Lia Geplaatst: 3 september 2008 Geplaatst: 3 september 2008 Als je het vermoeden heb dat je konijn iets te dun is, hoe kan je dit het beste aanpakken?? Ik heb het idee dat hij wel te dun is, ik voel als hij rustig ligt zijn ribben, rugje. En voelt naar mijn idee dun aan als ik hem op wil pakken. Hij is geboren in Juni. Hij krijgt van mij elke dag vers hooi, en biks(grijze staafjes)Hij gaat nu leren om witlof en peterselie te eten
Rian Geplaatst: 3 september 2008 Geplaatst: 3 september 2008 Om te beginnen kun je je nijn misschien eens wegen, en kijken wat ie weegt. Aan de hand daarvan kun je verder gaan. Wat is zijn voedingspatroon, krijgt hij voldoende, heeft hij goede keuteltjes, hoeveel drinkt hij, enz. Als je ziet dat hij daadwerkelijk begint af te vallen, dan zou je een DA kunnen raadplegen want het KAN wijzen op wormen.
Rian Geplaatst: 3 september 2008 Geplaatst: 3 september 2008 Ik lees dat hij geboren is in juni. Dan mag hij volgens mij onbeperkt biks eten, want dan is ie in de groei. Veel hooi is ook prima, dat is eigenlijk basisvoeding.
The Email Female Geplaatst: 3 september 2008 Geplaatst: 3 september 2008 Het is niet erg las je de ruggewervel en de ribben kunt voelen, als je die niet kunt voelen is je konijn te dik.
kelly1986 Geplaatst: 3 september 2008 Geplaatst: 3 september 2008 Weeg het konijn maar eens Lia. Dan weet je gelijk of je vermoeden kloptof niet.
bunny ranch chanty Geplaatst: 3 september 2008 Geplaatst: 3 september 2008 lia rustig aan je hebt het konijntje net bij de fokster van daan.Laat hem lekker eten en niet zo op focusen.......
Rian Geplaatst: 3 september 2008 Geplaatst: 3 september 2008 Zo'n kleine hummel is nog maar een bolletje vacht met een baby skeletje eronder, vet groeit met de jaren heb ik zelf ervaren hahaha...
Lia Geplaatst: 3 september 2008 Auteur Geplaatst: 3 september 2008 (aangepast) Ik doe rustig aan hoor ik ben niet aan het hyperventileren !!!!!Het is maar een vraag, ik heb nog nooit zo een kleintje gehad want toch waren pluis en anouk anders. Wegen kan ik dus niet, ik heb geen weegschaal. Ik heb wel van de fokker de schema hoe zwaar hij was bij haar. De juiste datum dat hij geboren is weet ik niet, ik ga die gene even een mailtje sturen maar zijn moeder werd gedekt op 18 April 2008 Leeftijd (Wk) oorlengte (mm) gewicht (gram)4 37 2445 38 3005.5 41 3206 41 3357 42 4408 43 50010 49 63011 49 67512 49 660 Hij krijgt in de avond vers biks, maar hijis niet zo happig op de biks, hij eet ze niet allemaal op. Hij eet meer hooi(in de avond vers) en ik heb hem geregeld zien drinken. Hij doet het nu goed op witlof en nu gaf ik hem loof van de wortel, even afwachten hoe hij daarop reageerd. 3 september 2008 aangepast door Lia
Lia Geplaatst: 3 september 2008 Auteur Geplaatst: 3 september 2008 de getallen krijg ik niet op de juiste plaats.De linker getal is zijn leeftijd de middelste bv 37 is de lengte van zijn oren en het gewicht is uiterst rechts bv 244 gram
Lia Geplaatst: 3 september 2008 Auteur Geplaatst: 3 september 2008 Ik hoorde net van mijn zwager dat hij een soort van weegschaal heeft wat ze gebruiken bij vissen. Net als bij puppie;s dan hang je een zak aan het gewicht en zo kan je wegen, zo kan dat toch ook??? Dan wil ik fat morgen even proberen
bunny ranch chanty Geplaatst: 3 september 2008 Geplaatst: 3 september 2008 Ik zou met deze vragen onder andere de fokster mailen die is exspert op het gebied van dit ras.
Lia Geplaatst: 4 september 2008 Auteur Geplaatst: 4 september 2008 ik zal haar inderdaad even mailen. Maar als jullie zeggen dat dit normaal is voor een kleintje dan zal het wel goed zijn. Maar ik ga hem zo wie proberen te wegen op deze manier, anders lukt het niet
L.konijn Geplaatst: 4 september 2008 Geplaatst: 4 september 2008 Je kan idd wegen. Denk ik er ook aan dat je konijn bij een nieuw huisje is. Dat brengt op het begin toch altijd wel wat stress met zich mee.
Rian Geplaatst: 4 september 2008 Geplaatst: 4 september 2008 Je kunt ze ook wegen in een keukenweegschaal, zo eentje van Soehnle heb ik, met zo'n witte kom erop. Zet je hem gewoon in de kom, daar blijft ie wel lang genoeg inzitten totdat jij hebt gezien hoeveel ie weegt.
Lia Geplaatst: 5 september 2008 Auteur Geplaatst: 5 september 2008 ik heb die dus niet en mijn zusje ook niet. Maar ik kreeg van de fokker te horen dat hij ongeveer 800 gram was en is geboren op 19 mei 2008.Ik maak mij verder niet druk, het is nog een jonkie maar schijnbaar was pluisje ook zo in het begin maar dat wist ik dus niet meer. Komt allemaal goed
Rian Geplaatst: 5 september 2008 Geplaatst: 5 september 2008 Voor een paar euro heb je er een bij de blokker...bespaart je een hoop lastig gedoe, niet?
Caroline Geplaatst: 5 september 2008 Geplaatst: 5 september 2008 ik heb die dus niet en mijn zusje ook niet. Maar ik kreeg van de fokker te horen dat hij ongeveer 800 gram was en is geboren op 19 mei 2008.Ik maak mij verder niet druk, het is nog een jonkie maar schijnbaar was pluisje ook zo in het begin maar dat wist ik dus niet meer. Komt allemaal goed Prima hoor, dan kan hier een slotje op!
Aanbevolen berichten