eveliien-x Geplaatst: 22 augustus 2008 Geplaatst: 22 augustus 2008 Ik was ongeveer 2,5 weken terug bij de DA toen Co gas in zijn maagje had. Ze had zijn tandjes gecontroleerd en zei dat ze in orde waren, maar wel een beginnend haakje had, niet iets om mij zorgen over te maken en als ik na de vakantie terug kom voor zijn prikje kijkt ze er nog een keertje na en kijkt of ze er wat tegen kan doen als het echt een haakje is. Maar is er niet iets wat ik daar tegen kan doen? Ik ga niet zelf in Co zijn mondje zitten graaien want dat vind hij dus echt niet leuk, en ik zelf ook niet om te doen, maar is er niet iets van speciaal eten ofzo wat daar tegen helpt? Ben gewoon nieuwsgierig en vind het fijner als ik er iets aan kan doen:bounce:..Alvast bedankt:$!
Laura1984 Geplaatst: 22 augustus 2008 Geplaatst: 22 augustus 2008 Volgens mij moet een konijn goed hooi eten bij zoiets, omdat dat de tanden afslijpt... maar ik weet het ook niet zeker, heb er geen ervaring mee.
kelly1986 Geplaatst: 22 augustus 2008 Geplaatst: 22 augustus 2008 Het is idd belangrijk dat je konijn voldoende hooi eet.Verder is SS een goed voer voor konijnen met tandproblemen. SS zal geen haakjes kunnen voorkomen maar SS bevat wel lange vezels( net als hooi) wat ervoor zorgt dat ze langer op hun voer moeten kauwen.Door langer te moeten kauwen word het maalproces ook langer.
chantal1987 Geplaatst: 22 augustus 2008 Geplaatst: 22 augustus 2008 Volgens mij kan je ook SS gebruiken. Er was laatst een topic hier over science selective en daar vertelde iemand dat ze het gebruikte bij haar konijn omdat hij haakjes had. En zoals laura al zij, hij moet idd veel hooi eten.
eveliien-x Geplaatst: 22 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 22 augustus 2008 Oke, nouwja hooi eet hij genoeg, ookal is stro lekkerder.., dus dan is het denk ik gewoon een kwestie van in de gaten houden.
eveliien-x Geplaatst: 22 augustus 2008 Auteur Geplaatst: 22 augustus 2008 Ohw ik zie nu pas dat de titel niet klopt.. het moet zijn beginnend haakje/beginnende haakjes! Beetje door elkaar gegooid .
chantal1987 Geplaatst: 22 augustus 2008 Geplaatst: 22 augustus 2008 Geeft niet toch, iedereen maakt wel eens een foutje . Sammy had ook last van beginnende haakjes. En nu als ik iedere keer bij de dierenarts langs ga laat ik zijn kiesjes controleren.
Aanbevolen berichten