Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Net terug van 2 weken vakantie en... mijn konijntje heeft precies een 'tweede wam' bijgekregen. Deze zit iets boven de voorpootjes, voelt hard aan en mag niet worden aangeraakt (dan begint hij hevig te spartelen of loopt weg).

Geen idee waar deze tweede wam vandaan komt. Volgens mijn zus die voor het konijntje gezorgd heeft in mijn afwezigheid, at mijn konijntje de laatste twee weken (en ook nu nog) wel heel veel (vooral witloof dan, waarvan hij dagelijks een portie = 1 stronk verdeeld over 2 maaltijden krijgt). Hij zag/ziet er ook behoorlijk 'vol' en 'rond' uit.

Voor de rest is mijn konijntje nog even actief en huppelt hij nog even veel rond als altijd.

Wat is het probleem? Kan dit een abces zijn? Dit laatste lijkt mij wat vreemd omdat de tweede wam behoorlijk groot is (even groot als zijn eerste, en die is behoorlijk uit de kluiten gewassen) wat dan in 2 weken 'opgekomen/gegroeid' zou moeten zijn.

Kan deze tweede wam eventueel te wijten zijn aan stress (wegens mijn afwezigheid)?

Wat kan ik eraan doen?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .