Nele1986 Geplaatst: 24 augustus 2008 Geplaatst: 24 augustus 2008 Sorry ik lees dit nu pas, oow wat erg voor je konijn, ja maden zijn echt geen katje om zonder handschoenen aan te pakken, met maden moet je er echt snel bij zijn, ik heb er al zo'n 2 aan verloren, echt niet leuk! Ben blij te horen dat het toch al wat beter gaat & je geen maden meer kan zien.Wat raar toch het is toch nu niet echt zo warm geweest voor aantrek van die vliegen voor eitjes te leggen, regelmatig controleren op maden, beter voorkomen dan genezen hoor.
bunny ranch chanty Geplaatst: 24 augustus 2008 Geplaatst: 24 augustus 2008 Voor maden hoeft het niet bloed eet te zijn hoor regen weer komt het zelfs vaer voor als de haren natter en klammer zijn.Vaak worden viese konijnen van onder daar om vaak slachtoffer.
The Email Female Geplaatst: 24 augustus 2008 Geplaatst: 24 augustus 2008 Heb je je konijn nu binnen zitten?
Vero_x_ Geplaatst: 24 augustus 2008 Geplaatst: 24 augustus 2008 Ik HAAT maden... Heel veel succes en sterkte!
teddy widder Geplaatst: 25 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 25 augustus 2008 hallo :p hier ben ik weervanmorgen naar de dierenarts geweest en zag er goed uitgeen maden meer kunnen vinden ze heeft een prikje gekregen voor maden luizen en vlooien en wormende dierenarts zei we pakken het héél goed aan2 dagen appart zetten en de maden die er uit komen meteen verwijderen uit het hokze zit nu in een hok met een schuiflade dus ik kan ze meteen verwijderenmeteen overgestapt op biks want dat was beterhet hok heb ik goed schoon gemaakt met badedas dat was het beste (onschuldigste voor de konijnen) ontsmettingsmiddelzo nu wachten we het maar af hoe het gaat en als het niet goed gaatben ik razaend snel weer terug trouwens bedankt voor alle steun en begrippen van jullieje mag gerust weten dat ik slecht geslapen heb vannachtben een paar keer gaan kijken grt teddy widder
Petradhd Geplaatst: 25 augustus 2008 Geplaatst: 25 augustus 2008 Een prikje tegen maden? Welk middel is dat dan? Ik ken het niet.Je gaat overstappen op biks zeg je. Wat kreeg je konijn eerst dan? Gemengd voer of groente?
kelly1986 Geplaatst: 25 augustus 2008 Geplaatst: 25 augustus 2008 Wat ik mij nu alleen nog afvraag.....Hoe heefthet bij je konijn tot een maden besmetting kunnen komen? Had ze diarree en was dr kont dus vies? Was het hok vies? Was ze vochtig van nderen? Want nu de maden dus, hopenlijk, allemaal weg zijn zul je je denk ik wel even moeten afvragen waar dit deoor gekomen is. Zo kun je het in de toekomst proberen te voorkomen.
teddy widder Geplaatst: 25 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 25 augustus 2008 Ik gaf eerst gemengd voor nu ben ik het aan het afbouwen door over te gaan naar biksdit was volgens de dierenarts beterhet gaat al wat beter met haar ik hou haar scherp in de gatenHet hok is prima schoon daar zorg ik altijd voor Maar haar moeder zit bij haar ( nu niet meer natuurlijk ) en die had 1 dag last van diaree.misschien was dat wel de oorzaak en als er dan een klein wondje zit dan was het meteen raak zei de dierenartshoe het prikje heet weet ik niet maar ik hoop wel dat dat helptAls je het perce wilt weten moet ik het navragengrt
Caroline Geplaatst: 25 augustus 2008 Geplaatst: 25 augustus 2008 Euh...hebben we het nu over wormen of maden? Als ik je commentaar van de DA lees, denk ik toch eerder aan wormen... maden komen er nl niet uit...die vreten zich een weg naar binnen....wormen komen er wel uit na behandeling. Maden moeten volgens mij verwijderd worden...of klopt dat niet?
teddy widder Geplaatst: 25 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 25 augustus 2008 er kwamen kleine beestjes uit de anusdie heb ik verwijderd er was een wondje bij haar geslachtsdeel met kleine gaatjes erinof dit nu maden of wormen zijn geweest dat weet ik niet maar de dierenarts heeft het zekere voor het onzekere genomenén de gezondheid van een dier gaat boven alles of niet soms ?grt teddy widder:bounce::bounce:
Miranda70 Geplaatst: 25 augustus 2008 Geplaatst: 25 augustus 2008 Ons konijn heeft ongeveer een maand geleden ook maden gehad. Ze heeft toen ook een spuitje gehad dat de maden schijnt te doden die naar binnen zijn gekropen. Gelukkig maar want de volgende dag had ze nog steeds maden (boven haar staart waar de DA en wijzelf ook niet gekeken hadden (dat was voor ik op BB kwam)). Ze heeft veel pijn gehad en een paar dagen heel slecht gegeten en gedronken. Wij hebben haar toen met het spuitje van de medicijnen bijgevoerd en water gegeven. Gelukkig is ze er nu weer bovenop.
Aanbevolen berichten