Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Isis heeft al een poosje kleine plekjes onder haar achterpootjes.

Is dit nou iets wat veel voorkomend is bij een rex? Ik kan er niks over vinden mischien zijn hier mensen die daar wat meer van weten ?

Geplaatst:

hey,

bij mn vroegere konijn heb ik dat ook voorgehad, ik denk dat het komt door een bepaald soort stro of hooi is ofzo, want ik gebruikt toen van iemand van dat paardenhooi wss veel te hard om op te zitten en dan kreeg hij ook kale plekken op de poten, daarna ben ik toen met gewoon stro begonnen en alles was weer opgelost, alle kale plekken waren toen verdwenen.

ik denk ook niet dat het te maken heeft met een soort ras van een konijn ofzo, maar enkel aan de bodembedekking.

Geplaatst: (aangepast)

jep een bekend probleem bij rexen....Bij andere konijnen soorten komt het minder snel voor

zorg voor een goede zachte ondergrond ,geen over gewicht

het gevaar dat de pootjes een soort blaren krijgen en daar een infectie naar binnen slaat.Wat dodelijk is voor je konijn.Is het heel erg gaat je konijn wiegen omdat ie pijn heeft

aangepast door bunny ranch chanty
Geplaatst:

Ah ik had al zon vermoeden .

Cindy weet jij welke bodembedekking het beste voor haar kan gebruiken. Want op dit moment is het nog maar een heel klein plekje dus ik denk dat ik er op tijd bij ben om te voorkomen dat dit nog erger wordt zoals jij zegt.

Geplaatst:

Sore hocks is idd bekend dat het wel een typisch iets is voor rexen.

Belangrijk bij een bodembedekking is dat ze er op moeten kunnen doorveren.

Een te harde bodembedekking veert niet mee en geeft dus een te hoge tegendruk.

Geplaatst: (aangepast)

@Email Female: dat zalfje ben ik benieuwd naar, ik dacht altijd dat drukplekken niet week gemaakt mogen worden omdat ze dan juist naar een verder stadium gaan, maar misschien wil je toch eens goed nadenken of je je de naam ervan kunt herinneren? Is het misschien een soort van beschermend laagje, zoals cavilon spray (voor gebruik bij mens), ken je dat?

@ Shanty: Ik heb zelf bij een van mijn nijntjes hetzelfde probleem, behandel dit momenteel met een mix van bactrimel (antibioticum) en metacam (pijnstiller en antibioticum) en ik moet zeggen dat het steeds beter uit gaat zien, er begint nu zelfs weer vacht over de plekjes te groeien. Ze loopt ook steeds beter.

aangepast door Rian
Geplaatst:

Het is maar een heel klein plekje hoor maar ik ga direct veranderen van bodembedekking ze staan nu op aubiose . Maar ik ga voor mev kijken naar no smell op advies van cindy

Geplaatst:

Ik heb er wat vet op gedaan ik denk dat meer niet nodig is. Ik ga zo na dat ik klaar ben met werken gelukkig ben ik vroeg vrij haha. Even langs de Dierenwinkel om zachtere bodembedekking halen.

Geplaatst:

Nee...!!!! Geen vet erop smeren!! Dat maakt het plekje week waardoor het open kan gaan door meer wrijving, echt niet doen!

Tenminste...bij een mens is dat zo bij een drukplek, denk dus dat dit voor een beestje ook geldt.

Geplaatst:

Vet verweekt het idd.. de huid word dan zacht en krijgt makkelijk nieuwe zachte plekken.

Ik zou er dan eerde wat opgeloste bethadine opdoen. Bethadine ontsmet en het zorgt er ook voor dat wonden indrogen...

Geplaatst:

Maar dan wel weer niet de betadinezalf, bedoel je de vloeibare vorm? Gebruik ik op t werk idd ook preventief, ter voorkoming van wondinfectie. Wonden indrogen heb ik nog niet eerder gehoord, lijkt me onwaarschijnlijk.

Geplaatst:

ai laiverds volgens mij is het een beetje gronings vet haha

nee ik heb er een aloevera middel opgedaan speciaal voor dieren met wondjes dus dit maakt het niet week .

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .