Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik heb een vraag, en paar maanden geleden heb ik ergens gelezen dat zout likstenen voor konijnen 0,02 procent giftige stoffen zouden kunnen bevatten.

ik weet alleen niet meer waar ik het heb gelezen.

weet iemand welke zout stenen dit zijn zodat ik wel weer een goede nieuwe steen kan kopen zonder giftige stoffen.

thnx

Geplaatst:

zout/lik/groente stenen van alle merken zijn slecht en bovendien helemaal onnnodig voor je konijn.

zout stenene bevatten veel te veel mineralen wat ervoor kan zorgen dat je konijn ernstige nier en blaas problemen krijgt waaronder blaasgruis.

dus: steen wegsmijten en absoluut geen nieuwe kopen.

de tanden van konijnen slijten door het eten van hooi. konijnen moeten dus ook altijd onbeperkt hooi tot hun beschikking hebben.

wat wel goed, lekker en leuk is voor konijnen om te knagen zijn wilgentakken!

veel bete dan zo een vieze steen

Geplaatst:

Dat van die giftige stoffen heb ik nog nooit gehoord, maar zoals hierboven al is uitgelegd zijn likstenen en knaagstenen zeer slecht voor je konijn vanwege het zout en kalk dat erin zit. Ze hebben het ook absoluut niet nodig, ondanks dat de producenten je willen laten geloven dat ze onmisbaar zijn voor ieder konijn. Wegflikkeren die troep en nooit meer kopen dus.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .