Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb even de zoekfunctie gebruikt om te kijken of ik een vergelijkbaar geval kon vinden. Maar dat was niet zo omdat er meerdere symptomen waren.

Het gaat hierom:

Ik heb een klein konijntje gekregen en hij zit binnen. (niet bij de verwarming, niet bij de deur)

Sinds 2-3 dagen niest hij. Het lijkt wel of het steeds meer wordt. Wat kan ik nu het beste doen? Zoals ik al zei: er is verder niks te zien aan het konijn. Geen nat neusje, geen rode oogjes, gewoon normale keutels. Hij eet en drinkt normaal, knabbelt lekker aan het hooi...

Hij zit op stro, lange stro.

Wat kan ik nu het beste doen?

Geplaatst:

Het kan zijn dat ie allergisch is voor zijn hooi of toch het stro.

Je zou het hooi eens wat nat kunnen spuiten, hierdoor stoft het minder.

Een andere hooi soort proberen is ook een optie.

gaat het daarmee niet over zou ik even langs de dierenarts gaan.

Geplaatst:

ik heb het idee dat het meestal is wanneer hij met zijn neus in de stro zit.. ik ga eens wat proberen dan maar :)

Het valt me u namelijk op dat hij rust ligt en niks aan de hand is.. maar als hij dan ineens met zijn neus helemaal tussen het stro gaat niest hij.

Geplaatst:

Het wil dan ook wel eens helpen als je het stro niet direct vanuit het pak aan hem geeft.

Zo kan het stof er wat vanaf waaien.

Je zou hem ook een andere bodembedekker kunnen geven. Binnekonijnen hebben voor de warmte niet echt stro nodig.

Geplaatst:

ja zoals ik het zie is het van de stro.. dus ik heb goede hoop voor de aubiose.

als ik hem op de bank heb, of op schoot, niest hij helemaal niet..terwijl als hij met zijn neus in de stro loopt te rommelen, niest hij meerdere malen..

Geplaatst:

Mijn konijn nieste ook toen hij nog hooi als bodembedekker had. Nu heeft hij aubiose en het is over. Alleen als hij met zijn neusje in de hooibal zit te wroeten moet hij af en toe nog niezen. Het komt dus duidelijk door het hooi.

Geplaatst: (aangepast)

Nou het op aubiose zetten heeft volgens mij geen effect.

Zou hij het kunne hebben gekregen door een hele lichte tocht?

1 van de deuren sluit namelijk niet goed en daar hoor ik wel eens iets of wat tocht als het raam openstaat... (ik ga er vandaag een strip aan maken zodat dit niet meer het geval is! en tot die tijd blijft het raam dicht, voor de zekerheid)

Maar zou hij daardoor kunnen zijn gaan niezen?

edit: hij staat trouwens niet recht in de tocht hoor.

aangepast door Loesah
Geplaatst:

Niezen komt meer door een prikkeling in de neus... Bij tocht zou je het eerder aan zijn oogjes zien.

Als hij ondanks de aubiose toch nog niest zou ik toch even met hem langs de dierenarts gaan.

Ook al zie je nu nog geen uitvloes aan de neus kan dit toch het begin van snot zijn.....Misschien ook niet , maar als je het even door een dierenarts laat zien dan weet e het zeker!

Geplaatst:

ik heb de dierenarts gebeld en even overlegd. Hij krijgt druppels die ik hem dan dus moet toedienen. Dat spul moet ik zo even ophalen bij d DA.

Aangezien hij niet echt een hele natte neus heeft, geen geelig vocht of troep uit zijn neusje komt moet dat genoeg zijn. Mocht er verandering optreden in de zin van: het word erger of anders, kan ik meteen weer bij mijn DA terecht.

We hebben hiervoor gekozen omdat met hem langs gaan toch weer wat stress met zich mee brengt.. en aangezien ik hem pas net heb wat dat in dit geval niet de meest slimme oplossing.

Geplaatst:

Gewoon bij t kruidvat!

Je hebt het van dr Vogel maar van kruidvat eigen merk is net zo goed!

zo lang ie last heeft 2x dd een tabletje als het beter gaat 1xdd een tabletje.

Hier gaat het er in als snoepjes!

Geplaatst:

Ahhh oke.

Ik moet er nog even bij zeggen. Ik heb het ventje naar buiten verhuisd. Nu lijkt dat een beetje gek met een niezend konijntje. Maar hij komt van buiten en om hem dan binnen te zetten is niet het beste (liet ik mij vertellen). Nu ben ik vanmorgen wezen kijken en het lijkt wel of het al iets beter gaat. (niet t hard juichen nog maar..)

Geplaatst:

Nou helaas is mijn hoop toch niet genoeg geweest.

Vanmorgen zag ik heeel veel natte haartjes rond het neusje van Bram.. en ook iets wittigs.. ik neem aan dat het echt snot is?

Ik vind het moeilijk te bepalen hoe en wat maar het is gewoon natter en heb het idee dat het een beetje een dikkige witte vloeistof achtig iets is..

Ik las op de site dat snot besmettelijk is? Aangezien zijn hok boven het hok van cira staat zal ik daarvoor dus ook maatregelen moeten nemen>?

En: Dierenarts meteen bellen?

Geplaatst:

Niet meteen, maar maandag heen gaan is niet overdreven..

Je weet ook niet hoe hij er verder aan toe is..

Snot kan toch heel vervelende dingen geven...Denk maar aan bijholtes, longen etc...

Het is heel besmettelijk, maar ik heb geen idee of dat ook nog zo is als het om een ander hok gaat..

Vervelend Loesah !

Geplaatst:

Ik heb hem binnen gezet en cira zit buiten nu..als ik bram opgepakt heb was ik mijn handen voor ik cira ga aaien of wat dan ook.. dan weet ik zeker dat ik het niet mee neem.

Daarnaast heb ik net de DA gebeld.. ik kon om 12 uur even langs komen dus dan doe ik dan maar. Omdat hij toch al een aantal dagen een nattige neus had en nog steeds veel niest..

Ik denk dat ik er beter heel vroeg bij kan zijn als ja.. later.. ik wil niet dat het chronisch word of dat ik hem niet meer aan cira kan koppelen tzt.

Hij is hier gekomen als vriendje voor cira..

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .