Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoi allemaal,

Wat zijn nou voor veel voorkomende ziektes bij konijnen, de oplossingen die je thuis al kan hebben?

Welke medicatie kan je zelf gewoon kopen etc.? Ik dacht, misschien is het handig om er een lijstje van te hebben.

Bijvoorbeeld, voor verstopping kan ananassap goed helpen, toch?

Groetjes, Farfa.

Geplaatst:

OP de site van konijnen.nl staat een overzicht van wat je allemaal in je hbo kist moet-mag-kan hebben.

Ze hebben daar drie versies van die kisten.

Ik heb zelf onder andere:

- aeropax

- prozyme

- science recovery

- paracetamol

- norit

- ORS

- Echinaforce

- calendulan zalf

e nog wel wat maar dat ben ik ff kwijt!

en dan heb ik nog wel wat andere dingen maar die horen er niet stadaard in te zitten en die zou ik ook nooit zonder overleg met een dierenarts zelf gebruiken.

Door je konijn bijvoorbeeld zelf een pijnstiller toe te gaan dienen word het daarna voor een arts moeilijk te bepalen in welke mate en waar je konijn precies last van heeft.

Hetzelfde geld trouwens voor de norit. Dat staat wel op de EHBO kist lijst, maar ik zou dat oook nooit uit mijn eigen toe gaan dienen. En te veel aan norit zou ook weer de nodige problemen kunnen opleveren.

Geplaatst:

Misschien nog een overbodige aanvulling op Kelly's lijstje: een aantal 10cc spuitjes zodat je altijd snel en handig kunt dwangvoeden en/of medicatie kunt toedienen (oraal dan he, als je geen ervaring hebt met injecties toedienen nooit zelf aan beginnen, misschien ook overbodig om te zeggen)

Geplaatst:

Ik heb altijd een zakje science recovery op voorraad om meteen mee aan de slag te kunnen.

Biks pap heb ik ook al eens gebruikt en vonden ze er lekker. Nadeel daarvan is dat het wel even duurt eer het afgekoeld is.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .