Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

hoi,

ons konijn(bijna 9, man voskonijn)stinkt echt enorm. al heb je hem net verschoond, dan even later ruik je hem alweer. vooral na een paar dagen stinkt hij zo erg. we hebben hem binnen staan, en doen er dan luchtverfrissers bij, maar dat werkt niet echt. het is echt een urinegeur(ammonia) we hebben nog 2 konijnen(nu buiten, eerst binnen) maar die stonken nooit zo.

wat kunnen we hieraan doen? we willen hem niet wegdoen, maar het is echt vervelend. ook als er onverwacht visite komt(anders verschoon ik hem eerst)

heeft iemand antwoord hierop?

bedankt

Geplaatst:

Is hij gecastreerd?? Het kan ook met z'n leeftijd te maken hebben. Incontinentie is geen onbekend probleem en met zo'n dikke vacht (neem ik aan) is de kans groot dat het in zijn haar blijft hangen. En misschien kan hij zich niet meer zo goed verzorgen.. Hij is dan ook echt al op leeftijd!

Luchtverfrissers zijn ze niet zo dol op trouwens.. Maar kan me voorstellen dat het vervelend is hoor!

Geplaatst:

hij is niet gecastreerd, ben ik ook niet meer van plan eigenlijk(hoop geld)buiten is geen potie voor deze(geen plek meer) hij ziet er nog heel goed uit, geen vieze vacht ofzo. dierenarts dacht dat hij 4 of 5 jaar was.

Geplaatst:

heb trouwens houtvezel met citroengeur, (maar dat is snel weg, haha)en op de meeste plekken waar hij plast van die absorberende korrels(maar hij doet het niet echt op 1 plek)

Geplaatst:

het is een loge die gebleven is. sinds oktober hebben wij hem, en in het begin viel het wel mee(dahcten we, want toen hadden we er nog 1 binnen staan, later 2)nu is hij alleen, en is het echt vies. het is geen gewone konijnenlucht, laat maar zeggen. normaal ruik je dat iemand konijen(of een hond ofzo)heeft, maar dit is net alsof je hem echt weken niet verschoond hebt. maar dat is echt al 's avonds weer nadat ik hem verschoond heb.

Geplaatst:

Ik zou toch maar eens naar een DA gaan, dit zou kunnen wijzen op een stofwisselingsprobleem. Of misschien iets met de nieren? Ik weet het niet precies, maar bij mensen duidt een afwijkende urinegeur nogal eens op een van deze problemen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .