wesly Geplaatst: 28 augustus 2008 Geplaatst: 28 augustus 2008 zaterdagmorgen 23-08-08 Toen wij uit bed kwamen lag ons konijn een dwerg er heel gek bij. Achterpoten helemaal achteruit en de voor poten vooruit. Dit leek ons uiteraard niet goed. Toen zijn we naar een dierenkliniek gereden geraced:grrrrrr:. De dierenarts wist niet goed wat ze er van moest zeggen. Toen heeft ze hem naar eigen inzicht een infuus gegeven. Maar ja meer wist ze niet te doen Met letterlijk een half dood konijn naar huis gereden. (Geeft geen fijn gevoel) Eenmaal thuis aangekomen leek hij wat op te knappen maar zijn hoofd hing nog scheef en achterpoten waren stram/slap. De volgende dag zondag 24-08-08 Leek hij wederom wat op te knappen want hij ging zijn snor haren weer wat gebruiken en zijn oortjes stonden recht op. Ondertussen heb ik uiteraard op internet gezocht wat dit voor een ziekte kon zijn. Toen leek het mij naar de sympthonen waarschijnlijk e cuniculi. Toen zijn we gelijk naar de dierenarts gegaan om panacur op te halen. Nadit dag te hebben gevgeven knapte hij wonderbaarlijk goed op waarschijnlijk is dit een samen loop van omstandigheden zoals het infuus en de panacur en warme kruiken met een handdoek Maar nu zijn er verschillende die zeggen hoe ik verder moet behandel in totaal 10 dagen. Maar anderen zeggen in totaal 6 weken. wie kan me helpen. warme kruiken.handoek.en snelle handeling zijn heel belangrijk bedankt voor de info www.konijnen.nl
Sascha Geplaatst: 28 augustus 2008 Geplaatst: 28 augustus 2008 Sorry, ik kan je niet helpen maar ik heb wel een advies..Alsjeblieft, stap over naar een konijnkundige da!!!!
Aniek Geplaatst: 28 augustus 2008 Geplaatst: 28 augustus 2008 Echt 6 weken, anders kan het heel snel weer terug komen.Succes, ik denk dat je er vrij op tijd bij was.
Caroline Geplaatst: 28 augustus 2008 Geplaatst: 28 augustus 2008 idd 10 dagen is veel te kort... het is echt een hardnekkige parasiet die eigenlijk in veel konijnen voorkomt zonder dat ze er last van hebben. Als die konijnen dan plots om één of andere reden een verminderde weerstand hebben, worden ze er ziek van. Je zou die beestjes ook niet helemaal wegkrijgen met panacur, enkel verminderen, maar daar is dus lang behandeling voor nodig. En ja, een andere DA heb je zeker nodig!
The Email Female Geplaatst: 28 augustus 2008 Geplaatst: 28 augustus 2008 Wat goed dat je zelf informatie hebt gezocht! Ik zou ook zeker een andere DA zoeken...Sterkte!
wesly Geplaatst: 28 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 28 augustus 2008 ja nu ga ik sterk over een andere dierenarts denken maar ik heb contac gehad met een dierenarts in utrecht en die zei dat het ook nog het flopy rabbit syndroom kan zijn. En wie weet een goede dierenarts in de buurt van zwolle. Mag ook wel verder weg zijn als het maar een goeie is. Ik vraag het omdat ik niet te lui ben op te zoeken maar dat ik het beste wil. bedankt alvast
Caroline Geplaatst: 29 augustus 2008 Geplaatst: 29 augustus 2008 Zit Wilhelmina niet in Utrecht? Floppy Rabbit syndroom is een beetje vage omschrijving waarvan eigenlijk niemand weet wat of hoe...
Loesah Geplaatst: 29 augustus 2008 Geplaatst: 29 augustus 2008 Pff dat is wel even schrikken. Maar inderdaad ik dacht ook dat het wel een paar weken moest. Maaroged, dat weet je nu ennuh wat is Floppy Rabbit Syndroom dan ongeveeer?
Chicobunny Geplaatst: 29 augustus 2008 Geplaatst: 29 augustus 2008 10 dagen is te kort hoor..Anders kan ze het zo weer krijgen..Succes er mee..En hopelijk is hij snel de oude
The Email Female Geplaatst: 29 augustus 2008 Geplaatst: 29 augustus 2008 Wilhelmina park zit idd in Utrecht. Woon je daar in de buurt Wesley?
Petradhd Geplaatst: 30 augustus 2008 Geplaatst: 30 augustus 2008 Ik denk dat hij in de buurt van Zwolle woont, omdat hij naar een goede DA daar in de buurt vraagt
wesly Geplaatst: 15 januari 2009 Auteur Geplaatst: 15 januari 2009 (aangepast) Na een poos niet meer actief te zijn geweest op het forum:$ Heb ik nu de foto's geuplaod 15 januari 2009 aangepast door _Danielle foto's geplaatst
Aanbevolen berichten