is zelfs slecht voor je konijn als je dit doet terwijl het niet nodig is.
Debbie Geplaatst: 4 september 2008 Geplaatst: 4 september 2008 Ja, en bedenk erbij hoeveel stress het oplevert voor je konijn.Mijn konijn had ooit een vieze kont, en ik ging haar wassen, het vervolg was een verlamd pootje. Ik was alleen wanneer het écht nodig is.
nijntjemarlot Geplaatst: 4 september 2008 Geplaatst: 4 september 2008 bij de opvang moest ik ook een keer een konijntje wassen die is erg ziek en plast prongeluk op zich zelf dus zijn kont is altijd wel geel van de urinedus ik mocht haar wassen maar voor andere gezonde nijntjes is het niet nodug
Manuela-Tijger Geplaatst: 4 september 2008 Geplaatst: 4 september 2008 Ik heb Tijger gister ook in een laagje water gezet, hij had zichzelf helemaal ondergepoept met diaree.. Maar omdat het gister niet super lekker weer was, hebben we hem binnen afgedroogd. En het laatste beetje dus droog geföhnt.. Maar dat mag dus niet zag ik hierboven staan.. Kan toch geen kwaad wat ik gister gedaan hebt ?
Aanbevolen berichten